:
كمينه:۲۶.۵۱°
بیشینه:۲۶.۹۹°
Updated in: ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۶
در حاشیه جلسه دولت

وزیر کار مطرح کرد: افزایش یارانه معیشتی تا ۴۸۰ هزار تومان

وزیر کار گفت: دولت به منظور مدیریت بازار و کمک به معیشت مردم طرح کالابرگ الکترونیکی را مجدداً اجرا می‌کند.
کد خبر: ۲۰۶۱۶۹
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۵
اقتصادگردان- سید صولت مرتضوی در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران درباره افزایش یارانه‌ها اظهار کرد: در اجرای بند ی تبصره ۱۴ قانون بودجه به دولت اجازه داده شده که به منظور مدیریت بازار و کمک به معیشت مردم طرح کالابرگ الکترونیکی را مجدداً اجرا کند. در این راستا مشوق‌هایی را ایجاد کردیم که در گام اول یارانه دهک‌های کم‌برخوردار جامعه ۲۰ درصد افزایش می‌یابد.

وی افزود: کسانی که یارانه‌بگیرشان یا هر عضو از خانواده‌شان ۴۰۰ هزار تومان دریافت نقدی یارانه دارند، در صورتی که از کالابرگ الکترونیکی استفاده کنند این میزان به ۴۸۰ هزار تومان ارتقا می‌یابد.

مرتضوی یادآور شد: شرط لازم برای برخورداری از این امتیاز این است که کسانی که مشمول یارانه هستند تا ۷۰ درصد از یارانه‌شان را کالا خریداری کنند که شامل کالاهایی از جمله لبنیات به میزان ۳ کیلوگرم در ماه پنیر ۴۰۰ گرم، تخم مرغ یک کیلوگرم، گوشت مرغ ۲ کیلوگرم، روغن مایع ۸۱۰ گرم، ماکارونی ۷۰۰ گرم، برنج ایرانی ۲ کیلوگرم، ماست پرچرب ۲.۵ کیلوگرم، قندوشکر ۵۰۰ گرم، حبوبات ۱ کیلو و ۲۰۰ گرم و گوشت منجمد گوساله هم ۱ کیلوگرم در ماه خواهد بود.

وزیر تعاون یادآور شد: این طرح کاملاً اختیاری است. همچنین از طریق سامانه ملی اعتبار یارانه‌بگیران می‌توانند تقریباً یک ماه زودتر از زمان سررسید واریز یارانه به حساب خود، از این فرصت استفاده کنند.

وی افزود: در اجرای این طرح از بین سه دهک کم‌درآمد جامعه، در مرحله اول، اشخاص تحت پوشش کمیته امداد، اشخاص تحت پوشش سازمان بهزیستی و در فرصت مناسب تا پایان خرداد کل سه دهک کم‌درآمد تحت پوشش قرار خواهند گرفت.