:
كمينه:۱۵.۷۹°
بیشینه:۱۷.۹۹°
Updated in: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۴

رکوردداران تورم جهانی چه کشورهایی هستند؟

زیمبابوه از نظر رشد سالانه قیمت مصرف کننده در رتبه اول قرار دارد در حالی که روسیه در رتبه ۴۵ قرار گرفته است.
کد خبر: ۱۹۹۵۰۲
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۸
اقتصادگردان- به نقل از راشاتودی، بر اساس مطالعه خبرگزاری ریانووستی، زیمبابوه، لبنان و ونزوئلا رهبران جهان در تورم سالانه هستند. این آژانس محاسبات خود را بر اساس آمار تورم ملی ۱۹۳ کشور در سراسر جهان انجام داده است و گزارش نهایی شامل داده‌های ۱۵۵ کشوری بود که تا اواسط نوامبر، داده‌های تورم ماه سپتامبر خود را اعلام کرده بودند.

بالاترین نرخ تورم در جهان در زیمبابوه با ۲۸۰.۴ درصد ثبت شده است. در این گزارش آمده که رشد قیمت در این کشور در پایان زمستان گذشته شتاب گرفته و تا ماه سپتامبر ۴.۶ برابر شد.

لبنان نیز با ۱۶۲.۴۷ درصد دومین بدترین تورم جهان را داشت. در سایر نقاط منطقه خاورمیانه، میزان بالا در ترکیه (۸۳.۵ درصد) ثبت شده است. همچنین ونزوئلا که سال‌ها از افزایش قیمت‌ها رنج می‌برد، با تورم ۱۵۷.۴ درصدی در رتبه سوم جهان قرار گرفت.

در اروپا، بالاترین رقم در ماه سپتامبر در مولداوی با ۳۴ درصد و پس از آن اوکراین با ۲۴.۶ درصد ثبت شده است. لیتوانی نیز با ۲۴.۱ درصد بالاترین میزان را در اتحادیه اروپا داشت.

براساس این گزارش، روسیه با رشد قیمت ۱۳.۷ درصدی در سپتامبر در رتبه ۴۵ این فهرست قرار گرفت اما با این حال، از آن زمان تاکنون تورم در این کشور به ۱۲.۴ درصد کاهش یافته است.