:
كمينه:۱۳.۷۹°
بیشینه:۱۵.۹۹°
Updated in: ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۱
وزیر نیرو:

مصرف برق از مرز ۶۱ مگاوات عبور کرد، مصرف ۲۵ درصد مشترکان بالاتر از الگو

وزیر نیرو در باره افزایش مصر برق امروز گفت: مصرف برق از ۶۱ هزار مگاوات فراتر رفت که ۱۲ درصد بیشتر از مدت مشابه سال گذشته است.
کد خبر: ۲۰۶۱۳۴
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۷
اقتصادگردان- علی‌اکبر محرابیان در برنامه شبکه خبر افزود: افزایش دما در کنار رشد قابل‌ توجه مصرف برق صنایع، از عوامل اصلی رشد ۱۲ درصدی مصرف برق است.

وی ادامه داد: این میزان ۱۲ درصد بیشتر از مدت مشابه سال گذشته است و شاهد رشد ۷ هزار مگاواتی استفاده از برق بودیم.

وزیر نیرو گفت: امسال ما برای کاهش مصرف برق بخش خانگی، طرح پاداش صرفه‌جویی را در دستور کار قرار دادیم و تا ۲ هزار تومان به‌ازای هر کیلووات صرفه‌جویی پاداش می‌دهیم.

کاهش ۵ درصد مصرف برق بخش خانگی

محرابیان در باره نتایج اجرای طرح پاداش صرفه‌جویی افزود: جذابیت ایجاد شده در روزهای گذشته سبب شد مصرف برق بخش خانگی با ۴ تا ۵ درصد کاهش روبه رو شود و امید است با اطلاع‌رسانی شاهد تداوم این وضعیت باشیم.

وی ضمن تشکر از همراهی مردم در طرح پاداش صرفه‌جویی خاطرنشان کرد: ۲۵ درصد از مشترکان مصارف بالاتر از الگو دارند که این ۲۵ درصد ۴۵ درصد انرژی‌بخش خانگی را به خود اختصاص می‌دهند.

وزیر نیرو گفت: برای مصارف بالاتر از الگو با یک پلکان یارانه اختصاص‌یافته انرژی کاهش می‌یابد و ما تا ۳.۵ برابر قیمت برق یارانه‌ای را برای پله‌های بالاتر به‌منظور تشویق به کاهش مصرف اعمال می‌کنیم.