:
كمينه:۱۰.۷۹°
بیشینه:۱۲.۹۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴

گام مثبت بانک قرض‌الحسنه مهر ایران برای مشتریان؛ دریافت مزد خدمت به جای کارمزد

رئیس اداره کل روابط عمومی و امور مشتریان بانک قرض‌الحسنه مهر ایران گفت: «مدیریت جوان بانک به دنبال اجرایی کردن پروژه حرکت به سوی کارمزد صفر درصد و دریافت مزد خدمت در وام‌های خرد است».
کد خبر: ۱۹۷۴۰۸
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۸
اقتصادگردان- به گزارش روابط عمومی بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، نخستین نشست مرکزی ارتباطات دولت و روحانیت که با حضور دکتر «سید صولت مرتضوی» معاون اجرایی رئیس جمهور و سرپرست نهاد ریاست جمهوری، حجت الاسلام و المسلمین «سید رضا تقوی» مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت به میزبانی آیت‌الله «سید محمد مهدی حسینی همدانی» نماینده ولی فقیه در استان البرز و امام جمعه کرج و دکتر «مجتبی عبداللهی» استاندار البرز در سالن همایش‌های میلاد کرج برگزار شد.
دکتر «روح‌ الله قاسمیان» مشاور مدیرعامل و رئیس اداره کل روابط عمومی و امور مشتریان بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در این نشست گفت: از سال گذشته تا کنون که دکتر شمسی‌نژاد سکان هدایت بانک را به دست گرفته، یک حرکت بسیار ویژه در همراهی با حوزه‌های علمیه و خدمات‌دهی به قشر روحانی را در پیش گرفته‌ایم.

حمایت ۵۰ میلیارد تومانی بانک قرض‌الحسنه مهر ایران از حوزه‌های علمیه

مشاور مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران افزود: این بانک طی تفاهم‌نامه منعقد شده با مرکز حوزه‌های علمیه تا کنون بالغ بر ۳۵۰۰ فقره وام قرض‌الحسنه با میانیگن تقریبی ۱۵ میلیون تومان به طلاب پرداخت کرده که مجموع وام‌های پرداختی در این بخش ۵۰ میلیارد تومان بوده است.
وی خاطرنشان ساخت: چتر حمایتی قرض‌الحسنه حوزه‌های علمیه را در بر می‌گیرد و همه طلاب می‌توانند در سراسر کشور از این تفاهم‌نامه کشوری به مرکزیت استان قم بهره‌مند شوند.
رئیس اداره کل روابط عمومی و امور مشتریان بانک قرض‌الحسنه مهر ایران گفت: در آستانه پانزدهمین سال تأسیس نخستین و بزرگ‌ترین بانک قرض‌الحسنه کشور هستیم که به برکت این سنت پسندیده، خوش‌حساب‌ترین مشتریان شبکه بانکی را داریم و معوقات این بانک کمتر از یک درصد است.
قاسمیان اظهار داشت: بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در حالی که سود نمی‌گیرد و حداکثر کارمزد دریافتی آن نیز ۴ درصد است، اما موفق شده به یکی از بانک‌های در تراز انقلاب اسلامی در کشور تبدیل شود که در این مدت به‌عنوان نخبه اقتصادی جهان اسلام و سومین بانک برتر جهان اسلام انتخاب شده است.
وی با بیان اینکه تعدادی از علما به برخی از فعالیت‌های بانکی در عرصه وام‌ها و تسهیلات شبهه‌ای را وارد می‌دانند، گفت: ما در پی حل همین اندک شبهه مطرح شده هستیم و امروز بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در صدد اجرایی کردن پروژه حرکت به سوی کارمزد صفر درصد و دریافت مزد خدمت در وام‌های خرد است.
قاسمیان گفت: به توصیه مقام معظم رهبری (مد ظله العالی)، جوانگرایی در بانک قرض‌الحسنه مهر ایران اتفاق افتاده که به دنبال آن شاهد تحول‌گرایی و توسعه همه جانبه هستیم تا بتوانیم یک بانک در تراز بانکداری اسلامی و در شأن انقلاب اسلامی ایران داشته باشیم.
رئیس اداره کل روابط عمومی و امور مشتریان بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در ادامه سخنان خود خبر داد: این بانک در یک سال فعالیت دولت سیزدهم ۲میلیون و ۵۲۰هزار فقره وام به ارزش ۶۷۲هزار میلیارد ریال پرداخت کرده که ۵۴هزار میلیارد ریال آن مربوط به وام ازدواج بوده و حدود ۲۱هزار میلیارد ریال نیز به مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی پرداخت شده است.
وی در ادامه با اشاره به اینکه بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در حال تلاش برای تبدیل کارت قرض‌الحسنه به کارت زندگی است، گفت: هدف تیم مدیریتی جدید بانک این است که مردم برای همه کارهای مالی خود اعم از خرید مسکن، خودرو، پرداخت هزینه‌های آموزشی و بهداشتی و... از کارت قرض‌الحسنه استفاده کنند. برای تبیین این موضوع نیاز است که یکایک شما عزیزان، طلاب و روحانیون محترم یک سفیر قرض‌الحسنه باشید و در این راه دستِ یاری به سوی شما دراز می‌کنیم.
وی در پایان آمادگی این بانک برای خدمت‌رسانی به همه طلاب، علما و حوزه‌های علمیه و کمک به دولت در راستای ارائه خدمت هر چه بیشتر به این عزیزان را اعلام کرد و گفت: بانک قرض‌الحسنه مهر ایران آمادگی دارد در کنار دولت، موضوع سامان دادن به صندوق‌های قرض‌الحسنه مساجد را پیگیری کند.
در ادامه دکتر «سید صولت مرتضوی« سرپرست نهاد ریاست جمهوری در سخنان خود از همراهی بانک قرض‌الحسنه مهر ایران تشکر و از این همراهی استقبال کرد. وی همچنین آمادگی مجموعه دولت را برای هم‌افزایی با این بانک اعلام کرد.