:
كمينه:۱۹.۸۴°
بیشینه:۱۹.۹۹°
Updated in: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۴
بررسی وضعیت عملکرد شرکت‌های پرداخت الکترونیک در آذر ۱۴۰۱‎‎ نشان می دهد

رتبه نخست به پرداخت ملت در شاخص های عملکرد شبکه پرداخت کشور / سهم ۱۸.۵ درصدی از تعداد تراکنش کارتخوان ، ۲۱.۱۶ درصد تراکنش اینترنتی و ۵۰.۹۱ درصد موبایلی

سهم تعدادی و مبلغی هر یک از شرکت‌های پرداخت الکترونیک در آذر ۱۴۰۱ نشان می‌دهد که شرکت به پرداخت ملت با ۱۹.۵۱ درصد تعداد تراکنش‌ها و ۱۹.۹۶ درصد مبلغ تراکنش ها نزدیک به یک پنجم کل پرداخت های الکترونیکی بازار پرداخت، خرید وفروش و فضای کسب وکار و انتقال وجه بانک ها را در اختیار دارد
کد خبر: ۲۰۲۲۶۷
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۸
اقتصاد گردان – محسن شمشیری
عملکرد شرکت‌های پرداخت الکترونیک در شبکه شاپرک طی آذر۱۴۰1 نشان می‌دهد که شرکت به پرداخت ملت همچنان رتبه اول را از نظر اکثر شاخص های عملکردی پرداخت الکترونیک و از جمله تعداد و مبلغ تراکنش ها کسب کرده و رتبه نخست را در بسیاری از شاخص های عملکردی به خود اختصاص داده است.
سهم تعدادی و مبلغی هر یک از شرکت‌های پرداخت الکترونیک در آذر ۱۴۰۱ نشان می‌دهد که شرکت به پرداخت ملت با ۱۹.۵۱ درصد تعداد تراکنش‌ها و ۱۹.۹۶ درصد مبلغ تراکنش ها نزدیک به یک پنجم کل پرداخت های الکترونیکی بازار پرداخت، خرید وفروش و فضای کسب وکار و انتقال وجه بانک ها را در اختیار دارد.
 در رتبه دوم شرکت پرداخت الکترونیک سامان با ۱۹.۴۳ درصد تعداد و ۱۶.۶۷ درصد مبلغ تراکنش ها قرار دارد.همچنین شرکت تجارت الکترونیک پارسیان تاپ با ۱۴.۳۱ درصد تعداد تراکنش ها در رتبه سوم از نظر تعداد تراکنش ها قرار دارد و از نظر مبلغ تراکنش ها نیز شرکت تجارت الکترونیک پارسیان با ۱۰.۸۴ درصد در رتبه پنجم از نظرسهم از مبلغ تراکنش ها قرار گرفته است.
همچنین شرکت پرداخت الکترونیک پاسارگاد با ۹.۸ درصد در رتبه چهارم از نظر سهم تعدادی و با ۱۲.۳ درصد از نظر مبلغ تراکنش ها در رتبه چهارم قرار دارد.
شرکت پرداخت الکترونیک سداد  وابسته به بانک ملی نیز با ۷.۸۲ درصد تعداد تراکنش ها و ۱۲.۴۹ درصد مبلغ تراکنش ها در رتبه ششم تعداد و رتبه سوم مبلغ تراکنش ها قرار دارد.
 همچنین شرکت پرداخت الکترونیک سپهر وابسته به بانک صادرات ایران با ۱.۴۶ درصد از نظر تعداد و ۴.۱۱ درصد مبلغ تراکنش ها نسبت به سال ها و دوره های قبل با رشد سهم از بازار تراکنش های بانکی مواجه شده و نشانه تحرک شرکت پرداخت الکترونیک سپهر و بانک صادرات در بازار تراکنش های بانکی است.

سهم به پرداخت از تراکنش ابزارها

 شرکت به پرداخت ملت با سهم ۱۸.۵ درصد تعداد تراکنش کارتخوان های فروشگاهی، ۲۱.۱۶ درصد تراکنش های اینترنتی و ۵۰.۹۱ درصد تعداد تراکنش های موبایلی، با رشد سهم از تراکنش‌ ابزارهای جدید شامل ابزارهای موبایلی و اینترنتی همراه بوده که نشان می دهد مدیران شرکت به پرداخت ملت نسبت به رشد سهم ابزارهای جدید موبایلی و اینترنتی در شبکه پرداخت آینده جهان و کشور آگاهی دارند و با رشد حضور موبایل ها و ابزارهای جدید، به تدریج سهم کارتخوان ها کاهش می یابد و روش های دیگر جایگزین می شود. با توجه به رشد سهم ابزارهای جدید موبایلی و اینترنتی در آینده و سهم آنها از پرداخت های بانکی و کسب و کارها و خرید و فروش ها، برنامه ریزی کافی برای حفظ و افزایش سهم به پرداخت ملت از بازار تراکنش های بانکی ارایه شده و با ارائه انواع نرم افزارهای موبایلی و اینترنتی، سهم به پرداخت از بازار تراکنش های موبایلی و اینترنتی افزایش یافته است.
با توجه به رشد ابزارهای پذیرش اینترنتی و موبایلی در آینده شرکت هایی که زیرساخت ها و نرم افزار های کافی و متنوع و جذاب در اختیار مشتریان مختلف بازار تراکنش ها قرار دهند، می توانند سهم خود را از تعداد تراکنش ها و مبلغ آن ها در بازار شبکه پرداخت بانکی کشور وکسب و کارها و خرید و فروش افزایش دهند.