:
كمينه:۱۷.۶۲°
بیشینه:۱۸.۷۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴

آموزش نیروی انسانی، مولفه موثر بر موفقیت بانک

سرپرست بانک ملی ایران در مراسم تقدیر از برگزیدگان آزمون سنجش معلومات ارزی و ریالی این بانک گفت: آموزش و توسعه مهارت های نیروی انسانی از مولفه ها و شاخص های اصلی موفقیت بانک در نظام بانکداری کشور است.
کد خبر: ۲۰۲۲۸۱
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۶
اقتصادگردان- به گزارش روابط عمومی بانک ملی ایران، دکتر ابوالفضل نجارزاده در این مراسم که با حضور مدیران ارشد بانک و همزمان با روز جهانی آموزش برگزار شد، با بیان اینکه بانک ملی ایران از ظرفیت 30 هزار بانکدار توانمند و نمونه در شبکه بانکی برخوردار است، افزود: توسعه مهارت های افراد، یکی از اصلی ترین مولفه های موفقیت هر سازمان است و یقینا آموزش در این مسیر محور اصلی قرار دارد بنابراین نگاه مدیران ارشد بانک از دیرباز تاکنون با این مقوله بسیار ویژه و قابل توجه بوده است.

وی با تاکید بر اینکه با توجه به پویایی صنعت بانکداری، حوزه آموزش نیز باید همواره به روز و همگام با تغییرات روز دنیا باشد، تصریح کرد: مسیر جذب، نگهداشت و توسعه افراد، نظام ارزشیابی نیروی انسانی و مسیر شغلی کارکنان باید مشخص و شفاف باشد تا همه افراد بتوانند در این مسیر قرار گرفته و با توجه به توانمندی و مهارت های خود سنجیده شوند.

نجارزاده با اشاره به اینکه آموزش در بانک باید هدفمند و جهت دار باشد، ادامه داد: قابلیت ها و تجارب افراد برگزیده در آزمون ها باید در بانک به کار گرفته شده و مسیر ارتقای شغلی این همکاران هموار شود.

حسن کاظمی معاون منابع انسانی بانک هم در این مراسم با تاکید بر حفظ و نگهداشت نیروی انسانی مستعد در بانک گفت: حوزه آموزش در توسعه منابع انسانی نقش محوری و کلیدی دارد و در بانک ملی ایران هم به عنوان یک سازمان یادگیرنده تاکنون همین بوده است.

وی اظهار کرد: نفرات برگزیده در آزمون تعیین سطح از برترین های بانک، صنعت بانکداری و اقتصاد کشور هستند و امیدواریم نگاه ویژه مدیران به حوزه آموزش، ارتقای روز افزون جایگاه این حوزه را به دنبال داشته باشد.

مهدی سوهانیان رییس اداره کل آموزش بانک نیز ضمن ارایه گزارشی از نحوه برگزاری آزمون سنجش معلومات ارزی و ریالی گفت: این آزمون هر دو سال یکبار در ادارات امور شعب سراسر کشور برگزار می شود که در این دوره 10 هزار و 84 نفر از همکاران در بخش ریالی و حدود یک هزار نفر در حوزه ارزی با هم به رقابت پرداختند.

در پایان این مراسم، سرپرست بانک از نفرات برتر آزمون با اهدای لوح سپاس تقدیر کرد.