:
كمينه:۱۲.۶۲°
بیشینه:۱۳.۷۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴

افت ۱۷ هزار واحدی شاخص بورس

بازار سرمایه نخستین روز معاملاتی را با افت ۱۷ هزار واحدی آغاز کرد. طی معاملات امروز بیشترین خروج پول حقیقی‌ها از صندوق‌ها و فلزات اساسی بود.
کد خبر: ۲۰۲۶۱۷
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۷
اقتصادگردان- شاخص کل بورس امروز با ۱۷ هزار و ۵۹ واحد کاهش تا رقم یک میلیون و ۵۴۰ هزار واحد سقوط کرد. شاخص کل با معیار هم وزن هم ۷۴۰۵ واحد کاهش یافت و در رقم ۴۸۰ هزار و ۱۵۲ واحد ایستاد. در این بازار ۴۵۶ هزار معامله به ارزش ۵۸ هزار و ۱۵۵ میلیارد ریال انجام شد.

طی معاملات امروز ۱۱ درصد نمادهای بورسی مثبت و ۸۹ درصد منفی بودند که از میان آنها توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه، پالایش نفت اصفهان و پالایش نفت بندرعباس نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی را روی بورس گذاشتند. در آن سوی بازار سرمایه شاخص کل فرابورس ۲۱۳ واحد کاهش یافت و در رقم ۲۰ هزار و ۳۷ واحد ایستاد.

در این بازار ۲۸۱ هزار معامله به ارزش ۱۱۶ هزار و ۹۳۴ میلیارد ریال انجام شد. ۲۰ درصد نمادهای فرابورسی مثبت و ۸۰ درصد منفی بودند و از میان آنها بیمه پاسارگاد و پتروشیمی تندگویان نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی و پتروشیمی زاگرس نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت را روی فرابورس گذاشتند.

 طی معاملات امروز بیشترین خروج پول حقیقی از صندوق‌ها و فلزات اساسی بود و بیشترین ارزش حقیقی نیز متعلق به نمادهای خگستر و خاور بود.