:
كمينه:۱۹.۸۴°
بیشینه:۱۹.۹۹°
Updated in: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۴

کاهش 6 درصدی بازیافت در آمریکا

tvp world در گزارش ۲۵ اکتبر ۲۰۲۲ با اشاره به مطالعات اخیر که تحت نظر صلح سبز درباره بازیافت پلاستیک در ایالات متحده صورت گرفته اعلام کرد که بازیافت پلاستیک نسبت به قبل ۵ تا ۶ درصد کمتر شده است این بدان معناست که بخش عمده ای از پلاستیک ها در کشور مدیریت نشده اند یا در گوشه‌ای فراموش شده و یا سوزانده شده اند و یا در محیط زیست به صورت آلاینده رها شدند.
کد خبر: ۱۹۸۷۸۶
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۱
اقتصادگردان- نازنین شمشیری 

 تحقیقات نشان می‌دهد از بین ۷ نوع پلاستیک تولید شده فقط بطری های پلاستیکی pet و hdpe و برخی دبه ها و گالن های پلاستیکی به صورت مطلوب بازیافت میشود ولی بازیافت اغلب بسته بندی های پلاستیکی طبق مطالعات صلح سبز در حال حاضر مقرون به صرفه نیست.
بقیه انواع پلاستیک هایی که تولید میشوند مثل ظروف موادآرایشی ظروف زباله و زنبیل های حمل کالا، کارد و قاشق و چنگال یکبار مصرف، فنجان های پلاستیکی و کادو های بسته بندی پلاستیکی به طور گسترده در کارخانه های بازیافت ایالات متحده پذیرفته می شود. هرچند که در نهایت بسیاری از مواد پلاستیکی در طبیعت رها می شوند چون بازار مناسبی برای استفاده از آنها نیست.
ارزیابی های جدید در سال ۲۰۲۲ نشان می‌دهد که وضعیت بازیافت پلاستیک در دو سال اخیر در ایالات متحده بدتر شده است و حتی درصد کمتری نیز بازیافت شده است.