:
كمينه:۱۳.۷۹°
بیشینه:۱۸.۹۹°
Updated in: ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۶
کریمی:

چرا قانون خرید تضمینی برنج و مرکبات به درستی اجرا نمی شود

یک عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم حل مشکل عشایر توسط سازمان برنامه و بودجه و وزارت کشاورزی گفت که کوتاهی در اجرای قانون خرید تضمینی محصولات کشاورزی به خصوص دو محصول استراتژیک برنج و مرکبات باعث بروز مشکلات جدی برای باغداران و کشاورزان در استان های مختلف شده است.
کد خبر: ۲۰۰۱۰۳
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۴
اقتصادگردان- علی کریمی در جلسه علنی نوبت صبح امروز (سه شنبه) با اشاره به روز دانشجو گفت: ۱۶ آذر یادآور خاطره بصیرت و بیداری نسل جوان این کشور است؛ این روز را به دانشجویان که پیشتاز در مبارزه با استکبار و استعمار هستند، تبریک می گویم.

وی در ادامه در تذکر به وزیر کشاورزی و رییس سازمان برنامه و بودجه گفت: کوتاهی وزارت کشاورزی و سازمان برنامه و بودجه در اجرای قانون خرید تضمینی محصولات کشاورزی به خصوص دو محصول استراتژیک برنج و مرکبات باعث بروز مشکلات جدی برای باغداران و کشاورزان در استان های مختلف شده و علاوه بر آن تعلل وزارت کشاورزی در خرید دام زنده از عشایر لطمات جدی به زیرساخت های صنعت دامپروری کشور وارد کرده است.

نماینده بابل با اشاره به حضور در جمع عشایر استان اردبیل در نقطه صفر مرزی گفت: در چند ماه اخیر مشکلات بسیار زیادی بر عشایر کشور تحمیل شده که آخرین آن خشکسالی بوده است. علاوه بر آن نخریدن دام زنده و گرانی سرسام آور نهاده های دامی و علوفه، کار را برای آنها سخت کرده است. ما نگرانیم که این زنجیره‌ها یکی پس از دیگری قطع شوند. لازم است هر چه سریعتر سازمان برنامه و بودجه و وزارت کشاورزی برای حل این مشکل اقدام فوری کند.