:
كمينه:۱۴.۸۴°
بیشینه:۱۵.۷۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴
نایب رییس کمیسیون اجتماعی مجلس:

دولت در تولید مسکن نمره قابل قبولی نمی‌گیرد

نایب رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در بحث تولید مسکن در یکساله اخیر دولت نمره قابل قبولی دریافت نمی‌کند، گفت: برآورد انجام‌شده پس از یکسال از اقدامات دولت و عملکردی که در حوزه تولید مسکن داشته است مناسب و در حد و اندازه نیاز کشور نیست.
کد خبر: ۱۹۷۳۶۰
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۲

اقتصادگردان- سید کریم حسینی ضمن انتقاد از عملکرد وزارت راه و شهرسازی در بحث تولید مسکن در یکسال اخیر اظهار کرد: تولید مسکن و حل مشکلات این حوزه یکی از برنامه‌های محوری دولت بود زیرا یکی از مشکلات اولویت‌دار جامعه بحث مسکن است که باید به آن توجه شود.

وی با بیان اینکه مجلس با تصویب قوانینی تمهیدات لازم را برای تولید مسکن در کشور اندیشیده است، افزود: مجلس یازدهم در ابتدای فعالیت خود دو قانون را در رابطه با تولید مسکن مصوب کرد تا شاهد ریل‌گذاری دولت در این حوزه باشیم.

نایب رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: در ابتدای فعالیت دولت این مساله به عنوان برنامه محوری دولت پیش برده شد اما متاسفانه برآورد انجام‌شده پس از یکسال از اقدامات دولت و عملکردی که در حوزه تولید مسکن داشته است مناسب و در حد و اندازه نیاز کشور نیست.

حسینی عنوان کرد: تعلل‌ها و سوء مدیریت‌هایی در دوره یکساله دولت انجام شده که باعث شده است شاهد عملکرد مناسبی در حوزه تولید مسکن نباشیم. البته یکسری مشکلات قابل قبول مثل تامین زمین مناسب در شهرها نیز مانع فعالیت مناسب وزارت راه و شهرسازی در حوزه ساخت و ساز مسکن شده است.

وی با بیان اینکه در بحث تولید مسکن در یکساله اخیر دولت نمره قابل قبولی دریافت نمی‌کند، گفت: در برخی از استان‌ها مثل خوزستان، یکی از نیازهای اولیه بحث مسکن است اما اقدام مناسبی در خصوص ساخت مسکن و حتی تمهیدات لازم برای ساخت انجام نشده است و این مساله جای گلایه دارد.

نماینده اهواز در مجلس شورای اسلامی گفت: مطالبه جدی مردم و مجلس از دولت در بحث تولید مسکن، بر روی زمین مانده است هرچند که اقدامات مقدماتی خوبی در برخی از نقاط کشور انجام شده است. هنوز برای رسیدن به نقطه هدف فاصله زیادی در پیش است و انتظار داریم دولت و وزارت راه و شهرسازی جدی‌تر پای کار بیایند و این مهم را محقق کنند.