:
كمينه:۲۶.۵۱°
بیشینه:۲۸.۷۹°
Updated in: ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۰
سهم بالای 20 درصدی به پرداخت از مبلغ بازار تراکنش های خرید کشور در آذر ۱۴۰۱‎‎

سهم بالای به پرداخت ملت از مبلغ تراکنش موبایلی، اینترنتی و ابزارهای تراکنش دار

سهم به پرداخت ملت از ابزارهای پرداخت تراکنش دار نیز نشان می دهد که از تعداد کارتخوان فروشگاهی تراکنش دار سهم ۱۰.۸۵ درصدی، از تعداد ابزار پذیرش اینترنتی تراکنش دار سهم ۱۷.۶۲ درصدی و از ابزار پذیرش موبایلی تراکنش دار سهم ۶۱.۵۹ درصدی داشته است
کد خبر: ۲۰۲۲۶۸
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۷:۴۲
اقتصاد گردان – محسن شمشیری
شرکت به پرداخت ملت در آذر 1401 با رشد سهم خود از مبلغ تراکنش های فروشگاهی به ۱۸.۳۶ درصد و سهم ۲۹.۱۱ درصد از مبلغ تراکنش های اینترنتی و ۵۲.۳۱ درصد از مبلغ تراکنش های موبایلی و نسبت به ماه قبل نیز با رشد ۰.۱۱ درصد سهم از مبلغ کارت خوان های فروشگاهی و ۱.۰۹ درصد سهم از مبلغ تراکنش های موبایلی مواجه شده است.
براین اساس، شرکت به پرداخت ملت نه تنها حدود یک پنجم کل تعداد و مبلغ تراکنش های شبکه پرداخت را به خود اختصاص داده بلکه در رشد ماهانه نیز موفق بوده است و به خصوص در رشد سهم خود از بازار تراکنش های موبایلی با دستاوردهای چشمگیر همراه شده است و با بیش از ۵۲ درصد سهم از مبلغ تراکنش های موبایلی جایگاه ویژه‌ای در آینده شبکه پرداخت خواهد داشت.

سهم بالای 20 درصدی از مبلغ تراکنش های خرید

شرکت به پرداخت ملت سهم ۱۹.۰۸ درصد از تعداد تراکنش های خرید و ۳۰ درصد از تعداد تراکنش های پرداخت قبض و خرید شارژ و ۱۳.۵۳ درصد از تعداد تراکنش های مانده گیری را به خود اختصاص داده است. از نظر مبلغ تراکنش ها نیز شرکت به پرداخت ملت سهم ۲۰.۰۶ درصد از مبلغ بازار تراکنشهای خرید داشته که بالاترین سهم را در بین شرکت‌های پرداخت الکترونیک داشته است. در تراکنش پرداخت قبض و خرید شارژ نیز سهم ۱۳.۱۸ درصد داشته که بالاترین سهم از نظر مبلغ تراکنش های پرداخت قبض و خرید شارژ بوده است و این موضوع می‌تواند به جذب منابع با هزینه کمتر برای شبکه بانک ملت شاخص قابل توجهی باشد.

سهم 61 درصدی از ابزار پذیرش موبایلی تراکنش دار

سهم شرکت به پرداخت ملت از تعداد کارتخوان های فروشگاهی در آذر ۱۴۰۱ معادل ۱۰.۴۵ درصد کل تعداد کارتخوان های فروشگاهی کشور، سهم این شرکت از ابزار پذیرش اینترنتی ۲.۸۹ درصد و سهم آن از ابزار پذیرش موبایلی ۹۴.۵۹ درصد بوده است. این نکته نشان می دهد که دایره نفوذ و عمق شرکت به پرداخت در ابزار پذیرش موبایلی بسیار قابل توجه و گسترده بوده و این شرکت می‌تواند در بازار پرداخت موبایلی در آینده بسیار خوب و موفق عمل کند.
سهم به پرداخت ملت از ابزارهای پرداخت تراکنش دار نیز نشان می دهد که از تعداد کارتخوان فروشگاهی تراکنش دار سهم ۱۰.۸۵ درصدی، از تعداد ابزار پذیرش اینترنتی تراکنش دار سهم ۱۷.۶۲ درصدی و ازابزار پذیرش موبایلی تراکنش دار سهم ۶۱.۵۹ درصدی داشته است.