:
كمينه:۱۹.۷۹°
بیشینه:۲۰.۹۹°
Updated in: ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۶
با انعقاد تفاهم‌نامه همکاری میان وزارتین علوم و شهرسازی؛

احداث ۲۰۰ هزار واحد خوابگاه متاهلی در دستور کار قرار گرفت

با انعقاد تفاهم‌نامه همکاری میان وزارتخانه‌های علوم، تحقیقات و فناوری و راه و شهرسازی، احداث ۲۰۰ هزار واحد خوابگاه متاهلی در دستور کار قرار گرفت که ۵۰ هزار واحد در سال اول اجرای این تقاهم نامه احداث و تحویل دانشگاه‌ها می شود.
کد خبر: ۱۹۷۵۱۱
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۴
اقتصادگردان- بر مبنای این تفاهم نامه که به امضای دکتر زلفی گل وزیر علوم و مهندس قاسمی، وزیر راه و شهرسازی رسیده است؛ در طول ۴ سال، ۲۰۰ هزار واحد مسکن خوابگاه متاهلی در کشور احداث می‌شود.

براساس این گزارش، مساحت واحدهای در نظرگرفته شده برای خوابگاه متاهلین ۶۵ متر مربع است و متناسب با شرایط هر استان در ۲ الی ۵ طبقه احداث می شود.

مشارکت مالی دانشگاه‌ها در این طرح ۲۰ درصد است که ۱۰ درصد آن از محل اعتبارات تملک دارایی و ۱۰ درصد  از محل درآمد اختصاصی خواهد بود.

وزارت علوم در این طرح زمین را تامین می کند و وزارت راه و شهرسازی برای هر واحد ۴۵۰ میلیون تومان وام در اختیار پروژه قرار می دهد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، در این تفاهم نامه، ساخت مسکن برای اعضای هیات علمی و تازه استخدام شده تا متراژ ۱۲۰ متر پیش بینی شده است.

دکتر علی خطیبی، معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم، دکتر عباسی، معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی و دکتر خیاطیان، رئیس مرکز بررسی های استراتژیک ریاست جمهوری نیز در آیین امضای این تفاهم‌نامه حضور داشتند.