:
كمينه:۱۶.۵۱°
بیشینه:۱۶.۹۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴

هدفگذاری و برنامه‌ریزی صحیح در حوزه اشتغال خارج از کشور

رئیس انجمن صنفی کاریابی‌های بین‌المللی با اشاره به تاکیداتی که بر توسعه اعزام نیروی مازاد به خارج در سند راهبردی اشتغال کشور مطرح شده، گفت: در حوزه اشتغال خارج از کشور نیازمند هدفگذاری و برنامه‌ریزی صحیح و شناسایی فرصتهای بازار کار جهانی هستیم.
کد خبر: ۲۰۲۶۳۴
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۳
اقتصادگردان- به نقل از روابط عمومی انجمن صنفی کاریابی‌های بین‌المللی ایران (اصکابا)، حسن کرباسی اظهار کرد: با توجه به علاقه نیروی کار مازاد داخل کشور جهت اشتغال در فرصت‌های بازار کار جهانی و نیز کشورهای هدف و نیرو پذیر، نیازمند یک برنامه‌ریزی دقیق و کارشناسانه از سوی دستگاه‌های متولی در این زمینه هستیم.

وی با بیان اینکه فقدان برنامه‌ریزی صحیح و نظارت کافی می‌تواند این فرصت را به تهدیدات جدی تبدیل کند، گفت: بخشی از این تهدیدات شامل سوءاستفاده مراکز کاریابی غیرمجاز از کارجویان متقاضی اعزام به خارج از کشور، خطر کمبود نیروهای مهارتی در سال‌های آینده برای کشور، عدم امکان تبادل خدمات فنی و مهندسی و اشتغال مهارت‌های موجود در بازار کار جهانی به داخل صنعت کشور و بسیاری موارد دیگر است.

کرباسی در ادامه با انتقاد از بی‌تفاوتی متولیان این حوزه و وزارت امور خارجه و سازمان توسعه تجارت در این خصوص گفت: متاسفانه این نهادها در این بخش هیچ هدف مشخص و برنامه دقیق و مدونی را دنبال نمی‌کنند و شناختی نسبت به این صنعت ندارند.

رئیس انجمن صنفی کاریابی‌های بین‌المللی ایران گفت: در سند راهبردی اشتغال کشور با دقت و درایت نسبت به برنامه‌ریزی صحیح برای توسعه اعزام نیروی مازاد به خارج از کشور با هدف صادرات خدمات فنی و مهندسی تاکید شده است که نشان می‌دهد در صورت عدم برنامه‌ریزی دقیق و کار کارشناسی در این بخش، قطعا در آینده نزدیک دچار بحران در نیروهای کار داخلی خواهیم شد.

کرباسی در پایان گفت: با هدف‌گذاری در صنعت کاریابی خارج از کشور و کار کارشناسی می‌توانیم ضمن ارزآوری برای کشور و جذب حداکثری بازار کار بین‌المللی، از صنعت روز دنیا و تبادل آن به داخل کشور نیز بهره‌مند شویم.