:
كمينه:۱۱.۷۹°
بیشینه:۱۳.۹۹°
Updated in: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۴
مدیرعامل شرکت ساتکاپ عنوان کرد

تولید ۹۵ درصد تجهیزات برق در کشور

مدیرعامل شرکت ساتکاپ گفت: ۹۵ درصد تجهیزات صنعت برق در داخل کشور تولید می‌شود.
کد خبر: ۲۰۲۷۱۴
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۳

اقتصادگردان- مجتبی اکبری شامگاه دیروز (۱۷ بهمن‌ماه) در حاشیه افتتاح طرح‌های شرکت ایران‌ترانسفوی زنجان و در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ۹۵ درصد تجهیزات صنعت برق در داخل کشور تولید می‌شود، اظهار کرد: با توجه به شکل‌گیری ۱۶۵۰ شرکت دانش‌بنیان در کشور در حوزه صنعت، نیاز داریم که این شرکت به مسئولان مربوطه مراجعه و در راستای نیازهای صنعت برق فعالیت کنند.

وی با اشاره به مصوبه هیأت وزیران مبنی بر اینکه شرکت‌های توسعه‌ای می‌توانند مجموعه‌های صنعتی کارخانه‌های نوآوری ایجاد کنند، افزود: کارخانه نوآوری برق و انرژی برای نخستین‌بار در زنجان ایجاد خواهد شد. 

اکبری با بیان اینکه زنجان مجموعه‌ای از شرکت‌های مربوط به تجهیزات برق را دارد، ادامه داد: کارخانه نوآوری برق و انرژی به عنوان یک واحد تحقیق و توسعه در زنجان برای استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان شکل خواهد گرفت.

این مسئول با بیان اینکه شکل‌گیری و قوی‌تر کردن رابطه دانشگاه و صنعت از اهداف راه‌اندازی کارخانه نوآوری برق و انرژی است، اذعان کرد: شکل‌گیری کریدورهای فنی و ایده‌ای از دیگر اهداف راه‌اندازی این کارخانه است.

مدیرعامل شرکت ساتکاپ خاطرنشان کرد: حرکت به سمت نوآوری از طرح‌های آینده این صنعت است و در تلاش برای شکل‌گیری رابطه بین صنعت و شرکت‌های دانش‌بنیان هستیم.