:
كمينه:۱۳.۷۹°
بیشینه:۱۶.۹۹°
Updated in: ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۱

قرض‌الحسنه؛ ابزار توسعه علم می‌شود، پروژه مردمی «نذر علم» در بانک کلید خورد

دکتر «سید سعید شمسی‌نژاد» گفت: یکی از دلایلی که ما را در بانک قرض‌الحسنه مهر ایران مجاب می‌کند از علم و فناوری حمایت کنیم، بحث ابزارسازی برای توسعه آن است.
کد خبر: ۲۰۶۱۵۲
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۰
اقتصادگردان- به گزارش روابط عمومی و امور مشتریان بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، دکتر «سید سعید شمسی‌نژاد» مدیرعامل بانک درباره حمایت قرض‌الحسنه از ترویج علم، گفت: سواد مالی و فضای علم و فناوری کشور ما سابقه تاریخی دارد و از طرفی کشور ایران در حال حاضر متخصصان زیادی دارد که عده‌ای در کشور هستند و عده‌ای دیگر مهاجرت می‌کنند. در هر صورت ایرانیان در علم و فناوری از گذشته زبانزد بوده‌اند.
شمسی‌نژاد اظهار داشت: یکی از دلایلی که ما را در بانک قرض‌الحسنه مهر ایران مجاب می‌کند از علم و فناوری حمایت کنیم، بحث ابزارسازی برای توسعه آن است.
وی افزود: در کشورهای غربی در حوزه ابزارسازی و نهادسازی پیشرفت‌های خوبی شکل گرفته، اما در کشور ما کماکان مسیر برای کار در این حوزه وجود دارد.
مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه رسول اکرم (ص) ما را به دریافت آموزش از کل جهان تشویق می‌کنند، گفت: یکی از اقدامات مفید بانک قرض‌الحسنه مهر ایران ابزارسازی و نهادسازی با همکاری دستگاه‌های معتبر است.
شمسی‌نژاد در همین رابطه افزود: بنیاد مصطفی به عنوان بنیادی که برترین جایزه نوبل اسلامی را به دانشمندان اسلام اهدا می‌کند، در سه سطح دانش‌آموزی و دانشجویی و بزرگسالان فعال است و ما می‌توانیم با کمک و همکاری این بنیاد رشد مناسبی در این بخش ایجاد کنیم.
وی تصریح کرد: مسیر همکاری ما با بنیاد مصطفی دو طرفه است و سال جاری و سال‌های آینده نتایج این همکاری را خواهیم دید.

بانکی که وظایف اجتماعی نیز برای خود قائل است

شمسی‌نژاد این‌طور ادامه داد: در مدل اجرایی پیش رو به‌واسطه تلاش مجموعه بانک این طراحی شکل گرفته که اگر فردی می‌خواهد وقف علمی انجام دهد، در قالب شخصیت‌هایی همچون خیرین و استادان دانشگاه و اصناف و... با ما همراه باشد.
مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران گفت: تلاش می‌کنیم این نذر علمی گام به گام راه‌اندازی شود و البته این کار ادامه‌دار است. باید این موضوع را فرهنگ‌سازی کنیم که بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در کنار فعالیت‌های مالی، وظیفه‌ای اجتماعی نیز برای خود قائل است.
وی خاطرنشان ساخت: در کنار مسئولیت اجتماعی، ما خود را موظف می‌دانیم که اقدامی نیز برای مباحث علمی انجام دهیم. رهبر معظم انقلاب اسلامی (مد ظله العالی) می‌فرمایند اگر کشور ما بخواهد این عقب‌افتادگی را جبران کند، تنها راهش توسعه علم و فناوری است. ما در حوزه پزشکی متخصصان بسیار خوبی داریم چون به این موضوعات بها داده شده است.
شمسی‌نژاد تأکید کرد: موضوع بهداشت اعتباری این وام‌ها باید مد نظر قرار گیرد و ساده‌سازی کنیم تا برای مثال خیّری که قصد همراهی با طرح را دارد، دچار گمراهی نشود و در این راستا شیوه‌نامه اجرایی طرح مفروض آماده خواهد شد و در قالب ابلاغیه به شعب استان‌ها ارسال می‌شود.
وی با اشاره به اینکه می‌توان مخاطبان طرح مهریار را در قالب بسته نذر علمی با این طرح همراه کرد، گفت: این طرح یک پروژه ثابت برای اداره کل بازاریابی و توسعه کسب‌وکار است. حرکت امروز، گام نخست ماست و باید وظیفه خود را در بحث حمایت از توسعه علم انجام دهیم.