:
كمينه:۱۴.۸۴°
بیشینه:۱۴.۹۹°
Updated in: ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۱

صعود طلا متوقف شد؟

قیمت طلا امروز (چهارشنبه) با توجه به پیشرفت در توافق سقف بدهی ایالات‌متحده و انتظارات مبنی بر اینکه فدرال رزرو احتمالاً نرخ های بهره را افزایش خواهد داد، کاهش یافت و به سمت اولین کاهش ماهانه خود در سه ماه اخیر حرکت کرد و وضعیت طلا به عنوان پناهگاه امن را کاهش داد.
کد خبر: ۲۰۶۱۶۵
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۴
اقتصادگردان- بهای هر اونس طلا تا ساعت ۷ و ۳۱ دقیقه صبح به وقت شرقی با ۱.۵ درصد کاهش به ۱۹۵۷ دلار و ۸۰ سنت رسید و قیمت طلا در بازار معاملات آمریکا نیز با ۰.۰۸ درصد کاهش به ۱۹۵۸ دلار و ۸۰ سنت رسید.

کوین مک‌کارتی، جمهوری‌خواه ارشد کنگره، روز سه‌شنبه از اعضای حزبش خواست از توافق برای برداشتن سقف بدهی ۳۱.۴ تریلیون دلاری آمریکا حمایت کنند و یکی از تندروهای اصلی حزب گفت که احتمالاً از این اقدام در رای‌گیری حمایت خواهد کرد.

ایپ جان رانگ، تحلیلگر بازار در IG گفت کاهش یک شبه بازدهی خزانه‌داری به قیمت طلا اجازه داد تا در حال حاضر از منطقه حمایتی خود در سطح ۱۹۴۰ دلار دفاع کند اما جهش‌های متناوب از اوایل ماه مه کوتاه مدت بوده است که این احتمال را افزایش می‌دهد که این بار هم همین‌طور باشد.

قیمت طلا از بالاترین رکورد اخیر خود که در اوایل ماه مه به ثبت رسیده بود، خارج شد. شاخص دلار ثابت ماند و حمایت از کاهش بازدهی ۱۰ ساله خزانه داری ایالات‌متحده را جبران کرد. دلار قوی‌تر، طلا را برای خریداران خارجی گران‌تر می‌کند.

معامله‌گران قراردادهای آتی صندوق‌های فدرال در حال حاضر احتمال افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو در ماه آینده را بیشتر از ثابت نگه‌داشتن آنها می‌دانند زیرا داده‌های اقتصادی از انتظارات پیشی گرفته و به نظر می‌رسد قانون‌گذاران به توافقی برای افزایش سقف بدهی دست یافته‌اند.

اکنون بازار با احتمال ۶۶.۶ درصدی برای افزایش ۲۵ واحدی در ۱۳ تا ۱۴ ژوئن فدرال رزرو قیمت‌گذاری می‌کنند. نرخ‌های بهره بالاتر، جذابیت شمش‌های با بازده صفر را کاهش می‌دهد. افزایش شدید انتظارات نرخ به معنای ثبات و پایداری است و تا زمانی که این روند معکوس نشود، ممکن است روند صعودی قیمت طلا همچنان محدود بماند.

بر اساس گزارش رویترز، در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره با ۰.۴ درصد کاهش به ۲۳.۱۱ دلار رسید، پلاتین ۰.۵ درصد کاهش یافت و به ۱۰۰۸ دلار و ۹۲ سنت رسید، در حالی که پالادیوم ۰.۱۹ درصد افزایش یافت و به ۱۴۰۳ دلار و ۳۰ سنت در هر اونس رسید.