:
كمينه:۱۵.۷۹°
بیشینه:۱۶.۹۹°
Updated in: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۴
موافق وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی

ذوالنوری: «بذرپاش» دارای تخصص راهبردی برای مدیریت وزارت راه و شهرسازی است

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در موافقت با گزینه پیشنهادی وزارت راه و شهرسازی گفت: با توجه به اینکه این وزارتخانه مدیریتی پیچیده و چند تخصصی و چند رشته ای دارد، آنچه که لازم است توان راهبردی در این وزارتخانه است که آقای بذرپاش این خصوصیت را دارد.
کد خبر: ۲۰۰۱۴۳
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۳
اقتصادگردان- مجتبی ذوالنوری در جلسه علنی امروز چهارشنبه (۱۶آذرماه) مجلس شورای اسلامی که به منطور بررسی برنامه‌های مهرداد بذرپاش به عنوان وزیر پیشنهادی راه معرفی شده است، در موافقت با برنامه‌های گزینه دولت برای تصدی وزارت راه و شهرسازی، ضمن تبریک ۱۶ آذرماه؛ روز دانشجو گفت: دانشجویان ما همراه انقلاب شدند و با ایده و هدف سقوط و نابود کردن نظام سلطه دانشجویان اجازه ندهند در بدنه جنبش دانشجویی مسیر انحرافی ایجاد شود که بالاترین همت آنها سلف مختلط و آغوش رایگان است. نگذارید نسخه اصیل جنبش دانشجویی که مبارزه با استبداد و استکبار جهانی است به ضد ارزش خودش تبدیل شود.

وی در رابطه با رای اعتماد به مهرداد بذرپاش، گزینه پیشنهادی دولت برای تصدی وزارت راه و شهرسازی گفت: تا دیروز به این تصمیم نرسیده بودم که به ایشان رای مثبت بدهم، اما وقتی صحبت ها، برنامه ها و استدلال های ایشان را شنیدم به نتیجه رسیدم و بررسی ام را کامل کردم، به این نتیجه رسیدم که نه تنها رای مثبت بدهم بلکه در موافقت و دفاع صحبت کنم.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در رابطه با ایرادات و اشکالاتی که وزارت بذرپاش گرفته می شود، تصریح کرد: همه این ایرادها پاسخ دارد و از مخالفین و موافقین تشکر می کنم ولی نکته مهم در مخالفت که حجت شرعی باشد و ما به وزیر پیشنهادی رئیس جمهور رای ندهیم، دیده نشد.

ذوالنوری در رابطه با ایرادات برخی از نمایندگان به مدرک تحصیلی بذرپاش گفت: هر کسی یا باید خودش بگوید یا برای تعیین تکلیف در کشور مرجع وجود دارد و کمیسیون مربوطه صحت مدارک ایشان را اعلام کرد و از آقای پژمانفر رئیس کمیسیون اصل ۹۰ سوال کردم که آیا شما ورود دقیق در بررسی مدارک ایشان  کرده اید که گفتند هیچ مشکلی وجود ندارد.

وی در رابطه با بحث تجربه و تخصص برای وزیر پیشنهادی راه  تصریح کرد: در رابطه با ارتباط تحصیلات با نوع مسئولیت باید گفت که مدیریت در چنین وزارتخانه ای، مدیریت مجموعه پیچیده، چند تخصصی و چند رشته ای و چند تخصصی است. در این وزارتخانه صدها تخصص وجود دارد و از هر تخصصی کسی را بگذارید بقیه آن چه می شود، آنچه که لازم است توان راهبردی در این حوزه است که آقای بذرپاش این را داشته اند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: یکی از مهمترین قدم های حل مساله و زمینه های زیرساختی آن شناخت مساله است و آقای بذرپاش به زیبایی مساله را شناختند و از نظر تخصص و روحیه جهادی کاملا این توان را دارند و از نظر روحیه جهادی، بسیجی و جوانی این خصیصه و توانمندی را دارند. ایشان روحیه ریسک پذیری و بن بست شکنی دارند و اگرچه در این وزارتخانه نبودند ولی به مجموعه مشکلات اشراف کامل دارند.

ذوالنوری با بیان اینکه مهم این است که روحیه استفاده از متخصصین در بذرپاش وجود دارد، یادآور شد: همانطور که به دیوان محاسبات رفتند و تمجید مقام معظم رهبری را به عنوان افتخار برای مجلس و خودشان خریدند، این اتفاق نیز در وزارت راه خواهد افتاد. همانطور که هر کسی می رود اتوبوسی با خود نیرو می برد، ایشان کسی را به دیوان محاسبات اضافه نکرد و توانست با انگیزه دادن به این مجموعه از حالت رکود آن را خارج کند، همین اتفاق نیز در وزارت راه و شهرسازی اتفاق خواهد افتاد.

وی در رابطه با داشتن روحیه متعهد بودن وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی، اظهار کرد: ایشان یک سال و نیم داشتند که پدرشان به شهادت رسیده، لذا چه کسی را می توانید پیدا کنید که این تعلق و دلبستگی و ایثار و فداکاری را برای نظام داشته باشد. جوانگرایی شاه کلید تاکید مقام معظم رهبری و رئیس جمهور است و نگاه به گذشته بذرپاش بیانگر این است که رشدشان پله پله بوده و مشاغل راهبردی را بالا آمدند تا به اینجا رسیده اند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی یادآور شد: اگر از جوانگرایی می گوییم باید جوانی باشد که تجارب لازم را داشته باشد و  در مشاغل راهبردی ایفای نقش کرده باشد که جمعش در ایشان وجود دارد.

ذوالنوری با بیان اینکه حوزه مسکن با انواع گرفتاری ها از جمله تامین مالی مواجه است، خاطرنشان کرد: بهسازی کاروان های ریلی، هواپیمایی و کشتیرانی نیاز به اعتبار دارد و آقای بذرپاش بدون تحمیل به دولت می تواند راه های تامین مالی این حوزه را ایجاد کند.