:
كمينه:۲۴.۸۴°
بیشینه:۲۵.۷۹°
Updated in: ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۶
مدیرعامل شهرک‌های صنعتی استان تهران:

در کل شهرک‌های صنعتی استان تهران ۹۶٠٠ قرارداد داریم ، اشتغال بیش از ۵۳٠٠ نفر مهیا شده است

مدیرعامل شهرک‌های صنعتی استان تهران گفت: در سال جاری ۱۱۵ واحد داخل شهرک‌های صنعتی با اعتباری حدود ۸۴۱ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسیده است.
کد خبر: ۲۰۲۷۱۸
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۸

اقتصادگردان- سعید صادقی دوشنبه شب ۱۷ بهمن در جمع خبرنگاران در خصوص طرح‌های ایام الله دهه مبارک فجر که در شهرک صنعتی افتتاح شده است، اظهار کرد: از دهه فجر سال گذشته تا دهه فجر امسال، ۷۵۲ میلیارد تومان پروژه‌های شهرک‌سازی در کل شهرک‌های صنعتی استان تهران انجام شد و ۴۹ مگابایت برق، ۱٠ میلیون مترمکعب آب و پساب را به مجموعه برق‌های شهرک‌های صنعتی استان تهران اضافه کردیم، همچنین ۲۵ هزار مترمکعب گاز در ساعت به شهرک‌های صنعتی اضافه شده است.

وی گفت: بیش از ۸۵٠ هکتار به اراضی شهرک‌های صنعتی ملارد و توسعه پرند اضافه شده است و همچنین ۲۳۱ هکتار فاز دو قرچک در طی یک سال گذشته آماده‌سازی شده و اکنون آماده واگذاری هست و واگذاری ۱۲٠ هکتار اراضی صنعتی شروع شده است. 

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان تهران از افزایش ظرفیت ۳۷٠ واحد صنعتی که زیر طرفیت تولید کار می‌کردند، خبر داد و افزود: در سال جاری ۳۷٠ واحد صنعتی که زیر ظرفیت تولید کار می‌کردند، افزایش ظرفیت پیدا کردند که زمینه اشتغال بیش از ۵۳٠٠ نفر مهیا شده است، ۳ هزار و ۱۱۰ طرح صنعتی در کل شهرک‌های صنعتی در حال ساخت و ساز است که ۱۵۸ واحد تعطیل داخل استان باز فعال سازی شدند و به چرخه بازگشتند. 

صادقی بیان کرد: در سال جاری ۱۱۵ واحد داخل شهرک‌های صنعتی با اعتباری حدود ۸۴۱ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسیده است و ۴۵ هکتار از اراضی صنعتی ما و زمینه اشتغال ۲ هزار نفر ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه در کل شهرک‌های صنعتی استان ۹۶٠٠ قرارداد داریم، بیان کرد: ۳۶٠٠ هکتار زمین صنعتی واگذار کردیم، ۶ هزار و ۴۹۳ واحد صنعتی به بهره‌برداری رسیده که زمینه اشتغال ۱۳۵ هزار نفر در کل شهرک‌های صنعتی دولتی استان ایجاد شده است. 

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان تهران در پایان خاطرنشان کرد: غالب مشاغلی که داخل شهرک‌های صنعتی هستند، مشاغل متوسط کوچک هستند، واحدی که امروز به بهره‌برداری رسیده در زمینه تولید کیف است و در شهرک صنعتی قرچک تولید کفش دست سوزان، جوراب بافان و کش بافان را داریم.