:
كمينه:۲۴.۸۴°
بیشینه:۲۶.۷۹°
Updated in: ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۵
یک عضو کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۲:

درآمد نفتی پیش‌بینی شده در بودجه ۱۴۰۲ قابل تحقق است

یک عضو کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۲ تاکید کرد: دولت درآمدهای حاصل از صادرات نفت و گاز در لایحه بودجه سال آتی را حدود ۶۰۰ همت پیش بینی کرده که قابل تحقق است اما موضوع بهینه سازی مصرف در لایحه آن‌طور که باید مورد توجه قرار نگرفته است.
کد خبر: ۲۰۲۷۵۸
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۰

اقتصادگردان- هادی بیگی نژاد درباره گمانه زنی ها مبنی بر عدم تحقق درآمدهای نفتی پیش بینی شده در لایحه بودجه سال آینده، بیان کرد: رقمی که دولت برای صادرات نفت، گاز و میعانات در لایحه بودجه سال آتی درنظر گرفته است حدود ۶۰۰ هزار میلیارد تومان است که محقق خواهد شد. اینکه ارقام مختلفی برای فروش روزانه نفت مطرح می شود مثلا روزانه یک میلیون و ۴۰۰ هزار بشکه یا فروش روزانه یک میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه، صرفا عدد است.

بهینه سازی مصرف انرژی در بودجه ۱۴۰۲ دیده نشده است

وی در ادامه اظهار کرد: درآمدی که از محل صادرات نفت و گاز در بودجه ۱۴۰۲ در نظر گرفته شده است حدود ۶۰۰ همت(هزار میلیارد تومان) است که بر اساس بررسی های صورت گرفته قابل تحقق است. اما در لایحه بودجه سال آینده نسبت به بهینه سازی مصرف انرژی بی توجهی صورت گرفته است و ما نیز خیلی نسبت به این موضوع دلخور هستیم، انتظار داشتیم توجه ویژه تری به بهینه سازی در لایحه بودجه صورت گیرد.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح کرد: غیر از موضوع بهینه سازی می توان گفت دولت نگاه خوبی به حوزه انرژی در لایحه بودجه سال آتی داشته است. مجلس در تلاش است بهینه سازی را در لایحه بودجه سال آینده لحاظ کند اما واقعیت این است که بهینه سازی نیارمند منابع مالی است.