:
كمينه:۹.۷۹°
بیشینه:۱۶.۹۹°
Updated in: ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۱

صنایع نگران تأمین برق نباشند

سخنگوی صنعت برق گفت: صنایع نگرانی بابت تأمین برق نداشته باشند، چرا که به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی شده تا در مجموع انرژی بیشتری به صنایع تحویل داده شود.
کد خبر: ۲۰۶۱۳۰
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۳
اقتصادگردان- مصطفی رجبی مشهدی، امروز در نشستی با بیان اینکه طی جلسه‌ای که با حضور وزیر نیرو و سرپرست وزارت صمت برگزار شد، هماهنگی‌های لازم برای تامین انرژی کامل صنایع صورت گرفت و تصمیمات در این بخش، ابلاغ شد، اظهار کرد: برای ۹۲ درصد از مشترکان صنعتی که واحدهای صنعتی و صنفی کوچک هستند هیچ محدودیتی در تامین برق اعمال نشده است.

وی گفت: برای واحدهای صنعتی که در شهرک‌های صنعتی واقع شده‌اند، یک نصف روز در هفته به میزان ۱۲ ساعت، محدودیت در مصرف برق برنامه ریزی شده که این واحدها می‌توانند این ۱۲ ساعت عدم مصرف برق را در روزها و ساعات دیگر جبران کنند.

سخنگوی صنعت برق  افزود: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته با کمبود تولید ناشی از محدودیت برقی، مواجه نخواهند شد وحتی بیشتر از سال گذشته به آنها خواهیم داد.

رجبی مشهدی با بیان اینکه برای ۴۴۰ واحد بزرگ صنعتی همچون فولاد و سیمان نیز به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی شده که فرآیندهای انرژی‌بر را به برخی ساعات غیرپیک منتقل کنند، گفت: در سال گذشته با رشد مصرف انرژی در بخش صنایع، نیز هیچ مشکلی در تولید سیمان و فولاد و دیگر واحدهای صنعتی وجود نداشت.

به گفته وی تقاضا در بخش سیمان در سال قبل، ۵ میلیون تن در ماه بود که عملکرد تولید ۵.۱ میلیون تن در ماه به‌ثبت رسید.

سخنگوی صنعت برق با اشاره به افزایش مصرف برق در روزهای اخیر، گفت: در روز گذشته مصرف برق از ۶۰ هزار مگاوات عبور کرد که نسبت به روز مشابه سال قبل، رشدی ۷۳۰۰ مگاواتی داشته است.

به گفته رجبی مشهدی  ۱۵۰۰ مگاوات تا پایان امسال به ظرفیت نیروگاهی صنایع افزوده خواهد شد.

رجبی مشهدی با بیان اینکه برای کاهش ١٠٠٠ مگاوات برق در بخش اداری برنامه ریزی شده است، تاکید کرد: برنامه مدیریت مصرف بخش اداری از ۱۶ خردادماه آغاز می‌شود، بر این اساس دمای وسایل سرمایشی اداره‌ها باید روی ۲۴ درجه تنطیم کنند و نسبت به سال پایه ۱۴۰۰ مصرف را ۳۰ درصد کاهش دهند.

وی تصریح کرد: بخش اداری در مناطق عادی یک‌ساعت قبل از تعطیلی باید سیستم‌های سرمایشی را خاموش کنند و در مناطق گرمسیری همزمان با تعطیلی باید وسایل خاموش شوند، بخش اداری هم بعد از ساعت اداری باید تا ۶۰ درصد کاهش مصرف داشته باشند و در ساعت اداری ۳۰ درصد کاهش داشته باشند.

سخنگوی صنعت برق با بیان اینکه پیش‌بینی شده با این اقدام‌ها تا ۴۰ درصد کاهش مصرف در این بخش محقق شود، اظهار کرد: کنتورهای هوشمند در ادارات نصب شده و از این طریق مصرف آنها کنترل می‌شود.

رجبی مشهدی تاکید کرد: اسامی اداره‌هایی که برنامه کاهش مصرف را رعایت نکنند به وزیر مربوطه فرستاده می‌شود تا تصمیم لازم اتخاذ شود و پیش بینی می‌شود همکاری در این بخش نسبت به پارسال بهتر شود.