:
كمينه:۲۰.۴°
بیشینه:۲۰.۹۹°
Updated in: ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۶
"به پرداخت ملت" با بیشترین سهم مبلغی در بازار تراکنش ابزارهای پذیرش

حضور قدرتمند "به پرداخت ملت" در دو ابزار پذیرش اینترنتی و موبایلی و بالاترین سهم مبلغی در تراکنش کارتخوان های فروشگاهی، اینترنتی و موبایلی

رتبه نخست سهم تعدادی و مبلغی در پرداخت های موبایلی متعلق به پرداخت ملت است / به پرداخت ملت؛ بالاترین سهم مبلغی در تراکنش کارتخوان های فروشگاهی، اینترنتی و موبایلی شبکه پرداخت / دو شرکت "به پرداخت ملت" و "فن آوا کارت " بالاترین سهم را در حجم و مبلغ تراکنشهای پرداخت قبض و خرید شارژ کسب نموده اند./ شرکت "به پرداخت ملت" در ماه آذر در هر دو مولفه سهم تعدادی و مبلغی تراکنش های ابزار پذیرش موبایلی بالاترین رقم را نشان میدهد
کد خبر: ۲۰۲۲۸۳
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۰
اقتصاد گردان – محسن شمشیری

 در بررسی تعداد و مبلغ تراکنش های آذر 1401مشخص شد تعداد تراکنش به ازای مجموع ابزارهای پذیرش 7683 میلیون تراکنش بوده که این تعداد تراکنش مبلغ 8334 هزار میلیارد ریالی را در پی داشته است. یعنی میانگین هر تراکنش به 221 هزار تومان رسیده است. در این  ماه سهم تعدادی و مبلغی تراکنشها به ترتیب رشد  0.94 و8.12 درصدی را نسبت به ماه گذشته تجربه نموده است.
مجموع ابزارهای پذیرش در آذر 1401با رشد نزدیک به 3 درصدی به 10 میلیون و 177 هزار ابزار رسیده است که از این تعداد 92 درصد سهم بازار ابزار کارتخوان فروشگاهی، 6.6 درصد سهم ابزار پذیرش اینترنتی و 1.2 درصد نیز سهم ابزار پذیرش موبایلی میباشد. بیشترین سهم از مجموع تراکنش های آذر 1401 با 92 درصد متعلق به ابزار کارتخوان فروشگاهی و به لحاظ سرویس نیز بیشترین سهم در اختیار خدمت خرید کالا و خدمات با 89 درصد مجموع تراکنش ها میباشد. متوسط تعداد تراکنش هر ابزار پذیرش اینترنتی 282، هر ابزار پذیرش موبایلی 798 متوسط تعداد تراکنش هر ابزار کارتخوان فروشگاهی 371 تراکنش میباشد و این در حالی است که متوسط مبلغی هر تراکنش ابزارهای پذیرش موبایلی و اینترنتی به ترتیب 0.14 و  6.3 میلیون ریال و در ابزار کارتخوان فروشگاهی 2 میلیون ریال میباشد.
بیشترین مبلغ تراکنش های کارتخوان، اینترنت و موبایل مربوط به ارقام 5 تا 15 هزار تومان است. 9 درصد کل تراکنش های کارتخوان ها یعنی 320 میلیون تراکنش زیر 5 هزار تومان بوده است حدود 31 درصد تراکنش ها یعنی 1074 میلیون تراکنش بین 5 تا 25 هزار تومان و 55 درصد تراکنش ها یا 1930 میلیون تراکنش با مبلغ بالای 25 هزار تومان است.


 "به پرداخت ملت" با بیشترین سهم مبلغی در بازار تراکنش ابزارهای پذیرش

در بررسی سهم از بازار تراکنش های هر یک از ابزارهای پذیرش در این ماه بیشترین سهم تعدادی تراکنش های ابزار کارتخوان فروشگاهی به شرکت "پرداخت الکترونیک سامان" و سهم مبلغی آن به "به پرداخت ملت" تعلق داشته است. در آذر ماه شرکت "آسان پرداخت پرشین" بالاترین سهم را در حجم تعداد تراکنشهای اینترنتی کسب نموده است. بالاترین سهم مبلغی تراکنش های اینترنتی نیز در اختیار شرکت "به پرداخت ملت" است.
همچنین شرکت "به پرداخت ملت" در ماه آذر در هر دو مولفه سهم تعدادی و مبلغی تراکنش های ابزار پذیرش موبایلی بالاترین رقم را نشان میدهد.
در بررسی سهم از بازار تراکنش های هر یک از سرویسهای شبکه  پرداخت کارت در این ماه شرکت  "پرداخت الکترونیک سامان" بیشترین سهم تعدادی تراکنش های خرید و شرکت "به پرداخت ملت" بیشترین سهم مبلغی این دسته از تراکنش ها را به خود اختصاص داده است.
به ترتیب دو شرکت "به پرداخت ملت" و "فن آوا کارت " بالاترین سهم را در حجم و مبلغ تراکنشهای پرداخت قبض و خرید شارژ کسب نموده اند. همچنین شرکت "پرداخت الکترونیک سامان" از بیشترین سهم تعدادی تراکنش های مانده گیری برخوردار بوده است.
شرکت " آسان پرداخت پرشین" و پس از آن شرکت های "به پرداخت ملت" و "پرداخت الکترونیک سامان" در بازار تراکنش های اینترنتی و شرکتهای "به پرداخت ملت " و " پرداخت الکترونیک سامان" و پس از آن، شرکت های " تجارت الکترونیک پارسیان" و " آسان پرداخت  پرشین" در بازار تراکنش های موبایلی تاثیرگذار هستند.

 حضور قدرتمند "به پرداخت ملت" در دو ابزار پذیرش اینترنتی و موبایلی

عملکرد شرکتهای "به پرداخت ملت"، " آسان پرداخت پرشین"، "پرداخت الکترونیک سامان" و پس از آنها "تجارت الکترونیک پارسیان " در بازار تراکنشهای پرداخت قبض و خرید شارژ تاثیرگذار بوده است.
در بررسی تعداد ابزارهای پذیرش فعال در آذر ماه، شرکت "پرداخت الکترونیک پاسارگاد " در ابزار کارتخوان فروشگاهی بالاترین سهم را در بین سایر شرکتها به خود اختصاص داده است. شرکت "تجارت الکترونیک پارسیان" و شرکت "به پرداخت ملت" به ترتیب در دو ابزار پذیرش اینترنتی و موبایلی بیشترین سهم بازار را پوشش می دهند.
در حوزه ابزارهای پذیرش کارتخوان فروشگاهی تراکنشدار نیز شرکت "پرداخت الکترونیک پاسارگاد" بیشترین تعداد را به خود اختصاص داده است. شرکت "پرداخت الکترونیک سامان" به بالاترین رتبه در ابزار پذیرش اینترنتی تراکنشدار دست یافته است. شرکت "به پرداخت ملت" نیز به گونه ای عمل نموده که بالاترین سهم ابزار پذیرش موبایلی تراکنشدار را کسب کرده است.