:
كمينه:۱۸.۷۹°
بیشینه:۱۹.۹۹°
Updated in: ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۸:۳۴
تعداد نظرات: ۱۰ نظر
رنو در ایران می ماند و همچنان به فعالیت خود ادامه می دهد

محصولات جديد رنو در ايران، رونمایی از 8 محصول داستر، ساندرو، وانت تندر90 ... و برنامه تولید 400 هزار دستگاه خودروی با کیفیت

داستر، ساندرو، وانت تندر90 و... از جمله محصولات جدید رنو است که روز گذشته رونمایی شد
کد خبر: ۲۰۴۱
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۱ - ۱۵:۴۲



خبراقتصادی_ محسن شمشیری: رنو در ایران می ماند و همچنان به فعالیت خود ادامه می دهد و در برنامه جدید خود تولید و فروش سالانه بیش از 400 هزار دستگاه انواع مدل های رنو و پلت فرم تندر 90 را هدف گرفته است.
پیمان کارگر، با اشاره به سخنان صریح مدیرعامل رنو در آمریکا که اعلام کرده رنوفعالیت خود را در ایران ادامه خواهد داد و حاضر به ترک ایران نیست، افزود: رنو نیسان یک شرکت بین المللی است و درمراکش، ژاپن، ایران، رومانی و... فعالیت دارد و برنامه جدی برای چین و هند و ... دارد واگرچه دولت فرانسه در رنو سهامدار است اما رنو خود را یک شرکت مستقل بین المللی می داند و به سرمایه گذاری، سودآوری و... می اندیشد.
وی ادامه داد: من 10 روز در فرانسه و 20 روز در ایران به شدت کار می کنم تا مشکلات را حل کنم و نظر مدیران رنو را جلب کنم تا تولید بیشتری در ایران داشته باشیم. شرکت رنو در ایران هست و همچنان به فعالیت خود در این کشور ادامه می دهد.
'پیمان کارگر' روز سه شنبه در مراسم رونمایی از هشت خودروی جدید این شرکت در هتل استقلال تهران، در مورد احتمال خروج شرکت رنو از ایران گفت: شاید برخی از مدیران این شرکت تمایلی به حضور در ایران نداشته باشند، اما مدیر عامل این شرکت به صراحت اعلام کرده که رنو در ایران می ماند و همچنان به فعالیت خود در این کشور ادامه می دهد.

گرچه پیش از این نیز رنو در بازار ایران حرف هایی برای گفتن داشته است، اما این بار شرایط برای این خودروساز فرانسوی به گونه دیگری است و از یک امتیاز بزرگ برخوردار خواهد بود. چه بسا این شرکت در استراتژی بلند مدت خود قرار است با دو خودروساز بزرگ کشور یعنی سایپا و ایران خودرو همکاری کند.
شرکت رنو در حالی هشت محصول مهم و استراتژیک خود برای عرضه در بازار ایران را معرفی کرد که در بین آنها خودروهایی با قابلیت ها و کاربری های مختلف مشاهده می شود که این موضوع خود نشان از هدف گذاری بلند مدت رنو در بازار ایران و همچنین دستیابی به سهم بازار در همه کلاس ها را دارد.




در چنین شرایطی پیمان کارگر مدیرعامل شرکت ایرانی فرانسوی رنوپارس اعلام می کند که رنو از ابتدا هدفمند وارد بازار ایران شده و سرمایه گذاری هایی را نیز انجام داده، اما در آینده پیش رو هدف های بزرگتری را دنبال خواهد کرد. به همین منظور حجم قابل توجهی از سرمایه گذاری ها را در دستور کار خود قرار داده که عمدتا شامل افزایش عمق ساخت داخل این هشت محصول و همچنین بالا بردن توان تامین کنندگان ایرانی طرف قرارداد رنو می شود.





شاید این اعلام رسمی از سوی شرکت رنو بزرگترین زنگ خطر برای شرکت پژو باشد که هم اکنون شرایط نگران کننده ای را در همکاری با شریک ایرانی خود دنبال می کند. از آن سو اما نحوه مشارکت رنو با خودروسازان ایرانی بارقه امیدی را در دل آنان ایجاد کرده تا بتوانند در ادامه همکاری های خود با شرکت رنو به عمق بیشتری از تکنولوژی و دانش فنی تولید خودرو و قطعه سازی دست پیدا کنند.
مدیرعامل شرکت رنوپارس  درپاسخ به این سوال خبرنگاران که آیا رنو برنامه ای برای انتقال دانش فنی طراحی، مهندسی و تولید قطعه هم دارد یا خیر؟ گفت: در بخشی از محصولات دانش فنی طراحی را نیز منتقل می کنیم اما در مواردی که قطعه سازان اروپایی در آن سهیم هستند موضوع فرق دارد و باید هماهنگی لازم صورت گیرد اما در تولید قطعات محصولات رنو شک نداریم و تاجایی که ممکن است تولید قطعه در ایران را گسترش خواهیم داد.

مدیرعامل رنوپارس، ظرفیت کنونی تولید برای محصولات رنو در دو شرکت ایران خودرو و پارس خودرو سالانه 300هزار دستگاه با استاندارد بین المللی رنو(SPR) اعلام و بیان کرد: هم اکنون 60قطعه سازی داخلی مطابق با استانداردهای کیفی رنو مشغول تولید قطعات خودرو در ایران هستند.
وی، با اشاره به اینکه تا پایان سال جاری به ریتم تولید روزانه 700دستگاه از محصولات رنو در خودروسازان ایرانی خواهیم رسید، از عرضه محصول فیس لیفت تندر90 با نام پارس تندر از سوی پارس خودرو برای تیر و مردادماه امسال خبر داد.
به گفته کارگر، محصول وانت تندر90 نیز در زمستان امسال از سوی ایران خودرو تولید و عرضه می شود.
وی با توجه به اینکه ون تندر90 و تندر90 استیشن نیز در بازار ایران تولید و عرضه خواهد شد، ادامه داد: امضای قرارداد دو مدل خودرو «ساندرو» با پارس خودرو برای تولید و عرضه در سه ماهه چهارم سال 2013 میلادی انجام شده است.
مدیرعامل رنو ایران، با اشاره به اینکه فیس لیفت تندر90 ایران خودرو در سال 2014 میلادی عرضه خواهد شد، تولید و عرضه محصول «داستر» را نیز به همین سال وعده داد.
کارگر، همچنین با تاکید بر اینکه شرکت رنو فرانسه حجم سرمایه گذاری خود در ایران را مشخص کرده است و به زودی اعلام می شود، تصریح کرد: بازار ایران و توانایی صنعت خودروسازی و قطعه سازی ایران بسیار بزرگ و بالا است هرچند که در بخش صادرات کار نکرده بسیار وجود دارد.
وی در واکنش به کمبود قطعات برای تندر90 و مگان و همچنین کاهش تدریجی کیفیت تولیدات رنو در ایران گفت: از جنبه کیفیت هیچ افتی پیش نیامده و اتفاقا رضایت مشتریان در سال2012 نسبت به سال قبل از آن 16درصد افزایش داشته است.
مدیرعامل رنوپارس ادامه داد: در موضوع تامین قطعات نیز باید بگویم که چالش هایی وجود دارد اما نسبت به قبل در موضوع تامین جهش هایی داشته ایم و امید داریم که مسیر را بهتر از گذشته به پیش ببریم.
کارگر، در بخش دیگری از سخنان خود استراتژی شرکت رنو فرانسه برای عرضه این هشت محصول به بازار ایران در اولویت اول را سرعت ورود محصولات و سپس داخلی سازی قطعات حداقل تا 60درصد دانست.
وی در پایان همچنین از برنامه داخلی سازی قطعات تندر90 تا 85درصد برای 2.5 سال آینده خبر داد.





وی اظهار داشت: رنو یک شرکت بین المللی است و در عین این که به قوانین بین المللی احترام می گذارد، اما همچنان اجرای برنامه های خود را در ایران دنبال می کند.

کارگر تصریح کرد: ممکن است در برخی از زمان ها سرعت تولید مقداری کند شود، اما شکی در ادامه تولید انواع خودرو در ایران وجود ندارد.

وی در خصوص برنامه های این شرکت برای حضور گسترده تر در بازار ایران و تصاحب جایگاه پژو، اظهار داشت: در حال حاضر پژو به ایران جنس صادر نمی کند و ما نیز باید از این فرصت استفاده کرده و سریعتر محصولات جدید خود را وارد بازار کنیم.

** هشت خودروی جدید در بازار ایران

مدیر عامل گروه خودروسازی رنو پارس گفت: وانت تندر 90 تا پایان سال جاری وارد بازار ایران می شود و باقی تولیدات جدید این شرکت نیز به مرور عرضه خواهد شد.

وی از خودروهای ساندرو در دو مدل گیربکس اتوماتیک و دنده ای، دو مدل فیس لیفت تندر 90، داستر، وانت لوگان و لوگان ام سی وی، بعنوان سایر خودروهای جدید این شرکت برای عرضه در بازار ایران نام برد.

کارگر با اشاره به این که، این هشت مدل به تعداد 300 هزار دستگاه به تولید سالانه این شرکت اضافه خواهد کرد، یادآور شد: میزان تولید سالانه تندر 90 و مگان 180 هزار دستگاه، ساندرو 100 هزار، وانت تندر 30 هزار و داستر 40 تا 50 هزار دستگاه خواهد بود که با افزوده شدن سایر محصولات، این رقم بالغ بر 400 هزار دستگاه در سال خواهد شد.

وی با بیان این که، این هشت مدل بر روی پلت فرم تندر 90 قابل اجرا است، در خصوص قیمت نهایی این محصولات گفت: قیمت این خودروها هنوز نهایی نشده است.

وی تصریح کرد: قرارداد تندر 90 و ساندرو کاملا قطعی شده و بقیه نیز در حال قطعی شدن است.

** افت کیفیت نداشته ایم

مدیر عامل گروه خودروسازی رنو پارس با رد کاهش کیفیت خودروهای تولیدی این شرکت تصریح کرد: کنترل کیفیت مانند سابق انجام می شود و هر جا احساس کنیم که افت تولید داشته ایم، خط تولید را متوقف می کنیم تا به آن رسیدگی کنیم.

وی با بیان این که، این شرکت محصولات درجه دوم را تولید نمی کند، تصریح کرد: این که چه مدل خودروهایی وارد بازار مصرف شود به استراتژی هر کشور، تقاضای بازار، قیمت و کیفیت بستگی دارد.

کارگر با تائید کمبود قطعات تندر 90 و مگان در بازار، متذکر شد: باید در نظر داشت که این وضعیت رو به بهبود است و امیدواریم بتوانیم این مشکل را هر چه زودتر و به طور کامل، برطرف کنیم.

وی در خصوص واردات خودروهای رنو به ایران گفت: در این مورد پنج مدل برای سال اول در نظر گرفته شده بود که منتظر هستیم تا جایگاه خود را در بازار ایران بیابند و سپس نسبت به واردات خودروهای جدیدتر اقدام کنیم.

وی یادآور شد: هر کدام از این خودروها بازار بهتری در کشور پیدا کند به زنجیره تولید ما اضافه می شوند.

** نگران ورود چینی ها نیستیم

مدیر عامل گروه خودروسازی رنو پارس با بیان این که، توانایی بازار ایران در خودروسازی بسیار بالا است، گفت: نگران ورود چینی ها به بازار خودروی ایران نیستیم، زیرا مدل های رنو کاملا در ایران طرفداران خود را یافته است.

وی همچنین در مورد فیس لیفت تندر 90، تصریح کرد: تولید دو مدل فیس لیفت در ایران خودرو و پارس خودرو در حال انجام می باشد و از آنجا که تغییرات تندر 90 پارس خودرو کمتر است و تنها شکل پشت آن تغییر کرده، زودتر وارد بازار خواهد شد.


با این وجود تردیدی نیست که مشارکت رنو در پروژه ال90 نقطه عطفی در متحول کردن فرآیندها و روش های تولید صنعت خودرو به شمار می آید و سرمایه گذاری های جدید این شرکت نیز می تواند به تکامل این فرآیند ها و همچنین بلوغ بیشتر زنجیره تامین صنعت خودرو کمک کند. چه بسا پیش از این نیز بسیاری از قطعه سازان طرف قرارداد رنو در پروژه ال90 به صراحت اعلام کرده اند که این پروژه به مثابه دانشگاهی برای صنعت قطعه سازی و زنجیره تامین صنعت خودرو کشور به شمار می رود.
با این حال و در شرایطی که روابط غیرعادی تجاری دیگر کشورها علیه ایران بر سر خودروسازان داخلی نیز سایه افکنده، رنو با صراحت اعلام کرده است که آماده سرمایه گذاری های کلان در صنعت خودرو و قطعه سازی ایران است که این امر خود نشان از قابلیت های بسیار بالای بازار و به دنبال صنعت خودرو ایران دارد.
از همین رو است که مدیرعامل شرکت رنو پارس به نمایندگی از شرکت رنو فرانسه با اشاره به اینکه رنو به صنعت ایران متعهد است از باقی ماندن رنو به عنوان یک شریک استراتژیک در صنعت خودروسازی کشورمان خبر می دهد و تاکید می کند که رنو مستقل از سیاست بازی ها به همکاری مطلوب و موثر با شرکای ایرانی خود می اندیشد.
پیمان کارگر، با بیان این مطلب گفت: رنو فرانسه یک برنامه بلند مدت و اساسی برای حضور در صنعت و بازار ایران دارد و سعی نداریم که از برخوردهای دیگر خودروسازان خارجی با ایران تبعیت کنیم.
وی با تاکید بر اینکه نحوه کار رنو در ایران بسیار متفاوت از دیگر خودروسازان خارجی حاضر در این بازار است، متذکر شد: هم اکنون شاهد حضور خودروسازانی هستیم که به تولیدکنندگان ایرانی اجازه داخلی سازی قطعات و کاهش قطعات موجود در سبد سی.کی.دی خود را نمی دهند تا سودشان کاهش نیابد!
کارگر، ایران را در اولویت اول برنامه شرکت رنو دانست و افزود: تنها مشکل در مسیر فعالیت خودروسازی ایران و رنو فرانسه سرعت در در انجام کارها و فعالیت هاست که به دلایل گوناگون شاهد برخی تاخیرها در بسط و توسعه تولید هستیم.













نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۰
نسیم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۶
2
3
گزارش خوبی بود ممنون . آفرین به این رنو با این محصولات با کیفیتی که داره . می تونه شریک تجاری خوبی برای ایران و خودروسازان ایرانی باشد. اگه شرایط بین المللی ایران و تحریم ها بهتر بشه می تونیم ایران را به پایگاه قدرتمند منطقه ای رنو تبدیل کنیم شرایط ما بهتر از رومانی و روسیه است. رنو نباید پایگاه ایران را به راحتی کنار بگذاره باید به شدت به دنبال تقویت جایگاه و توان خودروسازی ایران در مشارکت با رنونیسان باشه. آینده منطقه در دست ایران و رنو نیسانه
پاسخ ها
مهری
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۴
be nazare man pars renut mashin khobi nist
وحید
| Iran, Islamic Republic of |
۰۲:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۳
البته این محصولاتی که ملاحظه می فرمایید تولیدات شرکت داچیا کشور رومانی می باشد که به تازگی (البته چند سالی هست) توسط رنو فرانسه خریداری شده و رنو محصولات ارزان قیمت خود را با این برند تولید می نماید. اما از آنجا که این برند در ایران (و البته برخی کشورهای دیگر) شناخته شده نیست، بنابراین با برند رنو تولید می شوند. خودروی تندر90 (L90) که نام اصلی آن "داچیا لوگان" می باشد، پلت فورم (سازه) اصلی تمامی این محصولات است. یکی از فاکتورهای کاهش قیمت تمام شده، استفاده از سازه مشترک بین محصولات مختلف یک کمپانی و دیگری استفاده از موتور و گیربکس مشترک می باشد، که در تمامی این محصولات معرفی شده به همین صورت است.
موفق باشید
مهدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۴
4
1
همش زیباست
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۶
3
3
شركت رنو بايد از اين موقيعت پيش آمده براي بازار ايران استفاده كند در صورتي نيز از نظر كيفيت شركت رنو مردم نيز استقبال مي كنند
پاسخ ها
شروين
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۲
شركت رنو استفاده ميكنه ولي متاسفانه شركتهاي خودروسازي يا بهتر بگم مونتاژخودرو ما قيمت نجومي رو محصولات ميذارن
جعفراحمدزاده
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۶
1
2
این ماشین در مقابل با ماشین های ایران خودرو بی نهایت ماشین خوبی هست هم قیمت خوبی داره چون قطعات اصلی این ماشین از فرانسه ولی محصولات ایران خودرو واقعا بی کیفیت هستند (چینی در3)شاید ضایعات چینی
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۸
0
0
من لاگونا کوپه دارم عالی ترین خودرویی که بعد از هامر توایرانه
Shahab Dehghani
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۴
0
0
با سلام ، خيلى ممنون از مقاله فوق .
نام رنو نامى آشنا در صنعت خودرو براى عامه مردم ايران است و همگى خاطرات خوبى از رانندگى با محصولات رنو در سالهاى قبل از انقلاب داريم ولى متأسفانه نسل جديد اين كشور هيچ اطلاعاتى در اين زمينه ندارند.
به نظر من اين مسئوليت مدير Market development يا Business Development مجموعه رنو در ايران است كه اين مكمبود را به نحو حرفه ايي مرتفع نمايد..
Shahab Dehghani
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۴
0
0
با سلام ، خيلى ممنون از مقاله فوق .
نام رنو نامى آشنا در صنعت خودرو براى عامه مردم ايران است و همگى خاطرات خوبى از رانندگى با محصولات رنو در سالهاى قبل از انقلاب داريم ولى متأسفانه نسل جديد اين كشور هيچ اطلاعاتى در اين زمينه ندارند.
به نظر من اين مسئوليت مدير Market development يا Business Development مجموعه رنو در ايران است كه اين مكمبود را به نحو حرفه ايي مرتفع نمايد..