:
كمينه:۱۰.۴°
بیشینه:۱۰.۹۹°
Updated in: ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۲

تهران میزبان بیستمین نمایشگاه بین المللی صنایع و تجهیزات آشپزخانه،حمام و استخر

شرکت ها و واحدهای تولیدی حوزه صنایع و تجهیزات آشپزخانه، حمام، سونا و استخر از 16 تا 19 خرداد ماه در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران گردهم می آیند تا نوین ترین تولیدات و خدمات خود را در معرض دید علاقمندان قرار دهند.
کد خبر: ۲۰۶۱۰۰
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۹
اقتصادگردان - به گزارش روابط عمومی و اطلاع رسانی بیستمین نمایشگاه بین المللی صنایع و تجهیزات آشپزخانه، حمام و استخر؛ این دوره از نمایشگاه با هدف افزایش بازدهی تولید و ورود به بازارهای صادراتی و همچنین ایجاد فضای رقابتی سالم میان تولیدکنندگان داخلی در جهت ارتقای کیفیت تولید، برگزار می‌شود.
 اين نمايشگاه در قالب چهار گروه کالائي برپا می شود و در آن؛ انواع وسايل و تجهيزات مختلف آشپزخانه هاي خانگي، صنعتي و صحرائي، انواع کابينت، سينک ظرفشويي، دستگاههاي تهويه، هواکش و هود آشپزخانه ، سيستم هاي نورپردازي، ميز و صندلي آشپزخانه ، تجهيزات عمل آوري غذا، تجهيزات آماده سازي غذا، تجهيزات سرو غذا ( خط سلف سرويس ، کترينگ) تجهيزات نگهداري (سردخانه ثابت و متحرک، ظرفشويي هاي صنعتي، وسايل و تجهيزات رستوران و کافي شاپ، تجهيزات حمام؛ انواع وان، زيردوشي، دستشويي، پارتيشن و کابين دوش و همچنين تجهيزات سونا و استخر؛ تأسيسات سونا و استخر و اتاق بخار در معرض دید عموم قرار می گیرد.
معرفي ظرفيت¬هاي بالقوه و بالفعل این بخش صنعتی کشور، شناسایی و معرفي مشکلات ، موانع و نقاط ضعف موجود این صنعت، ایجاد بستر های مناسب برای سرمایه گذاری، ایجاد زمينه اشتغال و كارآفريني، آشنایی دست اندرکاران با محصولات ، نوآوری¬ها و ظرفیت¬های موجود، ايجاد فضاي رقابتي سالم ميان توليدكنندگان داخلي برای ارتقاء كيفيت توليد، ايجاد ارتباط مستقيم و رودر رو ميان توليدكنندگان و مصرف كنندگان ، توسعه صادرات محصول به ساير كشورها،تبادل فكر، فناوري و محصول ميان شركت كنندگان داخلي و خارجي و شناسايي واحدهاي برتر در زمينه توليد، صادرات ، بازرگاني و خدمات مرتبط، مهمترین اهداف برگزاری این نمایشگاه است.
رضایی مدیر برگزاری بیستمین نمایشگاه بین المللی  صنایع و تجهیزات آشپزخانه، حمام و استخر گفت: این نمایشگاه با همین عنوان همه ساله در کشورهای پیشرفته و صنعتی همچون آلمان، آمریکا، فرانسه، روسیه، انگلستان، ژاپن و حتی امارات متحده عربی و ترکیه برگزار می شود که آن هم به دلیل تقاضای بالای بازار این کشورها به گروه¬های کالایی این نمایشگاه و حجم بسیار زیاد صادرات این محصولات به سایر کشورهاست.
وی افزود: در کشور ما نیز بازار این محصولات از استقبال بسیار خوبی برخوردار است بطوریکه این نمایشگاه هم اینک یکی از نمایشگاههای بین المللی تخصصی اصلی در حوزه صنعت ساختمان است که با اقبال عمومی بسیار خوبی نیز مواجه بوده است.
رضایی اضافه کرد:کارگاه¬ها و واحدهاي توليد کننده صنايع و تجهيزات آشپزخانه ، حمام ، سونا و استخرکشور که از جانب رقباي خارجي به ويژه کشور چين تهديد مي شوند، به شدت نيازمند حمايت هاي اساسي نهادهاي دولتي هستند تا بتواند با افزايش توليد، ضمن رقابت با نمونه هاي خارجي و تامین نیازهای داخلی، افزایش صادرات را نیز داشته است.
مدیر برگزاری بیستمین نمایشگاه بین المللی صنایع و تجهیزات آشپزخانه، حمام و استخر با بيان اينکه در يک دهه گذشته و با افزايش توليد، روند صادرات صنايع و تجهيزات آشپزخانه کشور نيز آغاز شد و هر ساله (بجز سال 91) رشدي حدود 10 درصدي يافته است، صادرات اين بخش را نيز سالانه حدود 300 ميليون دلار اعلام کرد.
رضایی گفت: عراق، افغانستان، تاجيکستان، ارمنستان، آذربايجان، کشورهاي منطقه قفقاز همچنين برخي از کشورهاي آفريقايي و آمريکاي لاتين، بازار صادراتي صنايع و تجهيزات آشپزخانه ،حمام ، سونا و استخر ایران را تشکیل می دهند.
بیستمین نمایشگاه بین المللی صنایع و تجهیزات آشپزخانه، حمام، سونا و استخر از 16 تا 19 خرداد ماه در محل دائمی نمایشگاه¬های بین المللی تهران برپا و طی این روزها از ساعت 8 تا 15 آماده بازدید علاقمندان خواهد بود.