:
كمينه:۱۷.۷۹°
بیشینه:۱۹.۹۹°
Updated in: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۴
با سهم ۱۸.۵ درصدی از تعداد تراکنش کارتخوان فروشگاهی، ۲۱.۱۶ درصد اینترنتی و ۵۰.۹۱ درصد موبایلی، در آذر ۱۴۰۱‎‎

حضور گسترده به پرداخت ملت در استان های کشور، با سهم 15 تا 30 درصدی از تراکنش های بازار خرید و کسب وکارها

سهم به پرداخت ملت از کل بازار تراکنشهای استان ها نشان می دهد که از ۱۵ درصد کل تراکنش ها در خراسان رضوی تا 30 درصد بازار تراکنش ها در استان ایلام از طریق شرکت به پرداخت ملت انجام شده است و سهم به پرداخت از استان های مختلف به صورت درصدهای پراکنده از 15 تا 30 درصد بوده است
کد خبر: ۲۰۲۲۶۹
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۷:۴۲
اقتصاد گردان – محسن شمشیری
 سهم به پرداخت ملت از کل بازار تراکنشهای استان ها نشان می دهد که از ۱۵ درصد کل تراکنش ها در خراسان رضوی تا 30 درصد بازار تراکنش ها در استان ایلام از طریق شرکت به پرداخت ملت انجام شده است و سهم به پرداخت از استان های مختلف به صورت درصدهای پراکنده از 15 تا 30 درصد بوده است.
سهم شرکت به پرداخت ملت از تعداد کارت خوان های فروشگاهی نیز از ۶ درصد در گیلان تا نزدیک ۱۸ درصد در ایلام بوده است.
 سهم تعداد کارتخوان های کم تراکنش یا فاقد تراکنش در شرکت به پرداخت به ۱۱.۸ درصد، در شرکت پرداخت الکترونیک سداد ۷.۱ درصد، در شرکت پرداخت الکترونیک سپهر ۷.۷۱ درصد، در شرکت تجارت الکترونیک پارسیان ۱۸.۸ درصد بوده است.
سهم کارتخوان های کم تراکنش یا فاقد تراکنش در کل شرکت های پرداخت کشور به طور میانگین ۱۳.۸۷ درصد بوده است.  
شرکت به پرداخت ملت با سهم ۱۸.۵ درصد تعداد تراکنش کارتخوان های فروشگاهی، ۲۱.۱۶ درصد تراکنش های اینترنتی و ۵۰.۹۱ درصد تعداد تراکنش های موبایلی، با رشد سهم از تراکنش‌ ابزارهای جدید شامل ابزارهای موبایلی و اینترنتی همراه بوده که نشان می دهد مدیران شرکت به پرداخت ملت نسبت به رشد سهم ابزارهای جدید موبایلی و اینترنتی در شبکه پرداخت آینده جهان و کشور آگاهی دارند و با رشد حضور موبایل ها و ابزارهای جدید، به تدریج سهم کارتخوان ها کاهش می یابد و روش های دیگر جایگزین می شود. با توجه به رشد سهم ابزارهای جدید موبایلی و اینترنتی در آینده و سهم آنها از پرداخت های بانکی و کسب و کارها و خرید و فروش ها، برنامه ریزی کافی برای حفظ و افزایش سهم به پرداخت ملت از بازار تراکنش های بانکی ارایه شده و با ارائه انواع نرم افزارهای موبایلی و اینترنتی، سهم به پرداخت از بازار تراکنش های موبایلی و اینترنتی افزایش یافته است.
با توجه به رشد ابزارهای پذیرش اینترنتی و موبایلی در آینده شرکت هایی که زیرساخت ها و نرم افزار های کافی و متنوع و جذاب در اختیار مشتریان مختلف بازار تراکنش ها قرار دهند، می توانند سهم خود را از تعداد تراکنش ها و مبلغ آن ها در بازار شبکه پرداخت بانکی کشور وکسب و کارها و خرید و فروش افزایش دهند.