:
كمينه:۱۹.۷۹°
بیشینه:۱۹.۹۹°
Updated in: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۴

کجور؛بهشت گمشده مازندران و تمایل به سرمایه‌گذاری در صنعت توریسم

یک سرمایه‌گذار و فعال صنعت گردشگری می‌گوید با ایجاد رونق گردشگری در منطقه کجور نوشهر می‌توان وابستگی کشور به نفت را کمتر کرد و در جذب تروریست و رونق اقتصادی در این منطقه را افزایش داد.
کد خبر: ۱۹۷۶۸۲
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۲
اقتصادگردان - میثم غلامعلی کار آفرین نمونه گردشگری، در بازدید گروهی از خبرنگاران از پروژه گردشگری منطقه کجور مازندران ضمن بیان این مطلب گفت: به طور کلی جذب گردشگر علاوه بر رفع نگرانی ها در خصوص پروزژه شکست خورده ایران هراسی توسط غرب، از واتستگی درآمدهای کشور به نفت جلوگیری کرده و می تواند به عنوان بهترین راهکار برای افزایش درآمدزایی کشور محسوب شود.

وی با بیان این که بخش کجور مازندران بهشت گمشده و فرصت طلایی برای سرمایه گذاری و جذب مخاطبین بین المللی گردشگری محسوب می شود تصریح کرد: در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) نسبت به توسعه صنعت گردشگری، سیاست های گام دوم انقلاب و مبارزه با ایران هراسی در منطقه، گروه فرهنگی گردشگری  آفتاب طلایی شمال با بکارگیری پتانسیل های ممکن در حوزه گردشگری، املاک، ساخت و ساز و ایجاد مجموعه های گردشگری نوین با فناوری‌های روز درصدد است تا بزرگ ترین پروژه دهکده توریستی فناوری منطقه را در بخش کجور عملیاتی نماید.

کارآفرین نمونه کشور گفت: در خصوص دلایل انتخاب این منطقه گفت: منطقه بکر کجور با مساحت ۸ هکتار از ۶۲ پارچه آبادی تشکیل شده و طبیعت بسیار زیبا و هوای بسیار مناسبی دارد. همچنین سطح اکسیژن بسیار بالای منطقه، ضریب مناسب فضای سبز و دسترسی آسان و سریع به اتوبان تهران شمال از مزایای دیگر این منطقه است که موجب انتخاب آن شده است.

وی در خصوص اجرای پروژه گفت: کجور با ارتفاع ۱۶۰۰ متر از سطح دریا یکی از بلندترین قسمت های این منطقه است که در صورت حمایت و پشتیبانی مسوولین بیش از ۱۵۰۰ اشتغال زایی مستقیم و غیر مستقیم  و کارآفرینی مناسب ایجاد می شود. این در حالی است که اجرای طرح های مشابه در سایر  نمایندگی های «آفتاب طلایی شمال » از اهداف دیگر این گروه است.

وی در خصوص سرمایه گذاری گفت: ما هم جذب سرمایه گذار مد نظر داریم و هم با سرمایه خود فعالیت می کنیم،  را قبلا خریداری کردیم و تسهیلاتی را مدنظر داریم که در قالب گردشگری دریافت کنیم و پروژه را انجام دهیم. در واقع علاقمندیم سرمایه‌گذاران نیز در قالب های دیگر وارد شوند همچون نیازهای بیمارستان، درمانگاه، فضاهای آموزشی، مجموعه رفاهی و غیره که در این منطقه مورد نیاز است.

وی افزود: با اجرای این طرح ها ارزش منطقه و املاک منطقه افزایش خواهد یافت در واقع این نوع کارها همچون ابتدای کار کلاردشت می باشد که در آن منطقه نیز به این گونه صورت گرفت اما ما می‌خواهیم عموم مردم از این امکان استفاده کنند نه همچون کلاردشت که بیشتر بصورت اختصاصی می باشد.

وی در خصوص همکاری مسئولین استانی و محلی گفت: مسئولین در جریان این موضوع قرار خواهند گرفت و قطعاً کمک های مناسبی خواهند کرد. مثلا در خصوص ارائه تسهیلات و رفع مشکلاتی که ممکن است وجود داشته باشد حتماً گام‌های مثبی بر خواهند داشت و انشاالله مسئولین تمام حمایت خود را از ما داشته باشند.

وی در خصوص حفظ محیط زیست گفت: ما طرح هایی که اجرا میکنیم دوستدار محیط زیست است و آسیبی به محیط زیست نخواهد رساند و در واقع سلامت اصلی منطقه به لحاظ محیط زیستی پابرجا خواهد بود.

ابن کارشناس امور گردشگری در خصوص جاذبه های منطقه کجور گفت: قدمت و تمدن بشری منطقه کجور بسیار زیاد است و جاذبه های طبیعی مثل چشمه دیو چشمه کندلوس لشت کنار و روستاهای دیگر که هرکدوم جذابیت خاص خود را دارد و زیبایی های فراوانی دارند مردم حتما از ارتفاعات و جنگل در این منطقه لذت خواهند برد. ما در بخش های دیگر این منطقه کارهای دیگری هم در این زمینه انجام خواهیم داد.

کارآفرینی، اشتغال سریع و درآمد زیاد از ویژگی گردشگری است و کارشناسان همواره بر رفع محدودیت ها، اتخاذ تصمیم هایی برای استفاده از حضور گردشگران و ایجاد اشتغال تاکید دارند و مسئولان نیز از برنامه های جدید در این حوزه خبر می دهند. غلامعلی مدیر گروه املاک بین المللی املاک آفتاب طلایی در رابطه با نوع فعالیت خود گفت: فعالیت های این شرکت در حوزه املاک، ساخت و ساز و ایجاد مجموعه های گردشگری با جدید ترین فناوری روز دنیا شکل گرفته است.

وی تاکید کرد: با ایجاد رونق گردشگری در منطقه کجور نوشهر میتوان وابستگی کشور به نفت را کمتر کرد و در جذب تروریست و رونق اقتصادی در این منطقه را افزایش داد.


وی با اشاره دلیل انتخاب منطقه کجور گفت: منطقه سرسبز کجور از جمله مناطق بکر و منحصر به فرد در استان مازندران است که دارای آب و هوای معتدل و سرد، چشم اندازهای طبیعی، آبشارهای فراوان و جنگل های انبوه و همچنین نزدیک بودن به آزادراه تهران شمال از مزایای این پروژه است.

مدیر گروه فرهنگی گردشگری آفتاب طلایی شمال در ادامه گفت: این پروژه ۸ هکتار در بهترین نقطه شهرستان با بهترین امکانات همچون کلبه های چوبی و صنعت نوین ساختمان با فن آوری های روز دنیا برای جذب توریست و گردشگر احداث خواهد شد.

میثم غلامعلی بر لزوم شناسایی اولویت‌های مهم و ارائه راهکاری عملیاتی آن با هدف دستیابی به رشد توسعه اقتصادی استان تاکید کرد و گفت: لازمه توسعه اقتصادی استان علاوه بر استفاده بهینه از ظرفیت‌ها، امکانات موجود و تلاش جهادی مدیران، جذب سرمایه گذار در بخش‌های مختلف است.

لازم به ذکر است منطقه گردشگری کجور در فاصله ۷۶ کیلومتری از نوشهر در استان مازندران قرار دارد و ارتفاع آن از سطح دریا حدود ۱۵۰۰ متر است.