:
كمينه:۱۰.۷۹°
بیشینه:۱۵.۹۹°
Updated in: ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۱

موتورسیکلت‌های شرکت ملی پست، برقی شد

موتورسیکلت‌های برقی شرکت ملی پست که بخشی از آن با حمایت بانک قرض‌الحسنه مهر ایران تأمین مالی شده، رونمایی شد.
کد خبر: ۲۰۲۰۱۰
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۵
اقتصادگردان- به گزارش روابط عمومی بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، مراسم رونمایی از موتورسیکلت‌های برقی شرکت ملی پست با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، مدیرعامل شرکت ملی پست، شهردار تهران، رئیس سازمان اوقاف و مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران برگزار شد.
بخشی از تأمین مالی خرید موتورهای برقی شرکت ملی پست توسط بانک قرض‌الحسنه مهر ایران انجام شده است. بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در چارچوب طرح حمایتی، ۵۰ میلیون تومان وام قرض‌الحسنه پرداخت می‌کند که بازپرداخت آن نیز ۶۰ ماهه خواهد بود. تا کنون ۵۰ فقره وام توسط بانک قرض‌الحسنه مهر ایران پرداخت شده و روند پرداخت وام برای خرید موتور برقی توسط این بانک ادامه دارد. همچنین این موتورسیکلت‌های برقی توسط یک شرکت دانش‌بنیان ایرانی تولید شده است.
بانک قرض‌الحسنه مهر ایران پیش از این نیز تفاهم‌نامه‌ای سه جانبه با شهرداری مشهد و تولیدکنندگان موتورسیکلت برقی امضا کرد که هدف آن بهینه‌سازی ناوگان حمل و نقل موتوری شهر مشهد و کاهش آلایندگی‌های زیست محیطی است.

موتورسیکلت‌هایی که سرمایه‌اند

«عیسی زارع‌پور» وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مراسم رونمایی از موتورسیکلت‌های برقی شرکت ملی پست گفت: به دنبال این هستیم با هوشمندسازی، سهم خود را در هوای پاک ایجاد کنیم و برای مثال پنجره خدمت واحد دولت نیز برای همین هدف و کاهش سفرها ایجاد شده است.
وی اظهار داشت: با هوشمندسازی و الکترونیک کردن خدمات می‌توانیم نقش جدی در کاهش سفرها داشته باشیم و این حرکت در دولت آغاز شده و دولت سیزدهم با این شناخت که این کار از انجام صدها هزار سفر غیرضروری جلوگیری می‌کند، گام‌هایی را برداشته و گروه اقتصاد دیجیتال نیز فعالیت خود را آغاز کرده است.
زارع‌پور با بیان اینکه برای اتفاق امروز یک دهه زحمت کشیده شده، تصریح کرد: این موتورها امروز تبدیل به سرمایه شده است.

گسترش موتورهای برقی به سایر شهرها

«محمود لیائی» مدیرعامل شرکت ملی پست نیز با اشاره به تحویل موتورسیکلت برقی به پست‌چیان پایتخت گفت: به‌زودی در سایر شهرها نیز از موتورسیکلت برقی به‌عنوان موتور کار در شرکت پست استفاده خواهد شد.
وی با اشاره به فاز نخست ورود موتورسیکلت‌های برقی به پایتخت افزود: در فازهای بعدی بنا داریم ناوگان برقی را نیز وارد شرکت پست کرده تا بدین ترتیب بتوانیم سهم زیادی در کاهش آلودگی‌ها داشته باشیم.

تلاش برای گسترش استفاده از منابع انرژی پاک

«علی سلاجقه» رییس سازمان حفاظت محیط زیست نیز در این مراسم گفت: هم‌اکنون چرخه استفاده از انرژی پاک ایجاد شده که امیدوارم این چرخه در جهت بهبود وضعیت آلودگی هوای تهران اثرگذار باشد.
وی تأکید کرد: آنچه در دنیا ارتباط بین کشورها را رقم می زند، موضوعات زیست محیطی است، کشور ما هم انرژی‌های فسیلی و هم منابع انرژی پاک دارد که باید از این منابع انرژی استفاده بهینه کنیم.

به سوی تهرانی با آلودگی کمتر...

«علیرضا زاکانی» نیز با بیان اینکه در تهران ۳۰۰هزار موتورسیکلت کار داریم، گفت: تلاش می‌کنیم همه این موتورسیکلت‌ها را برقی کنیم.
شهردار تهران تصریح کرد: تفاهم‌نامه‌ای میان شهرداری، شرکت پست و وزارت ارتباطات و همچنین سازمان محیط زیست منعقد شد تا بیش از ۷۰۰ دستگاه موتور برقی را وارد ناوگان کنیم و امروز نیز حدود ۱۰۰ موتور برقی تحویل پست‌چیان شد.
زاکانی ادامه داد: تا آبان امسال ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار موتورسیکلت توسط پلیس راهور پلاک شده که ۷۶ درصد این موتورسیکلت‌ها فرسوده بوده‌اند.
وی با بیان اینکه هر موتورسیکلت کاربراتوری به اندازه ۱۰ موتورسیکلت انژکتوری آلایندگی دارد و آلایندگی آن به اندازه ۱۳ ماشین یورو۵ است، افزود: واقعیت این است که در تهران ما با وسایلی روبه‌رو هستیم که آلاینده هستند.
شهردار تهران خاطرنشان کرد: ۱۳ درصد حمل و نقل در ساعت پیک با موتورسیکلت و در حالت عادی ۶ درصد ترددها با این وسیله انجام می‌شود که این عدد بالایی است و در تصمیم‌گیری‌ها باید دقت کنیم که ما می‌خواهیم برای ۱۳ درصد ترددها تصمیم بگیریم.