:
كمينه:۱۴.۷۹°
بیشینه:۱۷.۹۹°
Updated in: ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۵:۰۰

کاهش 57 درصدی پی وی سی هند در دو سال اخیر

تحلیل بازار در دوسال اخیر نشان می دهد که بعد از کاهش 57 درصدی قیمت‌ها از اوج تاریخی خود در اکتبر گذشته، قیمت‌های پی‌وی‌سی وارداتی هند به کمترین میزان خود در دو سال گذشته افت کرده‌اند. از آنجایی که اکثر خریداران در هند به دنبال افت مضاعف قیمت‌ها بوده و در انتظار قیمت‌هایی پایین‌تر از پایین‌ترین قیمت‌های کنونی مانده‌اند، دورنمای کاهشی تداوم خواهد داشت.
کد خبر: ۱۹۸۷۶۰
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۳
اقتصادگردان- در ارزیابی قیمت‌های پی‌وی‌سی k67 وارداتی در هند در مقیاس ماهیانه، نرم‌افزار قیمت کموربیس نشان‌دهنده افت 45 دلاری یا حدود 5 درصدی قیمت‌هاست. در هفته منتهی به 9 اکتبر، قیمت‌های پی‌وی‌سی k67 تمام مبدأها با روندی ثابت در مقیاس هفتگی در میزان 840 تا 920 دلار در هر تن (سی‌آی‌اف، نقدی) ارزیابی شدند.
اکثر معامله‌کنندگان انتظار کاهش قیمت‌ها را از سوی تولیدکننده تایوانی دارند. اکثر معامله‌کنندگان پیش‌بینی می‌کنند تولیدکننده بزرگ تایوانی بعد از اعمال افت 100 دلاری در ماه گذشته، قیمت‌های نوامبر خود به خریداران آسیایی را 40 دلار در هر تن دیگر کاهش دهد. بخش کوچکتری از بازار انتظار دارد قیمت‌های تولیدکننده تایوانی با روندی ثابت به بازار عرضه شود. این گروه مبنای پیش‌بینی خود را بر کاهش تدریجی صادرات چینی به هند و همچنین افت اندک قیمت‌های اف‌ای‌اس هیوستون در اکتبر، قرار داده‌اند.
همزمان، بخش کوچکتری از بازار انتظار دارند قیمت‌های نوامبر تولیدکننده تایوانی با روندی ثابت تا مقداری افزایشی به بازار عرضه شود. این گروه مبنای پیش‌بینی خود را بر کاهش تدریجی صادرات چینی به هند و همچنین افت اندک قیمت‌های اف‌ای‌اس هیوستون در اکتبر، قرار داده‌اند.
آیا قیمت‌های وارداتی آمریکا به روند نزولی خود ادامه خواهند داد؟ گزارش‌هایی مبنی بر افت قیمت‌های آمریکایی به هند تا بازه‌های پایینی 800 دلار در هر تن ارائه شد، اما مورد تایید عوامل مستقل قرار نگرفت. اما به گفته تاجران، قیمت‌های صادراتی از آمریکا این گزارش‌ها از سطوح قیمتی پایین را توجیه نمی‌کنند.
یکی از تاجران هندی مرتبط با یکی از تولیدکنندگان بزرگ آمریکایی گفت: «قیمت‌های صادراتی سواحل خلیجی آمریکا برای اکتبر، تنها در حدود 10 تا 20 دلار در هر تن کاهش یافته و در میزان 750 تا 760 دلار در هر تن (اف‌ای‌اس هیوستون) قرار گرفتند. اگرچه نرخ‌های باربری آمریکا به آسیا نیز در حال افت است، توجیهی برای انتظار خریداران هندی از افت قیمت‌های آمریکایی به بازه پایینی 800 دلار در هر تن وجود ندارد.»
یکی از خریداران هندی به احتمال افزایش محموله‌های صادراتی مازاد آمریکایی پیش از پایان سال و افت نرخ‌های باربری اشاره داشت. اما تاجر گفت: «از آن چیزی که دستگیرمان شده، معامله‌کنندگان آمریکایی حاشیه سود بهتری از مقاصد آمریکای لاتین دریافت می‌کنند. در چنین شرایطی، نباید در انتظار ارائه قیمت‌هایی زیر 870 دلار در هر تن به هند باشیم.»
 او همچنین به کاهش تدریجی پیشنهادات چینی پیش از تحقیقات رسمی در مورد ادعای نرخ‌شکنی پی‌وی‌سی چینی با محتوای مونومر وینیل کلراید بیش از 2 درصد اشاره کرد.یکی دیگر از تاجران هندی گفت: «تا زمان اعلام نتایج تحقیقات جاری، پیشنهادات چینی به هند محدود خواهند بود.»
قیمت‌های داخلی هندی الهام‌بخش روندی صعودی نیستند. در این میان، یکی از تولیدکنندگان بزرگ هند به مشتریانی که تمایل به تهیه 8 تا 12 درصد از تخصیصات سالانه خود را داشتند، تخفیفات 3 تا 6 هزار روپیه در هر تن (37 تا 65 دلار) ارائه می‌کرد، و همچنین باید اشاره کرد که قیمت‌های داخلی هند در یک ماه گذشته در حدود 9 درصد کاهش یافته‌اند.
یکی از توزیع‌کنندگان واقع در بمبئی گفت: «این اتفاق به دسترسی‌پذیری فراوان تولیدکننده هندی اشاره دارد، و ما از نزدیک اصلاحات قیمتی را دنبال خواهیم کرد. ما همچنین شاهد ضربه دیدن توزیع‌کنندگان داخلی محموله‌های وارداتی از ضمانت‌های مشابه بوده‌ایم.»
بازار نفت خام علائم صعودی دارد. قیمت‌های نفت برنت معاملات آتی از هفته اول سپتامبر شاهد اوج‌گیری 4 درصدی بوده‌اند، که تولیدکنندگان برای دورنمای مثبت خود به آن اشاره دارند.
تاجر واقع در بمبئی گفت: «آخرین دور از کاهش تولیدات نفت خام می‌تواند منتج به افزایش قیمت‌های آن و در نهایت قیمت‌های مونومر و پلیمر نیز شود.»