:
كمينه:۱۶.۵۱°
بیشینه:۱۶.۹۹°
Updated in: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۴
موافق وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی

رضاخواه: چه کسی گفته که برای توسعه راه آهن و سازمان بنادر باید مهندس عمران بگذاریم؟

یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در موافقت با وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی گفت: وقتی در کشور شخصی داریم که معاون رئیس جمهوری، عضو هیئت رئیسه مجلس، رئیس دیوان محاسبات و معاون ستاد اجرایی بوده و همه این تجارب را کسب کرده، می‌توانیم از او برای مدیریت مهمترین مشکلات کشور که تحویل واحدهای مسکونی است، استفاده کنیم.
کد خبر: ۲۰۰۱۴۲
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۴
اقتصادگردان- مجتبی رضاخواه در جلسه علنی امروز چهارشنبه مجلس در جریان رسیدگی به بررسی برنامه و صلاحیت مهرداد بذرپاش برای تصدی وزارت راه و شهرسازی طی سخنانی به عنوان موافق با اشاره به اظهارات یکی از مخالفان (مجتبی توانگر) گفت: متاسفم که تریبون مجلس برای اغراض شخصی مورد استفاده قرار گرفته است درحالی که باید اینجا[پشت تریبون مجلس] برای رأی اعتماد به یکی از مدیران توانمند کشور صحبت کنیم به جای اینکه بیاییم اغراض شخصی‌مان را بیان کنیم.

وی افزود: فرمودند که از رهبری هزینه شد؛ اما ظاهراً برخی ناراحتند از اینکه رهبری از رئیس دیوان محاسبات تقدیر می‌کند. آیا اگر رهبری در دیدار این نمایندگان از عملکرد دیوان محاسبات تقدیر می‌کنند از مرحوم عادل آذر تقدیر می‌کنند؟

این نماینده مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: گفته شد که آقای بذرپاش در اغتشاشات اخیر سکوت کردند؛ من عرض می‌کنم آن بولتن نویسانی که مطالب خلاف را به رهبری نسبت دادند چقدر به نظام و رهبری ضربه زدند؟ شما اگر سکوت کنید حتماً بهتر است. همچنین اینکه گفته شد رئیس سابق سازمان بازرسی گفته به پرونده آقای بذرپاش رسیدگی شود؛ اینکه به پرونده کسی رسیدگی شود که اشکالی ندارد چراکه به پرونده همه ما باید رسیدگی شود و مومن کسی است که هر شب به پرونده و اعمال روز خود رسیدگی کند. اگر اشکالی وجود دارد و خلافی ثابت شده است می‌توان درباره آن صحبت کرد اما اینکه بدون اینکه خلافی از کسی دیده باشیم و اثبات شده باشد بخواهم حرف‌هایی این چنین پشت تریبون مجلس بزنیم، پشت پا زدن به سرمایه‌های نظام است.

وی ادامه داد: چرا بدون دلیل و بدون اینکه خلافی از کسی اثبات شده باشد، می‌خواهیم آبروی افراد را ببریم؟ این کار خیلی زشت است. دو سال و نیم پیش هم زمانی که آقای بذرپاش می‌خواست به عنوان رئیس دیوان محاسبات انتخاب شود، دروغ‌هایی اینچنین مطرح شد.

رضاخواه افزود: اگر مردم امروز معترض هستند و بعضاً به حاکمیت بی اعتماد می‌شوند، بخاطر همین حرفهای بی پایه و اساسی است که از روس اغراض شخصی پشت این بلندگو بیان می شود و هیچ مدرکی برای آن ارائه نمی‌شود؛ این حرف‌ها روی افکار مردم تاثیر می‌گذارد. اگر قرار است که به اعتراضات مردم رسیدگی شود، یکی از راه‌ها این است که همین افرادی که بدون دلیل، مدرک و استناد صحبت می‌کنند، سکوت اختیار کنند.

وی در ادامه صحبت‌های خود به عنوان موافق وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی اظهار کرد: درباره تخصص برخی گفتند که تخصص آقای بذرپاش با وزارت راه مرتبط نیست؛ خب سوال است این که تخصص مورد نیاز وزارت راه چیست؟ چه کسی گفته که برای توسعه راه آهن و سازمان بنادر و دریانوردی باید مهندس عمران بگذاریم؟ اصلا مگر برای ساخت مسکن قرار است وزیری انتخاب کنیم که مثلاً مقاومت ستون ها و سقف را در برابر بارهای وارده محاسبه کند؟

این نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ما برای پست وزارت به دنبال کسی هستیم که بتواند وزارت راه و شهرسازی را مدیریت کند؛ اولین مشکل این وزارتخانه تامین منابع مالی است نه اینکه فردی وزیر شود که بتواند مقاومت مصالح را بلد باشد و محاسبات مهندسی یک ساختمان را انجام دهد؛ اصلا این تصور از تخصص اشتباه است. مهمترین ویژگی وزیر پیشنهادی این است که اولاً سازمان‌های زیر مجموعه خود را بشناسد و بتواند برای مدیریت آنها برنامه ریزی کند.

رضاخواه گفت: درباره اینکه آیا شخص آقای بذرپاش مناسب وزارت راه است یا خیر؟ پاسخ خیلی واضح است؛ ایشان وقتی به دیوان محاسبات رفت، هیچ نیرویی را تغییر نداد اما وقتی راس این سازمان تغییر یافت، مشاهده کردیم که گزارش تفریغ بودجه پیش از ایشان یکسال دیرتر بصورت سالانه ارائه می‌شد اما در زمان ایشان گزارش تفریغ همزمان با اجرای بودجه ارائه می شود که مفهوم آن این است که راس سازمان تغییر کرده و خروجی آن بهتر شده است که این نشان می‌دهد که ایشان مدیر است.

وی در پایان اظهار کرد: وقتی در کشور شخصی داریم که معاون رئیس جمهوری، عضو هیئت رئیسه مجلس، رئیس دیوان محاسبات و معاون ستاد اجرایی بوده و همه این تجارب را کسب کرده، می‌توانیم از او برای مدیریت مهمترین مشکلات کشور که تحویل واحدهای مسکونی است، استفاده کنیم.