:
كمينه:۱۲.۶۲°
بیشینه:۱۳.۷۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴
رئیس انجمن نوردکاران فولادی ایران خبر داد

تشکیل فدراسیون آهن و فولاد با هدف توسعه زنجیره تولید

رئیس انجمن نوردکاران فولادی ایران ضمن اشاره به اینکه برخی تصمیم‌گیری‌های نادرست، اجرای سیاست‌های اقتصادی در بخش فولاد را از مسیر اصلی و واقعی خود دور کرده است، از اقدام این سازمان برای تشکیل فدارسیون آهن و فولاد با هدف اجرای عدالت در کل زنجیره فولاد و کمک به دولت برای تبیین تصمیم‌های به‌جا در این حوزه خبر داد.
کد خبر: ۲۰۰۱۰۴
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۵

اقتصادگردان- احمد خوروش ضمن تاکید بر ضرورت اخذ نظرات کارشناسی در تصمیم‌گیری‌های دولت برای زنجیره فولاد، اظهار کرد: برخی تصمیم‌های دولت در ارتباط با صنعت فولاد، به دلیل اطلاعات ناکافی تصمیم‌گیران از فرآیندها، موانع و مشکلاتی را پیش‌روی این صنعت قرار داده‌است، از این‌رو، در زنجیره فولاد و با همکاری و تعامل میان صنایع بالادستی و پایین‌دستی این بخش، به دنبال ایجاد فدراسیون آهن و فولاد هستیم تا از مجرای این نهاد تصمیم‌ساز و مشورتی، کمک‌حال دولت در تعیین و تبیین سیاست‌های مرتبط با صنعت فولاد باشیم.

رئیس انجمن نوردکاران فولادی ایران تاکید کرد: در صنعت فولاد به‌ویژه در حوزه نوردکاران، اشتغال‌زایی بالایی وجود دارد، بنابراین لازم است در قوانینی که وضع می‌شود، دقت بیشتری اعمال شود. در دهه 1380، سیاست توسعه صنعت فولاد در کشور، مبتنی بر آمایش جغرافیایی از سوی دولت به اجرا درآمد وطبق آن، طرح هفت‌گانه صنعت فولاد در هفت استان کشور پایه‌گذاری شد. بر همین اساس مقرر شد که دولت در زمینه برنامه‌ریزی‌های زیربنایی ورود کند و تولید و اشتغال‌زایی در این صنعت به بخش‌خصوصی واگذار شود؛ اما به دلیل برخی تصمیم‌گیری‌های نادرست، اجرای این سیاست اقتصادی در بخش فولاد از مسیر اصلی و واقعی خود فاصله گرفت.

وی ضمن اشاره به اینکه بخش‌خصوصی در اقتصاد و صنعت، تاکنون توان بالا و مسولیت‌پذیری واقعی را به کار گرفته‌است، تصریح کرد: بخش‌خصوصی تاکنون در صنعت نورد فولاد سرمایه‌گذاری قابل توجهی داشته است به گونه‌ای که واحدهای تولیدی این حوزه بیش از 30 میلیون تن ظرفیت تولید داشته و قادرند بیشترین ارزآوری را برای کشور به ارمغان آورند، اما مشکلات و محدودیت‌هایی همچنان بر سر راه کسب‌وکار در این صنعت وجود دارد؛ لذا انتظار ما بر این است که در تعامل و همراهی دولت، این مشکلات برطرف و مسیر رشد و توسعه صنعت نورد فولادی در کشور هموار شود.