:
كمينه:۱۳.۷۹°
بیشینه:۱۵.۹۹°
Updated in: ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۱
مدیرعامل بانك صنعت و معدن در بازدید از صنایع چابهار:

افزایش سرمایه گذاری در صنایع پیشران و تسریع در اجرا و تكمیل پروژه های زیربنایی، كلید توسعه پایدار سواحل مكران است، بانك صنعت و معدن در توسعه صنایع زیربنایی این منطقه اقدامات مؤثری انجام داده است

دكتر علی خورسندیان كه در راستای بازدیدهای میدانی و پیگیری مصوبات سفر ریاست جمهوری به چابهار سفر كرده است، در دیدار با مدیرعامل منطقه آزاد چابهار و صنعتگران و کارآفرینان این منطقه تاكيد كرد: چابهار دارای ظرفیت های بی شمار تولیدی، تجاری و ترانزیتی است که مغفول مانده و بی شک افزایش سرمایه گذاری در صنایع پیشران و تسریع در اجرا و تکمیل پروژه های زیربنایی، کلید توسعه پایدار مناطقی مانند مکران است و بانک ها با جذب سرمایه های راکد و پوشش بخشی از ریسک های سرمایه گذاری، نقش مهمی در تحقق این موضوع دارند.
کد خبر: ۲۰۲۰۱۲
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۳
اقتصادگردان- به گزارش روابط عمومی بانك صنعت و معدن، دكتر خورسندیان که روز سه شنبه بیست و هفتم دیماه به اتفاق هيات همراهی متشكل از اعضای هیأت مدیره، هیأت عامل و تنی چند از مدیران این بانک در سفری دو روزه به چابهار سفر کرده است، از چندين طرح صنعتي در این منطقه بازديد نمود.
دکتر خورسندیان بیان داشت: در مجموع به 20 طرح صنعتی در منطقه چابهار معادل 45 هزار و 928 میلیارد ریال پرداخت شده است.
وي نخست با حضور در شهرك صنعتي كنارك از شركت هاي آرمان گستر نوين كنارك و ساحل صید کنارک بازديد كرد.
شركت ساحل صيد كنارك به توليد كنسرو انواع آبزيان به ظرفيت ساليانه 35100 تن در سال اشتغال دارد و شركت آرمان گستر نوين نيز به توليد انواع قوطي كنسرو فلزي به ظرفيت ساليانه 1800 تن مي پردازد و محصول این واحد با عنوان تحفه به بازار عرضه می گردد.
دكتر خورسندیان سپس به اتفاق هيات همراه از شركت فولاد مكران بازدید نمود؛ این شرکت 62 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تکمیل و راه اندازی این پروژه مهم، نقشی اساسی در اشتغال منطقه خواهد داشت.
این شرکت پس از بهره برداري به توليد بريكت گرم آهن اسفنجي به ظرفيت 1600 هزار تن در سال خواهد پرداخت و شرکت پارس آلیاژ مکران نیز به تولید کنسانتره مواد معدنی اشتغال دارد.

بانک صنعت و معدن در توسعه صنایع زیربنایی این منطقه اقدامات مؤثری انجام داده است

مدیرعامل بانک صنعت و معدن همچنین در حاشیه بازدید از فولاد مکران دیداری با مدیرعامل منطقه آزاد چابهار داشت و در این دیدار عنوان کرد: منطقه آزاد تجاری – صنعتی چابهار با وجود دسترسی به منابع اولیه و امکان استفاده از نیروی انسانی متخصص در منطقه و مزایایی که به لحاظ منطقه آزاد بودن و معافیت های مالیاتی دارد، می تواند جذابیت بسیاری برای سرمایه گذاری و توسعه اقتصادی و صنعتی داشته باشد.
وی با تأکید بر اهمیت طرح توسعه منطقه مکران در نوار ساحلی جنوب شرقی کشور در دو استان سیستان و بلوچستان و هرمزگان، اظهار داشت: با توجه به موقعیت جغرافیایی این منطقه که بزرگترین بندر اقیانوسی کشور است و به آبراهه بین المللی دسترسی مستقیم دارد، ایجاد زیرساخت های اقتصادی و صنعتی و سرمایه گذاری برای توسعه همه جانبه آن می تواند سبب توسعه پایدار این استان ها و به تبع آن توسعه اقتصادی کشور شود.
وی افزود: این منطقه علاوه بر جذب سرمایه گذاران داخلی قابلیت و ظرفیت جذب سرمایه گذاران خارجی در صنایعی همچون صنایع دریایی، شیلات، انرژی، پتروشیمی و فولاد را دارا می باشد؛ همچنین صادرات، مبادله و ترانزیت کالا از این مناطق با سهولت بیشتر و هزینه کمتری قابل انجام است.
دکتر خورسندیان با اشاره به مزیت های احداث و توسعه نیروگاه ها در این منطقه خاطرنشان کرد: احداث نیروگاه های برق در این منطقه پیش نیاز توسعه صنعتی است و حیات دیگر صنایع استان به این واحدهای تولید انرژی وابسته است.
مدیرعامل بانک صنعت و معدن تصریح کرد: این بانک در راستای حمایت همه جانبه و متوازن از صنایع کشور در طرح های زیربنایی و کلان مهمی در این منطقه مشارکت کرده و با تأمین مالی آنها می کوشد، گام های مؤثری در توسعه و آبادانی کشور بردارد.  
در این جلسه مدیرعامل منطقه آزاد چابهار از اقدامات مؤثر و پشتیبانی بانک صنعت و معدن از طرح های صنعتی و توسعه زیرساخت های تولید از جمله نیروگاه و صنایع فولاد و زنجیره مرتبط با آن در این منطقه تقدیر و تشکر نمود و گزارشی از روند استقرار صنایع و توسعه زیرساخت های حمل و نقل که امکان پهلو گرفتن کشتی های اقیانوس پیما را فراهم کرده، ارائه داد.
 وی خواستار مساعدت بیشتر بانک برای اتمام سریع تر پروژه های زیرساختی و واحدهای تولیدی نیمه تمام این منطقه شد تا ضمن ایجاد اشتغال مناسب و بهره برداری بهینه از منابع طبیعی و مزیت های اقتصادی، زمینه توسعه پایدار کل استان سیستان و بلوچستان در این منطقه فراهم شود.
همچنین شرکت های پارس آلیاژ مکران، ماهوربافان بلوچی، بنیان رخشان تجارت، توسعه بحار تجارت و نیروگاه جنوب شرق صبا واحدهای تولیدی دیگری بودند که در سفر مدیرعامل بانک صنعت و معدن و مدیران ارشد این بانک مورد بازدید قرار گرفتند و دکتر خورسندیان و هیأت همراه در گفتگوی مستقیم با مدیران آنها از ضرورت همکاری و تعامل بیشتر برای رفع موانع تولید و صادرات محصولات سخن گفتند و به همفکری و تبادل نظر در خصوص نحوه تامین مالی و حمایت بیشتر از صنایع این منطقه پرداختند.
گفتنی است، شرکت بنیان رخشان تجارت در زمینه صنایع غذایی و محصولات کودک فعالیت دارد.
شركت توسعه بحار تجارت هم دارای مجوز فعاليت روغن كشي از دانه هاي روغني سويا و آفتابگردان با ظرفيت 500 تن در روز می باشد و ماهوربافان بلوچي نيز انواع تور ماهيگيري به ظرفيت 1300 تن در سال توليد مي كند.