:
كمينه:۱۷.۶۲°
بیشینه:۱۸.۷۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴

سقوط سهام پتروشیمی‌های آسیایی به دنبال رشد نرخ بهره

ICIS از کاهش سهام شرکت‌های پتروشیمی آسیایی خبر داد و نوشت: پس از افزایش نرخ بهره بانک مرکزی ایالات متحده آمریکا، سهام پتروشیمی‌های آسیایی سقوط کرد.
کد خبر: ۱۹۷۸۶۵
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۸
اقتصاد گرداناقتصادگردان- پس از اینکه بانک مرکزی ایالات متحده آمریکا، نرخ بهره را با 75 واحد پایه bps به بالاترین سطح از اوایل سال 2008 افزایش داد، سهام پتروشیمی آسیا روز پنجشنبه کاهش یافت.
Mitsui Chemicals در توکیو 0.82 درصد، PetroChina در هنگ کنگ 0.88 درصد و SK Innovation در سئول 2.8 درصد کاهش را تجربه کردند.
شاخص Nikkei 225 ژاپن 0.97 درصد، KOSPI Composite کره جنوبی 1.04 درصد و Hang Seng هنگ کنگ 1.44 درصد نیز کاهش داشته‌اند.
فدرال رزرو، نرخ بهره خود را با افزایش نرخ معیار وجوه فدرال، برای سومین بار متوالی به 3 تا 3.25 درصد افزایش داد که بالاترین میزان در 14 سال گذشته است.
جروم پاول، رئیس فدرال رزرو در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: «نرخ‌های بالاتر بهره و رشد آهسته‌تر و نرم‌تر شدن بازار کار، همگی برای مردمی که به آنها خدمت می‌کنیم دردناک است.»
فدرال رزرو در حال حاضر پیش بینی می‌کند که نرخ بهره تا پایان سال جاری به 4.4 درصد و تا پایان سال 2023 به 4.6 درصد افزایش پیدا کند.
با این حال، پاول خاطرنشان کرد که هیچ تصمیمی در مورد افزایش نرخ در نشست نوامبر فدرال رزرو گرفته نشده است و همچنین تأکید کرد که گروه بزرگی از مقامات فدرال رزرو ترجیح می‌دهند تا پایان سال 2022 تنها 100 واحد در ثانیه نرخ بهره را افزایش دهند.
دلار آمریکا روز پنجشنبه پس از افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو و چشم‌انداز تندروی پاول، به بالاترین حد خود در دو دهه اخیر رسید.
شاخص دلار آمریکا DXY که ارزش دلار آمریکا را در برابر شش همتای اصلی از جمله یورو و ین ژاپن دنبال می‌کند، روز پنجشنبه به بالاترین حد خود در 20 سال اخیر یعنی 111.73 رسید.