:
كمينه:۲۲.۷۹°
بیشینه:۲۳.۹۹°
Updated in: ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۰
بازگشت سکه به کانال ۱۴ میلیون تومان

سکه 14 میلیون و 950 هزار تومان، آغاز معاملات توافقی ارز در کانال ۳۱ هزار تومان

حباب سکه 2.520 میلیون تومان شد. ارز خدماتی شرکت‌های دانش بنیان ۴۸ ساعته تأمین می‌شود. ثبات قیمت دلار و یورو صرافی‌های بانکی طی ۳ روز گذشته/ روز سه شنبه 26مهر 401 قیمت دلار در بازار تهران 32650 تومان رسید و با اعلام اونس جهانی طلا به قیمت 1657 دلار، قیمت سکه به 14 میلیون و 950 هزار تومان رسیده و فعالان بازار معتقدند که حباب سکه به 2.520 میلیون تومان رسیده است
کد خبر: ۱۹۸۱۲۷
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۴
اقتصاد گردان - روز سه شنبه 26مهر 401 قیمت دلار در بازار تهران 32650 تومان رسید و با اعلام اونس جهانی طلا به قیمت 1657 دلار، قیمت سکه به 14 میلیون و 950 هزار تومان رسیده و فعالان بازار معتقدند که حباب سکه به 2.520 میلیون تومان رسیده است.
   در صرافی‌های بانکی قیمت فروش دلار 28 هزار و 923 تومان و قیمت خرید دلار از مردم 28 هزار و‌ 636 تومان تعیین شده است. قیمت فروش یورو نیز معادل 28 هزار و 923 تومان و قیمت خرید یورو نیز 28 هزار و 636 تومان اعلام شده است.
قیمت طلای 18عیار هر گرم یک‌ میلیون و 336 هزار تومان، قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح قدیم 14 میلیون تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید نیز 14 میلیون و 950 هزار تومان است.
قیمت نیم‌سکه بهار آزادی 8 میلیون و 200 هزار تومان، ربع سکه بهار آزادی 5 میلیون و 200 هزار تومان و سکه یک‌گرمی 3 میلیون و 150 هزار تومان تعیین شده است و به فروش می‌رسد.
هر مثقال طلا در بازار داخلی، 5 میلیون و 790 هزار تومان ارزش‌گذاری شده است؛ ضمن اینکه قیمت هر اونس طلا در بازارهای جهانی 1653 دلار است.
جزئیات معاملات انجام شده در بازارهای حواله و اسکناس ارز دوشنبه 25 مهر 1 نشان می دهد که مجموع معاملات انجام شده در سامانه نیما در روز جاری تا ساعت 17 به معادل 210 میلیون دلار رسید.
مجموع عرضه ارز در سامانه نیما (حواله) تا ساعت 17 (دوشنبه مورخ 1401.7.25) معادل 760 میلیون دلار و مجموع ارز معامله شده در این سامانه معادل 210 میلیون دلار بوده است.
گفتنی است، مجموع معاملات روز گذشته (یکشنبه ۱۴۰.۱.۷.۲۴) در سامانه نیما معادل 161 میلیون یورو بود.
همچنین در بازار متشکل ارزی (اسکناس) تا ساعت 17 (دوشنبه مورخ 1401.7.25) 15.2میلیون دلار با میانگین نرخ 31 هزار و 409 تومان و 952هزار یورو با میانگین نرخ 30هزار و 900 تومان به صورت توافقی معامله انجام شد.
بانک مرکزی از روز 23 شهریورماه سال جاری و بنا به دستور رییس کل این بانک نسبت به انتشار جزئیات معاملات انجام شده در بازارهای حواله و اسکناس ارز به صورت روزانه اقدام می کند.

بازگشت سکه به کانال ۱۴ میلیون تومان

قیمت هر قطعه سکه طرح جدید امروز (سه‌شنبه، ۲۶ مهرماه) با کاهش ۱۵۰ هزار تومانی نسبت به روز گذشته ۱۴ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان معامله شد.
سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم نیز با ۱۰۰ هزار تومان کاهش قیمت نسبت به روز گذشته ۱۴ میلیون تومان خرید و فروش شد.همچنین امروز نیم سکه، هشت میلیون و ۲۰۰ هزار تومان، ربع‌ سکه پنج میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و سکه یک گرمی ۳ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان قیمت خورد.
علاوه بر این، در بازار طلا نرخ هر گرم طلای ۱۸ عیار به یک میلیون و ۳۴۰ هزار تومان رسید


آغاز معاملات توافقی ارز در کانال ۳۱ هزار تومان

معاملات توافقی دلار در بازار ارز سه‌شنبه‌، ۲۶ مهرماه با بهای ۳۱ هزار و ۴۰۰ تومان کار خود را آغاز کرد.
از اواخر خردادماه امسال بانک مرکزی برای ساماندهی بازار ارز و در تعامل با کانون صرافی‌ها، صرافی‌های معتبر و صادرکنندگان، بازار توافقی عرضه و تقاضا را راه‌اندازی کرد. سپس امکان معاملات توافقی ارز در صرافی‌ها و بازار متشکل ارزی نیز فراهم شد.
این بازار طی ماه‌های اخیر سبب تامین تقاضاهای خُرد مردم شده و به معیار قیمت‌گذاری ارز تبدیل شده است.
امروز در آغاز به کار فعالیت بازار توافقی ارز، دلار با قیمت ۳۱ هزار و ۴۰۰ تومان و با حجم ۳۶ هزار معامله شد.

ارز خدماتی شرکت‌های دانش بنیان ۴۸ ساعته تأمین می‌شود

بانک مرکزی اعلام کرد: با هدف حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و تسهیل در ارائه خدمات ارزی به این شرکت‌ها، پس از تأیید معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و ارائه درخواست به بانک‌های عامل، ارز مورد نیاز خود را در مدت ۴۸ ساعت دریافت کنند.

مدت زمان فرآیند تخصیص ارز برای تمامی گروه‌های کالایی (بجز کالاهای اساسی) و خدمات در سایر بخش‌ها، در حال حاضـر ۳۰ روز است که این مدت با تصمیم اتخاذ شده برای شرکت‌های دانش بنیان به ۲ روز کاهش یافت.
بانک مرکزی همچنین تأکید کرد: تأمین ارز برای مصارف خدماتی، محدود به شرکت‌های دولتی نیست و امکان تأمیـن ارز خدماتی برای کلیه شرکت‌های فعال در بخش خصوصی، تعاونی‌ها و شرکت‌های هواپیمایی غیردولتـی نیز فراهم است. بر همین اساس، شرکت‌های مذکور می‌توانند ارز مورد نیاز برای مصارفی مانند اجاره و حق اشتراک شبکه‌های اطلاعتی، بازاریابی دیجیتال، آزمایش های علمی و فنی و دریافت گواهی‌های بین المللی (استاندارد، کیفیت و...)، هزینه‌های سوخت، ناوبری، هندلینگ، حقوق و حق مأموریت پرسنل و عوارض فرودگاهی، حق عضویت‌ها و سایر مصارف خدماتی را پس از ارائــه اسناد مثبتــه، ازطریق بانک‌های عامل تأمین کنند.
بنابر اعلام بانک مرکزی، فدراسیون‌ها، کمیته‌های ورزشی (کمیته ملی المپیک و پارالمپیک) و ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی نیـز می‌توانند ارز موردنیاز برای مصارفی از قبیل اعزام ورزشکاران به مسابقات قهرمانی، اعطای جوایز و برگزاری مسابقات بین المللی را از طریـق بانک‌های عامل تأمین کنند


ثبات قیمت دلار و یورو صرافی‌های بانکی طی ۳ روز گذشته

هر دلار امروز (سه‌شنبه، ۲۶ مهرماه) در صرافی‌های بانکی بدون تغییر قیمت نسبت به روز گذشته با نرخ ۲۸ هزار و ۹۲۳ تومان به فروش رسید.
هر یورو نیز امروز در صرافی‌های بانکی بدون تغییر قیمت نسبت به روز گذشته با نرخ ۲۸ هزار و ۹۲۳ تومان معامله شد.
قیمت خرید هر دلار توسط صرافی‌های بانکی امروز ۲۸ هزار و ۶۳۶ تومان و نرخ خرید هر یورو نیز ۲۸ هزار و ۶۳۶ تومان اعلام شد.
علاوه بر این، نرخ خرید اسکناس دلار در بازار متشکل ارزی ۲۸ هزار و ۵۱۹ تومان و نرخ فروش در صرافی‌ها ۲۸ هزار و ۷۷۸ تومان و همچنین نرخ خرید یورو ۲۸ هزار و ۸۲ تومان و نرخ فروش آن ۲۸ هزار ۳۳۷ تومان اعلام شد.
همچنین در سامانه نیما در معاملات امروز، حواله یورو به قیمت ۲۶ هزار و ۸۲۴ تومان فروخته و حواله دلار به بهای ۲۷ هزار و ۲۴۲ تومان معامله شد.