:
كمينه:۱۴.۷۹°
بیشینه:۱۴.۹۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴
مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب:

صنعت نفت باید به سمت بنگاه اقتصادی شدن برود

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب گفت: صنعت نفت باید به سمت بنگاه اقتصادی شدن برود تا بتوانیم از زنجیره‌های ارزش نفت کمال استفاده را ببریم و صنعت نفت را اقتصادی کنیم.
کد خبر: ۲۰۲۶۵۱
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۲

اقتصادگردان- علیرضا دانشی در آیین گشایش سیزدهمین نمایشگاه تخصصی ساخت تجهیزات صنعت نفت خوزستان که امروز، ۱۷ بهمن ماه در اهواز برگزار شد، ضمن گرامیداشت دهه مبارک فجر اظهار کرد: یکی از کارهای بزرگ صنعت نفت جنوب که بر خود لازم دانسته اجرایی کند بحث دایر کردن نمایشگاه‌های تخصصی ساخت تجهیزات صنعت نفت کشور است.

وی افزود: برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی یک فرصت طلایی برای همه مجموعه‌های سازنده و مصرف کنندگان تجهیزات است که با توجه به فضای کشور این فرصت ایجاد شده تا با همدلی و همفکری بتوانیم کارهای بزرگ انجام دهیم.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب با بیان اینکه تلاش‌های مضاعفی در جهت پربار بودن نمایشگاه انجام شده است، گفت: حدود ۲۷۰ شرکت در این نمایشگاه حضور دارند که بیش از ۷۵ درصد از آن‌ها سازنده و از مجموعه‌های ارزشمند صنعتی داخل کشور هستند.

دانشی عنوان کرد: یکی از اتفاقات مهم در این نمایشگاه بحث حضور پررنگ مجموعه‌های دانش بنیان کشور است که خوشبختانه حضور مجموعه‌های دانش بنیان نسبت به سال گذشته ۲ برابر شده است تا به بهترین شکل بتوانیم صنعت نفت کشور را به سمت دانش بنیان شدن حرکت دهیم.

وی اظهار کرد: اگر آسیب شناسی نسبت به دوره‌های قلبی داشته باشیم باید گفت که دیگر دوره سخت افزاری گذشته است. پیشرفت‌های خوبی در حوزه سخت افزار داشته‌ایم و اکنون باید در حوزه ابزار دقیق و حوزه‌های این چنینی ورود کرده و عملکردی موفق داشته باشیم.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب بیان کرد: صنعت نفت باید به سمت بنگاه اقتصادی شدن برود تا بتوانیم از زنجیره‌های ارزش نفت کمال استفاده را ببریم و صنعت نفت را اقتصادی کنیم؛ در این زمینه قراردادهای بسیار خوبی منعقد شده است.

دانشی عنوان کرد: یکی از اقدامات در این راستا در مناطق نفتخیز جنوب، بحث فروش گازهای مشعل است که برای اولین بار رخ داده است. همچنین بحث فعال سازی ال ان جی‌ها که در کشور مغفول مانده، اکنون در دستور کار قرار گرفته است.