:
كمينه:۱۵.۴°
بیشینه:۱۶.۷۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴

۵۸ پروژه مسئولیت اجتماعی در مناطق نفت‌ و گازخیز

۵۸ پروژه آموزشی، ورزشی، هادی روستایی، بهداشتی و درمانی، راه و شهرسازی و خدماتی در استان‌های نفت‌خیز و گازخیز کشور به همت مدیریت نظارت بر طرح‌های عمرانی مناطق نفت‌خیز شرکت ملی نفت ایران، با صرف اعتباری افزون بر ۴۸۰ میلیارد ریال در شهریورماه امسال تکمیل شد.
کد خبر: ۱۹۸۷۶۴
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۹
اقتصاد گردان

اقتصادگردان- با توجه به تصمیم‌های ابلاغی سفرهای رئیس‌جمهوری به استان‌ها، تکالیف و مسئولیت‌های اجتماعی صنعت نفت با هدف ارتقای سرانه آموزشی، ارتقای سطح سلامتی، تندرستی و پویایی، افزایش روحیه نشاط اجتماعی، توسعه و ارتقای محیط‌های مسکونی، سالم‌سازی محیط زیست روستاییان، افزایش سرانه فضاهای درمانی و توجه ویژه به سلامت ساکنان مناطق نفت‌خیز، گازخیز و محروم کشور به ۳۱ استان گسترش یافته است.

از این رو مدیریت نظارت بر طرح‌های عمرانی مناطق نفت‌خیز شرکت ملی نفت ایران در شهریورماه ۱۴۰۱ با صرف اعتباری افزون بر ۴۸۰ میلیارد ریال، ۵۸ پروژه آموزشی، هادی روستایی، بهداشتی و درمانی، راه و شهرسازی و خدماتی در استان‌های نفت‌خیز و گازخیر کشور تکمیل و به سازمان‌های نوسازی مدارس، ورزش و جوانان، بنیاد مسکن، علوم پزشکی، راه و شهرسازی و خدماتی به‌عنوان دستگاه‌های بهره‌برداری تحویل داد.

این پروژه‌ها شامل ۱۳ پروژه آموزشی در استان‌های بوشهر، خوزستان، همدان، قم و سمنان، ۱۵ پروژه ورزشی در استان‌های بوشهر و فارس، ۲۶ پروژه طرح هادی روستایی در استان‌های خوزستان، بوشهر و خراسان رضوی، یک پروژه بهداشتی و درمانی در استان خوزستان، یک پروژه راه و شهرسازی در استان زنجان و دو پروژه خدماتی در استان ایلام بوده است.

بر اساس این گزارش، مدیریت نظارت بر طرح‌های عمرانی مناطق نفت‌خیز همسو با ایفای نقش مسئولیت اجتماعی شرکت ملی نفت ایران، اجرای پروژه‌های آموزشی، ورزشی، بهداشتی، راه، آب‌رسانی، برق‌رسانی، خدماتی و... را در مناطق نفت‌خیز و محروم کشور در دستور کار دارد.