:
كمينه:۱۳.۷۹°
بیشینه:۱۴.۹۹°
Updated in: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۴

بازدیدسندیکا و اتحادیه صادرکنندگان صنعت مخابرات ایران از خطوط تولید شرکت کارا الکترونیک مبنا

چهارشنبه مورخ 27 مهر 1401 فرامرز رستگار دبیر و عضو هیأت مدیره سندیکای صنعت مخابرات ایران به اتفاق داوود ادیب رییس هیأت مدیره اتحادیه صادرکنندگان صنعت مخابرات ایران، از کارخانه شرکت کارا الکترونیک مبنا واقع در شهرک صنعتی عباس آباد، بازدید به عمل آوردند.
کد خبر: ۱۹۸۵۵۰
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۹
اقتصادگردان - در این روز، از سالن‌های تولید این کارخانه که دارای 4000 مترمربع فضای تولید بوده و هم اکنون با پیاده‌سازی آخرین طرح توسعه کارخانه در فضایی دو برابر مساحت پیشین، و با تجهیز به تجهیزات و  ماشین‌آلات جدید به منظور تولید محصولاتی متناسب با نیاز بازار در حال بهره برداری هستند، بازدید به عمل آمد. 

براساس توضیحات ارائه شده از سوی مدیران بخش‌های مختلف تولید کاراالکترونیک، این شرکت فعالیت خود را به طور رسمی از سال 1374 آغاز نموده و راه پر فراز و نشیب رشد و پیشرفت در این عرصه را با کسب تجربه و خدمت به پیشرفت تکنولوژی در کشور با کمک مدیران خلاق خود پیموده است. همچنین  این شرکت با 

بهره‌گيري از انواع تجهيزات تمام مکانيزه و همچنين آزمايشگاه‌هاي کنترل و بازرسي مواد اوليه و محصول، توليد خود را بر مبناي استانداردهاي ملي و بين‌المللي استوار نموده و جحم قابل توجهی از بازار را به خود اختصاص داده است. 

این شرکت مفتخر به اخذ پروانه توليد و پروانه تحقيق و توسعه از وزارت صنعت، معدن و تجارت، عضویت در سازمان EIPC اتحادیه اروپا، دریافت گواهینامه اهتمام به کیفیت از سازمان ملی استاندارد ایران، تندیس صنعتگر برتر استان تهران و رعایت حقوق مصرف کننده برای پنج سال متوالی و تندیس کارآفرین برتر استان تهران و همچنين مسئول انتقــال دانش، فـن‌آوری و بومی‌سازی تولید مدارات الکترونیکی Metal Base برای اولین بار در کشور به سال 1389  و ده‌ها لوح و نشـان گوناگون از دیگر دستاوردهای این شرکت بوده که توضیحات مرتبط توسط دکتر پاک‌نهال مدیرعامل این مجموعه تولیدی در بازدید صورت پذیرفته ارائه و گزارش گردید. 






در خط مشی کارا الکترونیک آمده است:

کارا الکترونيک‌مبنا توليد و عرضه‌کننده انواع مدارچاپي همراه با ارائه خدمات مونتاژ انواع المان‌هایSMD & DIP مطابق با نيازمندي‌هاي مشتريان مي‌باشد و در اين راستا سيستم مديريت کيفيت مستندي مبتني بر استاندارد بين المللي مديريت کيفيت ISO 9001:2008 را براي دستيابي به سياست‌هاي افزايش کيفيت محصولات، يکنواختي توليد، کسب سهم بيشتري در بازار، افزايش بهره‌وري از کليه منابع سازمان، ايجاد فرهنگ پيشگيري از عيوب، تحويل به موقع، کاهش هزينه‌ها و بهبود مستمر با هدف رسيدن به جايگاه بهترين و بزرگترين توليدکننده مدارچاپي در ايران و منطقه، در سازمان ايجاد و مستقر نموده است. 

براساس مستندات ارائه شده از سوی این شرکت، اهداف ذيل براي دستيابي به سياست‌هاي مذکور در نظر گرفته شده است که در برنامه کاری این شرکت تولیدی قرار گرفته است:

  تعيين منابع خريد مناسب جهت تأمين مواد اوليه مرغوب و کاهش قيمت تمام شده

  افزايش ميزان کيفيت و توليد محصولات

  ارائه آموزش‌هاي تخصصي موردنياز و انگيزش کارکنان و ارتقاء سطح علمي آنان بعنوان اصلي‌ترين سرمايه‌هاي شرکت که ضامن تداوم و ارتقاء و بهبود کيفيت توليدات مي‌باشند.

  توسعه دامنه خدمات وتوليد به منظور افزايش ميزان رضايت‌مندي مشتريان ودستيابي به بازارهاي جديد

  ايجاد روابط فني و بازرگاني با گروه‌هاي معظم داخلي و خارجي توليد کننده مدارچاپي جهت ارائه محصول با بالاترين کيفيت مطابق با استانداردهاي جهاني

بر اساس بازدید صورت پذیرفته که منطبق بر سند چشم انداز شرکت نیز می‌باشد، هر يک از مسئولين کارا که داراي سمت سازماني مرتبط با سيستم مديريت کيفيت مي‌باشند، جهت انجام وظايف محوله داراي اختيارات بوده و اطمينان حاصل مي‌‌نمايند که کليه فعاليت‌ها، منطبق با سيستم مديريت کيفيت اين سازمان انجام مي‌پذيرد. همچنين به منظور حصول اطمينان از هم‌راستایي خط مشي کيفيت و عملکرد سازمان در فواصل زماني معين، سياست‌ها و اهداف مورد بررسي مجدد قرار مي‌گيرد. مدير کارخانه حسن اجراي سيستم کيفيت را از طريق نماينده مديريت و نيز بازنگري‌هاي دوره‌اي، کنترل و پيگيري مي‌نمايد.



گفتنی است که سیستم‌های کیفیت که در این مجموعه تولیدی پیاده‌سازی گردیده است، عبارتند از:

• مديريت برنامه‌ريزي و کنترل پروژه  (PMS)

• مديريت کيفيت  (QMS)

• مديريت سنجش رضايت مشتري  (CRM)

• کنترل و تضمين محصولات (QA&QC) بر اساس جدول  Zero defectو بر مبنای استاندارد بین المللی IPCA600