:
كمينه:۹.۷۹°
بیشینه:۱۴.۹۹°
Updated in: ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۱
قائم‌مقام مدیرعامل:

بانک سینا حرکت به سمت بانکداری پلتفرمی را آغاز کرده است

قائم‌مقام بانک سینا گفت: با تدوین برنامه راهبردی کسب‌وکار بانک، حرکت به سمت بانکداری پلتفرمی به عنوان یک مزیت رقابتی مناسب در عرصه کسب‌وکار در این بانک آغاز شده است.
کد خبر: ۲۰۲۰۱۳
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۷
اقتصادگردان- به گزارش روابط‌عمومی بانک سینا، علیرضا تقدیری در همایش سالانه انفورماتیک مناطق با اشاره به اینکه چشم‌انداز بانکداری به سمت بانکداری پلتفرمی و بانکداری باز است، افزود: بانکداری مبتنی بر پلتفرم، از گرایش‌های نوآورانه در صنعت بانکی است که با فراهم کردن و ادغام سرویس‌‌های متنوع غیربانکی بر بستر سرویس‌های بانک، این امکان به مشتریان داده می‌شود تا بتوانند خدمات مورد نیاز خود را به سادگی و از طریق کانال‌های اینترنت بانک و موبایل بانک دریافت کنند.
وی گفت: حرکت به سوی بانکداری پلتفرمی در بانک سینا به عنوان یک استراتژی دفاعی برای جلوگیری از ریزش و حفظ مشتریان در برابر خلق و بروز فن‌آوری‌های جدید و فین‌تک‌ها مورد توجه قرار گرفته است.
قائم‌مقام بانک سینا تصریح کرد: با توجه به ایجاد تغییرات در حوزه کسب‌وکارها، «سند راهبردی کسب‌وکار بانک سینا» با هدف انطباق با نوآوری‌های نظام بانکی، افزایش سهم از بازار و همچنین برخورداری از کسب درآمد پایدار و با کیفیت، تدوین و در حال اجرایی‌شدن است.
تقدیری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برخورداری بانک سینا از نسبت کفایت سرمایه مطلوب هشت درصدی و منطبق با استانداردهای کمیته بال و کسب رتبه سوم در بین بانک‌های خصوصی به عنوان یکی از شاخصه‌های بانک بیان داشت: این امر نشان از استحکام و مقاومت بانک سینا در شبکه به عنوان بانکی پایدار در شرایط سخت اقتصادی است.
قائم‌مقام بانک سینا با تأکید بر تلاش در جهت افزایش درآمدهای غیرمشاع برای رسیدن به سود باکیفیت و پایدار، گفت: در حال حاضر عمده سود بانک از محل ارائه تسهیلات و کسب درآمدهای مشاع است و تلاش می‌کنیم با ایجاد تغییرات در کسب‌وکار جدید بانک، نسبت درآمدهای غیرمشاع بانک افزایش یابد.
وی با اشاره به اینکه بانک سینا در بخش وصول مطالبات در نقطه خوبی قرار دارد، بیان داشت: مطالبات غیرجاری بانک در حال حاضر 2.5 درصد است که این امر حاصل رعایت اصول اعتبارسنجی و بهداشت اعتباری است.
معاون فناوری اطلاعات بانک نیز در این همایش گفت: ذات فعالیت و اقدامات بانک‌ها ITمحوری است و کسب‌وکار بانکی در استفاده و بهره‌گیری از فناوری پیشرفته، همواره پیشگام بوده است لذا این موضوع ایجاب می‌کند که همکاران حوزه IT نیز در بانک پیشگام باشند.
کاظم نراقیان با اشاره به لزوم ورود بانک به حوزه کسب‌وکار دیجیتال گفت: امروزه محوریت حوزه کسب‌وکار، استفاده از امکانات و زیرساخت‌هایی است که منجر به طراحی محصول می‌شود و برای پیشتاز و پیشرو ماندن در نظام بانکی باید به سمت دیجیتالی‌شدن پیش رفت و این موضوع باید در تمامی جهات، کانال‌ها، محصولات و فرایندها اعمال شود.
وی افزود: ورود به عرصه جدید ارائه خدمات و نوآوری در فضای بانکی با رویکرد دیجیتال نیازمند تقویت و فراهم ساختن زیرساخت‌های کارآمد در بخش فناوری است که این ظرفیت در بانک و همکاران وجود دارد.
وی ادامه داد: مهم‌ترین موضوع در تحول دیجیتال، فرهنگ‌‌سازی و همراه شدن سایر حوزه‌های بانک در این راه است که همکاران حوزه IT از جمله همکاران انفورماتیک مناطق، نقش مهمی در زمینه نشر، توسعه و گسترش آن می‌توانند ایفا کنند.
در حاشیه این همایش از دوایر انفورماتیک برتر مناطق و همچنین همکاران بازنشسته این حوزه تقدیر به عمل آمد.