:
كمينه:۱۰.۷۹°
بیشینه:۱۴.۹۹°
Updated in: ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۱
عضو هیات مدیره بانک مسکن خبر داد:

رشد بیش از ۶۰ درصدی پرداخت تسهیلات قرض الحسنه بانک مسکن، بانک مسکن بیش از ۵۴ هزار میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه پرداخت کرده است

فاضلیان گفت: تاکنون بانک مسکن بیش از 54 هزار میلیارد ریال تسهیلات در بخش قرض الحسنه ازدواج، اشتغالزایی، فرزندآوری و ... پرداخت کرده است.
کد خبر: ۲۰۲۳۴۷
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۲
اقتصادگردان- سید محسن فاضلیان عضو هیات مدیره و معاون امور اعتباری بانک مسکن در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری بانک مسکن – هیبنا درباره پرداخت تسهیلات قرض الحسنه توسط این بانک گفت: تسهیلات قرض الحسنه جزو تسهیلاتی است که بانک مسکن به آن با نگاه مسوولیت اجتماعی نیز نگاه می‌کند و در همین زمینه با توجه به تاکیدات صورت گرفته حتی در اعطای برخی تسهیلات مانند قرض الحسنه ازدواج بیشتر از میزان در نظرگرفته شده، تسهیلات پرداخت کرده است.

وی افزود: بانک مسکن در سال ۱۴۰۰ با پرداخت ۳۱ هزار میلیارد ریال در حدود دو برابر سهمیه ابلاغی بانک مرکزی که معادل ۱۶ هزار و ۱۷۶ میلیارد ریال بوده، تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج پرداخت کرده است.

فاضلیان تصریح کرد: با توجه به اینکه اعطای تسهیلات قرض الحسنه ازدواج همواره از جمله اولویت‌های بانک مسکن بوده است، این بانک تا زمان دوم بهمن ماه سال جاری بیش از 19 هزار فقره تسهیلات قرض الحسنه ازدواج به مبلغ بیش از 26 هزار میلیارد ریال پرداخت کرده است.

عضو هیات مدیره بانک مسکن با اشاره به پرداخت تسهیلات اشتغالزایی در این بانک گفت: بانک مسکن در حوزه تسهیلات قرض الحسنه اشتغالزایی تا تاریخ دوم بهمن ماه سال جاری، 19 هزار و 606 فقره تسهیلات به مبلغ 17 هزار 289 و میلیارد ریال پرداخت کرده است که نشان دهنده رشد 114 درصدی پرداخت این تسهیلات در بانک مسکن است.

وی افزود: کل تسهیلات اعطایی بانک مسکن در حوزه قرض الحسنه ( شامل قرض الحسنه ازدواج، اشتغالزایی، فرزندآوری و ...) تا تاریخ مذکور در سال جاری بیش از 54 هزار میلیارد ریال بوده است که شامل 77 هزار و 951 فقره تسهیلات می‌شود. این میزان تسهیلات‌دهی بانک مسکن نشان می‌دهد که تا تاریخ 2 بهمن ماه سال جاری عملکرد بانک مسکن نسبت به سال گذشته با رشد قابل توجهی روبرو بوده و در حوزه تعداد تسهیلات پرداختی شاهد رشد 61 درصدی و در حوزه میزان مبلغ پرداختی نیز عملکرد بانک با افزایش 60درصدی همراه بوده است.
فاضلیان تصریح کرد: رشد پرداخت تسهیلات قرض الحسنه و بخش تسهیلات غیرمسکن در حالی است که بانک مسکن به عنوان یک بانک توسعه‌ای تخصصی در حوزه مسکن در بخش‌های اعطای تسهیلات نهضت ملی مسکن و ودیعه مسکن و ... نیز حرکت رو به رشدی داشته و در کل تسهیلات اعطایی این بانک در سال جاری تاکنون بیش از یک هزار میلیارد ریال بوده است.