:
كمينه:۱۱.۷۹°
بیشینه:۱۱.۹۹°
Updated in: ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۱
سرپرست بانک ملی ایران:

راه موفقیت در بانک کمک به رشد و توسعه همه جانبه در مضامین استراتژیک است

سرپرست بانک ملی ایران با تاکید بر رشد و توسعه همه جانبه و گسترده در همه مضامین و رویکردهای استراتژیک بانک، اظهار داشت: با تحقق برنامه های راهبردی و مضامین شش گانه استراتژیک بانک به موفقیت و نتایج قابل توجهی دست خواهد یافت.
کد خبر: ۲۰۲۰۰۹
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۷
اقتصادگردان- به گزارش روابط عمومی بانک ملی ایران، دکتر ابوالفضل نجارزاده در همایش ارزیابی عملکرد 9 ماهه سال جاری واحد های بانک که با حضور اعضای هیات مدیره، هیات عامل، معاونان، روسای ادارات مرکزی، روسای ادارات امور شعب استان ها و شعب مستقل بانک برگزار شد، ضمن تقدیر از نقش آفرینی مطلوب و مناسب واحدهایی که توانسته اند در مسیر توسعه، سودآوری، موفقیت و تحقق اهداف بانک از ابتدای سال جاری تاکنون عملکرد مطلوب و موثری داشته باشند، با اشاره به ضعف و مشكلات موجود، مهم ترین استراتژی ها و سیاست های بانک را تا پایان سال و همچنین در سال جدید تبیین کرد.

توجه به مضامین استراتژیک، راه دستیابی به تحول

وی با بیان این که ارائه خدمات مالی بهینه به آحاد مردم باید تداوم یابد، اظهارداشت: انتظار داریم که همکارانمان در صف و ستاد در سراسر کشور با اجرا و بکارگیری مضامین و رویکردهای جدید استراتژی و رعایت دستورالعمل ها مطابق با برنامه های راهبردی و اهداف از پیش تعیین شده و همچنین پایبندی به تکریم مشتریان نسبت به جذب منابع، جایگاه و موقعیت بانک را نسبت به دیگر بانک ها در شبکه بانکی ارتقا دهند.

دکتر نجارزاده بر اهمیت هدفگذاری و برنامه ریزی به عنوان مهمترین رکن اصلی و اساسی تحول و دست یابی به موفقیت های پیش رو تاکید کرد و اظهارداشت: باید با تغییر رویکرد به برنامه ریزی در بانک از سمت صف به ستاد می توان انتظار داشت، شاهد رشد و بهبود در دست یابی به اهداف باشیم.

خیز بلند در راه موفقیت

نجارزاده در ادامه این نشست با تاکید بر این که با آسیب شناسی در برنامه ریزی های صورت گرفته باید نقاط ضعف و قوت آن را شناسایی کرد، از مدیران ارشد بانک خواست تا برای سال آینده با پیاده سازی چارچوبی جدید بر مبنای استراتژی های مصوب عملکرد واحدها را پایش کنند .

وی در ادامه از واحد ها و ادارات امور شعب استان ها خواست تا براساس استراتژی های بانک هر فصل عملکرد خود را بررسی و ارزیابی کنند.

نجارزاده در ادامه این همایش حرکت و اقدامات بانک را براساس سیاست های ابلاغی بانک مرکزی دانست و افزود: تمامی هدفگذاری ها و سیاست های بانک باید براساس چارچوب استراتژی بانک رقم بخود.

توسعه بانکداری الکترونیک، نیاز امروز بانک


وی با بیان این که مضامین و رویکردهای استراتژی بانک بسیار ضروری و با اهمیت است، بر پیاده سازی اصولی مضامین مدیریت بهینه منابع و مصارف، جذب منابع جدید و افزایش سرمایه، مولد سازی دارایی های منجمد، پیاده سازی بانکداری جامع، تحول دیجیتال، توسعه حوزه بین الملل و خدمات تجارت خارجی و تعالی سرمایه انسانی در بانک تاکید کرد.

وی با بیان این که بانک ملی ایران باید در شبکه بانکی در حوزه فناوری و بانکداری دیجیتال پیشرو و پیشگام باشد، اظهارداشت: وجود محصولات و ابزارهای فناورانه جدید بانکی باید زمینه برتری و وجه تمایز بانک ملی ایران نسبت به بانک های دیگر را فراهم کند.

وظیفه بانک خلق بنگاه های اقتصادی است

نجارزاده در ادامه این همایش در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر این که وظیفه بانک خلق بنگاه های اقتصادی است افزود: مجموع اقدامات و عملکرد بانک باید موجب خلق بنگاه و نه بنگاه داری شود.

سرپرست بانک ملی ایران با بیان این مطلب افزود: یکی از اولویت های بانک در سال جاری خروج از بنگاه داری و فروش و واگذاری دارایی های مازاد و ثابت است .

دکتر نجارزاده در ادامه اجرای بانکداری جامع را با استفاده از همه ظرفیت ها در سطح بانک ملی ایران امری با اهمیت عنوان کرد و یادآور شد: با توجه به شرایط رقابتی و تخصصی شدن علوم و صنعت بانکداری ضروری است بانک ملی ایران نیز به سمت بانکداری جامع حرکت کند.

تلاش مضاعف برای افزایش سهم بازار

وی با تاکید بر اینکه افزایش سهم بانک در تمامی شاخصه های نظام بانکی با اهمیت است، خاطرنشان کرد: باید با آسیب شناسی و پایش مداوم به جبران عقب ماندگی ها کمک کرد.

وی همچنین در ادامه بر توسعه حوزه بین الملل و خدمات تجارت خارجی و تعالی نیروی انسانی بانک تاکید کرد.

سرپرست بانک ملی ایران بر لزوم برنامه ریزی در راستای خدمت‌رسانی شایسته به مشتریان تاکید کرد و گفت: 38 برنامه راهبردی در بانک ملی ایران تعریف شده که زمینه تحول هستند.

رضایت مشتریان با توسعه بانک کارگشایی

وی با اشاره به نقش آفرینی بانک کارگشایی در ارائه تسهیلات خرد در کشور افزود: وضع مقررات و ابلاغ آیین نامه ها باید در راستای تقویت و بهبود کیفیت در سرعت بخشی به خدمات بانک کارگشایی باشد .

نجارزاده با بیان این مطلب که دلایل ضعف و قوت واحد ها را باید هر چه سریعتر شناسایی کرد، در پایان از همکاران خواست تا با تلاش مضاعف مطابق برنامه های راهبردی موجود به اهداف و سیاست های تدوین شده دست یابیم.

در این نشست شاخص های عملکردی واحد های بانک در بخش های مختلف توسط معاونت برنامه ریزی و تحول مورد بررسی قرار گرفت و گزارش عملکرد آنها ارایه شد.

تحقق مضامین استراتژی امری لازم و ضروری

محمد شیریجیان عضو هیات عامل و معاون برنامه ریزی و تحول بانک ملی ایران با تقدیر از واحدهایی که توانسته اند طی 9 ماه امسال عملکرد مطلوبی از خود به جا بگذارند، بر لزوم تلاش حداکثری برای تحقق مضامین شش گانه استراتژی و اهداف بلند مدت بانک تاکید کرد.

وی با بیان این که نقشه راه منسجمی برای حرکت مطلوب و تاثیرگذار بانک در سال جاری طراحی و ترسیم شده است، خاطرنشان کرد: خوشبختانه نقشه راه همه واحدهای بانک در سال جاری مشخص است و همه باید با هم افزایی، مشارکت در تحقق برنامه های راهبردی و پیاده سازی مضامین استراتژی به دستاوردهای جدیدی دست یابیم.

وی خروج از زیان و افزایش سهم بازار را از شاخصه های ارزیابی عملکرد واحدهای بانک دانست و افزود: اگر اهداف و اولویت های بانک محقق شود، جهش خوبی در همه حوزه ها شاهد خواهیم بود .

وی نیز ضمن تبیین اهداف و راهبردهای بانک، در مورد موضوعات و سوالات مطرح شده از سوی مدیران، با آنها تبادل نظر و گفت‌وگو کرد.

در ادامه این همایش نیز کارگروهی با حضور سرپرست بانک ملی ایران، رئیس و اعضای هیات مدیره بانک ملی ایران برگزار شد که در این کارگروه مدیران ارشد بانک به بیان مسائل و موضوعات مربوطه در صف و ستاد پرداختند و ضمن پاسخگویی به سوالات حاضران، راهکارهای لازم را ارائه دادند.

در این کارگروه بر نقش مشتری محوری در تحول بانکداری، مدیریت و جذب منابع، افزایش سهم بازار، شفاف سازی امور، اجرای سیستم متمرکز برای استخراج و محاسبه صورت های مالی، اجرای مصوبات استانی دولت، پرداخت تسهیلات به کشاورزان، اجرای سامانه مدیریت کارت های اعتباری، پرداخت تسهیلات خرد در قالب طرح های تسهیلاتی، پرداخت تسهیلات مسکن، ارائه ابزارهای تعهدی، نگاه جدید به بودجه ریزی، توسعه امور بین الملل و لزوم داشتن محصولات برتر تاکید شد.

گفتنی است در این همایش پانلی با حضور حامدرضا فقیهیان رئیس اداره کل تحقیقات و مدیریت استراتژیک و دیگر کارشناسان این اداره برگزار و عملکرد ادارات امور شعب و ستاد در سرفصل های مختلف مورد بحث و بررسی قرار گرفت و بر استراتژی و مضامین بانک جهت رسیدن به اهداف تاکید شد.

در ادامه این نشست تنی چند از روسای ادارات امور شعب گزارشی از عملکرد واحدهای تابعه ارائه کردند و در ادامه به بیان و طرح دیدگاه های خود درباره مسائل بانک پرداختند.

در پایان این نشست همچنین ادارات امور شعب خوزستان، البرز و زنجان و همچنین شعب مستقل حج و زیارت، مرکزی و بورس و اوراق بهادار به عنوان رتبه های برتر عملکرد 9 ماهه سال جاری در این همایش معرفی شدند.