:
كمينه:۱۱.۷۹°
بیشینه:۱۱.۹۹°
Updated in: ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۱

ساعت کاری همه ادارات در ماه رمضان شناور شد

ساعت آغاز به کار ادارات سراسر کشور در ایام ماه مبارک رمضان به صورت شناور از ساعت ۷ تا ۹ صبح است.
کد خبر: ۲۰۴۱۶۲
تاریخ انتشار: ۰۳ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۳
اقتصادگردان- مهدی مشفق - مشاور معاون رئیس‌جمهور و رئیس حوزه ریاست سازمان اداری و استخدامی کشور - با اعلام این خبر گفت: ساعت آغاز به کار دستگاه های اجرایی کشور در تمامی استان‌ها به استثنای واحدهای عملیاتی خدمت‌رسان در ماه مبارک رمضان از ساعت ۷ تا ۹ صبح شناور بوده و ساعت آغاز به کار در روزهای بعد از شب‌های قدر، ساعت ۹ صبح است.

وی افزود: البته لازم است رؤسای ادارات ستادی و استانی به گونه‌ای برنامه‌ریزی و نظارت کنند که ساعات کار شناور، هیچ خدشه‌ای در نحوه پاسخگویی و ارائه خدمات ایجاد نکند.

مشاور معاون رئیس‌جمهور در خصوص ساعات آغاز به کار مدارس نیز گفت: مدارس مقطع متوسطه ساعت ۷ و ۳۰ دقیقه و مقطع ابتدایی ساعت ۸ صبح است که مدارس باید به نحوی برنامه‌ریزی کنند که نیم ساعت قبل از آغاز به کار مدارس، پذیرش دانش‌آموزان انجام شود و در فرصت مذکور برنامه‌های فرهنگی، تربیتی و ورزشی را اجرا کنند.

تبصره پیشنهادی سازمان اداری و استخدامی کشور در راستای حمایت از خانواده و کاهش دغدغه والدینی که هر دو در دستگاه‌های اجرایی شاغل هستند و فرزند محصل در مقاطع پیش‌دبستان و دبستان دارند، دستگاه‌های اجرایی را در تعامل با یکدیگر مکلف کرده که با شناور شدن ساعت شروع به کار یکی از والدین موافق کنند. کارکنان زن سرپرست خانوار که دارای این شرایط باشند هم مشمول همین حکم خواهند بود. این تبصره ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ به تصویب هیات وزیران رسیده است.

مشفق در خصوص ساعت کاری بانک‌ها در سراسر کشور گفت: ساعت آغاز به کار بانک‌ها همچنان ۷ و ۳۰ دقیقه صبح است و کارمندان بانک‌ها برای انجام مقدمات شروع به کار، نیم ساعت زودتر حاضر خواهند بود تا از ساعت ۷ و ۳۰ دقیقه صبح خدمات بانکی به مردم ارائه شود.

وی در پایان ساعت آغاز به کار دانشگاه‌ها و بیمارستان‌ها، مراکز آموزش عالی و پژوهشی و همچنین بخش‌های آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را ساعت ۸ صبح اعلام کرد و افزود: ساعت آغاز به کار واحدهای نظامی، انتظامی و امنیتی نیز ساعت ۶ و ۳۰ دقیقه صبح است.