:
كمينه:۲۶.۵۱°
بیشینه:۲۶.۹۹°
Updated in: ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۵

آغاز شمارش معکوس برای گشایش نمایشگاه نانو ۱۴۰۱

درهای سیزدهمین نمایشگاه فناوری‌نانو در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران از روز شنبه ۹ مهر و با حضور بیش از ۱۶۰ شرکت تولیدی و ارائه‌دهنده خدمات نانویی، بر روی عموم مردم گشوده می‌شود و تا ۱۲ مهرماه با برنامه‌های متنوع اقدام به آشناسازی جامعه با دستاوردهای شرکت‌های فعال در این حوزه خواهد کرد.
کد خبر: ۱۹۷۴۷۲
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۴
اقتصادگردان- در سیزدهمین دوره نمایشگاه ایران نانو ۱۴۰۱ که از روز شنبه ۹ مهرماه آغاز به کار خواهد کرد، شرکت‌های صنعتی در حوزه‌های مختلفی نظیر نفت و انرژی، بهداشت و سلامت، آب و محیط زیست، کشاورزی و بسته‌بندی، خودرو، رنگ و پوشش، ساختمان، منسوجات و مواد پیشرفته حضور دارند.

در غرفه نانواستارت‌آپ این نمایشگاه، ۴۰ استارت‌آپ بیش از ۱۰۰ محصول فناورانه خود را در معرض نمایش مخاطبان قرار خواهند داد.

یکی از برنامه‌های ستاد ویژه توسعه فناوری‌نانو در نمایشگاه ایران‌نانو ۱۴۰۱، دعوت و پذیرش مهمانان خارجی از سراسر جهان با همکاری وزارت امور خارجه است. هدف از حضور این هیات در نمایشگاه، مذاکره تجاری با شرکت‌های دانش‌بنیان حاضر در نمایشگاه ایران نانو است. مهمانان از کشورهای مختلف نظیر برونئی، مالزی، تایلند، چین، سوریه، هند، مکزیک، ترکیه و ارمنستان در حوزه‌های تخصصی مختلف در نمایشگاه ایران‌نانو ۱۴۰۱ حضور خواهند داشت تا علاوه بر بازدید از نمایشگاه، جلساتی با شرکت‌های نانویی ایرانی برای همکاری مشترک داشته باشند.

از دیگر برنامه‌های این نمایشگاه، نشست‌های تجاری میان صاحبان صنایع و کارشناسان تحقیق و توسعه صنایع با شرکت‌های دانش‌بنیان حاضر در نمایشگاه است تا نیازهای صنایع شناسایی شده و بخشی از این نیازهای صنعتی با فناوری‌های داخلی تامین شود. 

آزمایشگاه‌ها نیز در نمایشگاه ایران‌نانو ۱۴۰۱ حضور دارند تا خدمات و توانمندی‌های خود را در بخش آزمایشگاهی به جامعه علمی معرفی کنند.

به نقل از ستاد نانو، در این نمایشگاه، تورهای بازدید ویژه در نظر گرفته شده است که به مخاطبان کمک می‌کند تا بازدید هدفمندتری را تجربه کنند. لیدرها متناسب با نیاز هر گروه از بازدیدکنندگان، اطلاعات تخصصی و مورد نیاز مخاطب را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد.

نیمی از فضای نمایشگاه ایران‌نانو ۱۴۰۱، در اختیار فعالان صنعتی بوده و ۱۸ درصد به بخش پژوهش و ۱۴ درصد از فضای نمایشگاه نیز به خدمات تجاری‌سازی اختصاص یافته است.