:
كمينه:۱۵.۴°
بیشینه:۱۶.۷۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴
مخالف وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی

یوسفی: بذرپاش مدیر است اما قطعاً از «قاسمی» مدیرتر نیست

یک عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در مخالفت با گزینه پیشنهادی وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه «آقای بذرپاش مدیر است اما قطعاً از آقای قاسمی مدیرتر نیست»، گفت: آیا در حوزه تخصصی در بین یک میلیون نفر مهندس و چندین میلیون فعال در حوزه شهرسازی، حمل و نقل و کریدورهای بین‌المللی، یک نفر نبود که معرفی شود؟
کد خبر: ۲۰۰۱۳۸
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۷
اقتصادگردان- مجتبی یوسفی در جلسه علنی امروز چهارشنبه مجلس در جریان رسیدگی به بررسی برنامه و صلاحیت مهرداد بذرپاش برای تصدی وزارت راه و شهرسازی طی سخنانی به عنوان مخالف گفت: از ریاست محترم رئیس جمهوری تشکر می‌کنم که این شجاعت را داشت که بعد از تشکیل کابینه اگر وزیر یا استانداری کوتاهی کرد، خودش پیش قدم شود که این کار قابل احترامی است.

وی گفت: بناست به آقای بذرپاش رای بدهیم؛ وقتی می‌خواهیم به کسی در بالاترین سمت اجرایی رای دهیم باید  ۳ شاخصه تخصص، تجربه و برنامه داشته باشد؛ آیا در حوزه تخصصی در بین یک میلیون نفر مهندس و چندین میلیون فعال در حوزه شهرسازی، حمل و نقل و کریدورهای بین‌المللی، یک نفر نبود که معرفی شود؟

نماینده مردم اهواز در مجلس تاکید کرد: باید در حوزه مدیریت شاخص‌های مدیریتی وجود داشته باشد؛ آقای بذرپاش در دیوان محاسبات موفق بودند و باید از ایشان تشکر کنیم ولی گفته شده هر جا هستید، فرض کنید مرکز مدیریت عالم است و همان جا بمانید و به مردم خدمت کنید.

یوسفی ادامه داد: با افتخار چه آقای بذرپاش رای بیاورد چه نیاورد درخدمت دولت هستیم اما برنامه‌ای در حوزه ساخت ۱ میلیون مسکن نشنیدم و ندیدم و قابل پایش نیست. در حوزه حمل و نقل برای حدود ۲۳۹ کیلومتر راه اصلی و فرعی فقط ۲۰ هزار میلیارد تومان بودجه وجود دارد و برای سال آتی این رقم می‌شود ۲۱ هزار میلیارد تومان، این درحالیست که نیاز ما حداقل هزار و صد میلیارد تومان است.

این عضو کمیسیون عمران مجلس اظهار کرد: برخی می‌گویند آقای بذرپاش که برادر عزیز ما و آدم شریفی است، مدیر است اما قطعاً از آقای قاسمی مدیرتر نیست؛ آقای قاسمی نتوانست و دولت همراهی نکرد؛ در عین اینکه شخص رئیس جمهوری آمد و ۶ جلسه شورای عالی مسکن را تشکیل داد و ایستادگی کرد اما سیستم بانکی کشور می‌گوید اگر تسهیلات در حوزه مسکن پرداخت کنیم، تورم زاست. آقای بذرپاش برنامه شما در این زمینه و همچنین مشکلات راه روستایی و ۱۵ هزار تلفات و کریدورهای بین‌الملل چیست؟ ما نمی‌گوییم آقای بذرپاش می تواند شق‌القمر کند اما بگوید که برنامه‌هایش چیست؟