:
كمينه:۱۱.۷۹°
بیشینه:۱۴.۹۹°
Updated in: ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۲

کمپین بلومبرگ برای مقابله با آلودگی پتروشیمی

خبرگزاری Bloomberg از کمپین جدید مایکل بلومبرگ گزارش داد و نوشت: مایکل بلومبرگ، کمپین 85 میلیون دلاری جدیدی را برای جلوگیری از افزایش سریع آلودگی صنعت پتروشیمی در ایالات متحده راه‌اندازی کرد.
کد خبر: ۱۹۷۸۶۴
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۴
اقتصاد گرداناقتصادگردان- کمپین Beyond Petrochemicals، با بهره‌گیری از کمپین بشردوستانه بلومبرگ با نام فراتر از زغال سنگ و فراتر از کربن، با جوامع پیشرو همکاری خواهد کرد تا از ساخت بیش از 120 پروژه جدید پتروشیمی برنامه‌ریزی شده، جلوگیری کند.
مایکل آر. بلومبرگ، سفیر ویژه سازمان ملل متحد در یافتن راه حل‌های اقلیمی برای پتروشیمی، کمپین جدیدی را راه‌اندازی کرده است که هدف آن توقف گسترش سریع آلودگی پتروشیمی و پلاستیک در ایالات متحده است. کمپین Beyond Petrochemicals با تکیه بر موفقیت کمپین فراتر از زغال سنگ و کمپین فراتر از کربن خیریه بلومبرگ، به تلاش‌های جوامع پیشرو برای جلوگیری از گسترش بیش از 120 پروژه پتروشیمی پیشنهادی متمرکز در سه منطقه جغرافیایی هدف در لوئیزیا و تگزاس، کمک خواهد کرد و همچنین برای ایجاد قوانین سختگیرانه برای کارخانه‌های پتروشیمی موجود به منظور حفظ سلامت جوامع آمریکایی تلاش خواهد نمود.
بلومبرگ از کسب دو پیروزی قدرتمند در مبارزه رو به رشد برای جلوگیری از افزایش آلودگی سمی ناشی از صنعت پتروشیمی در پروژه عظیم پلاستیکیSunshine  شرکت Formosa و لغو تولید متان در لوئیزیانای جنوبی خبر داد و گفت این پروژه‌ها می‌توانستند منبع انتشار مقدار قابل توجهی کربن و آلودگی سمی باشند و هر دو در نزدیکی جوامع سیاه‌پوست در سنت جیمز پریش و در قلب «کوچه سرطان» قرار دارند.
با انتقال جهان به انرژی‌های پاک و تجدیدپذیر، پیش‌بینی می‌شود که تقاضا برای انتقال نفت توسط کامیون‌ها، حمل و نقل هوایی و کشتیرانی به پتروشیمی‌ها تغییر کند. بر اساس برآوردهای صنعت پتروشیمی تا سال 2050، تولید محصولات پتروشیمی تقریباً نیمی از رشد تقاضای نفت را به خود اختصاص خواهند داد و تا سال 2030 انتشار کربن آن نسبت به زغال سنگ فراتر خواهند رفت.