:
كمينه:۲۰.۷۹°
بیشینه:۲۲.۹۹°
Updated in: ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۰
همتی:

تسهیل نشدن صدور مجوزها موجب فرار سرمایه‌ها از کشور می‌شود

نماینده مردم شاهین دژ در مجلس شورای اسلامی گفت: علیرغم مصوبه مجلس مبنی بر تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار هیچ تسهیلی مشاهده نمی شود و مردم کماکان گرفتار کاغذبازی های گذشته هستند که ادامه این روند موجب فرار سرمایه‌های بیشتر از کشور می شود.
کد خبر: ۱۹۹۷۱۰
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۵
اقتصادگردان- حسن همتی در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز یکشنبه (۶ آذرماه) مجلس شورای اسلامی ضمن تبریک هفته بسیج گفت: بسیجیان سلحشور و دلاور در هر زمان و هر جایی که لازم بود در خدمت نظام، مردم و امنیت بوده و هستند.

وی در ادامه خطاب به نمایندگان، مردم و مسئولان کشور عنوان کرد: دشمنی استکبار جهانی با نظام مقدس جمهوری اسلامی به علت وجود سیاست های مستقل، حمایت از مظلومان، ایستادگی در مقابل استکبار، خونخواران و ایستادگی پای حقوق مردم کماکان به شدت ادامه دارد. دشمنان ما چون جرات و جسارت مقابله نظامی ندارند از شیوه های جدیدتری استفاده کرده و هر روز شیوه های پیشرفته را پیش می گیرند که اغتشاشات اخیر هم جنگ ترکیبی علیه کشور و ملت ایران بود که به راه انداختند.

نماینده مردم شاهین دژ در مجلس شورای اسلامی خطاب به مردم ایران با بیان اینکه میان اغتشاش و اعتراض تفاوت وجود دارد، گفت: علت بخشی از اعتراضات از عملکرد ما مدیران است و علت مسائل اقتصادی، معیشتی و وجود تبعیض و ناعدالتی است و این اعتراض به حق است و ما وظیفه داریم مشکلات و نگرانی های مردم را برطرف کنیم اما اغتشاش متفاوت است.

همتی در ادامه یادآور شد: استفاده از سلاح گرم و سرد، تخریب اموال عمومی و خصوصی، توهین به مقدسات و هدف قرار دادن نیروهای حافظ نظم و امنیت و تعدادی از مردم اعتراض نیست، بلکه مسیر براندازی محسوب می شود.

وی اظهار کرد: علیرغم مصوبه مجلس مبنی بر تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار هیچ تسهیلی مشاهده نمی شود و مردم کماکان گرفتار روندها و کاغذبازی های گذشته هستند و ادامه این روند موجب فرار سرمایه های بیشتر از کشور می شود.

نماینده مردم شاهین دژ و تکاب در مجلس شورای اسلامی یادآورشد: علیرغم دستور وزیر اقتصاد و رئیس بانک مرکزی هنوز بانک ها از پرداخت ها به ویژه وام های اشتغال و ازدواج خودداری می کنند و مشکلات و روندهای پیچیده ای را جلوی پای مردم قرار می دهند و به گونه‌ای روال بر همان پاشنه قبلی می‌چرخد.

همتی با بیان اینکه بازنشستگان کشور چشم انتظار همسان سازی حقوق ها هستند، گفت: لازم است اقدامات تسریعی در این رابطه انجام شود. همچنین علیرغم گذشت یک سال و بیشتر هنوز پاداش پایان خدمت معلمان پرداخت نشده و مشکلات جدی را برای آنها به وجود آورده است.

نماینده مردم شاهین دژ در مجلس در مورد مشکلات حوزه انتخابیه اش گفت: تعدادی از روستاهای حوزه انتخابیه با مشکل کم آبی مواجه هستند و علیرغم پیگیری‌ها و دریافت دستور، اقدام اساسی صورت نگرفته و از اجرای طرح محرومیت زدایی در منطقه ما خبری نیست.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: وزیر میراث فرهنگی علیرغم وعده هایش در حوزه انتخابیه حضور نیافته و هیچ توجهی هم به آثار باستانی، تاریخی، صنایع دستی و صنعت فرش ندارد.

وی همچنین از کمبود پزشک متخصص و دارو انتقاد کرد و گفت: این کمبودها مردم ایران به ویژه مردم حوزه انتخابیه را به شدت دچار مشکل کرده است که امیدواریم مسئولان مربوطه به وعده های خود عمل کنند.

همتی افزود: راه های روستایی هر ساله زیرسازی می شود، اما از آسفالت آنها خبری نیست؛ چه کسی پیگیر این هزینه های بیت المال است؟

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: انتظار مردم از دولت و مجلس ورود جدی به حل مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم است، بنابراین باید از پیگیری طرح های دست دوم و سوم پرهیز کرد و مشکلات اساسی مردم را مورد توجه قرار داد.