:
كمينه:۱۶.۵۱°
بیشینه:۱۷.۷۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴
توضیحات وزیر ارتباطات درباره قطعی اینترنت در روزهای اخیر:

پهنای باند اینترنت کاهش پیدا نکرده است

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تاکید بر اینکه در روزهای اخیر پهنای باند اینترنت کاهش پیدا نکرده است، گفت: بخاطر مسائل امنیتی و برخی از بحث‌هایی که این روزها وجود دارد، ممکن است گاهی اوقات محدودیت‌هایی توسط دستگاه‌های امنیتی تصمیم گیری و اعمال شود، ولی در کل ما کاهش باند نداشته‌ایم.
کد خبر: ۱۹۷۲۹۸
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۸
اقتصادگردان- عیسی زارع پور در جمع خبرنگاران در حاشیه جلسه هیات دولت در پاسخ به سوال خبرنگاران مبنی بر اینکه به نظر می‌رسد در روزهای اخیر سرعت اینترنت کم شده و پهنای باند کاهش پیدا کرده است، تاکید کرد: پهنای باند کاهش پیدا نکرده است. ما این موضوع را به صورت مستمر رصد می‌کنیم. بخاطر مسائل امنیتی و برخی از بحث‌ها که این روزها است، ممکن است گاهی اوقات محدودیت‌هایی توسط دستگاه‌های امنیتی تصمیم گیری و اعمال شود، ولی در کل ما هیچ کاهش پهنای باندی نداشته‌ایم و پهنای باند مورد نیاز کشور را به صورت روتین تامین می‌کنیم.

این عضو دولت همچنین در ارتباط با روند پیوستن دستگاه‌ها به پنجره ملی خدمات تصریح کرد: همانطور که می‌دانید تا آخر شهریور ماه دستگاه‌ها مکلف شده‌اند که پنجره خود را راه اندازی کنند و تا دیماه به پنجره خدماتی که وزارت ارتباطات راه اندازی می‌کند بپیوندند.

وی افزود: ما پنجره ملی خدمات را زودتر از موعد مقرر راه اندازی کردیم و چندین دستگاه نیز تا کنون به آن پیوسته‌اند. در واقع برخی از دستگاه‌ها علاوه بر اینکه پنجره خود را راه اندازی کرده‌اند به پنجره ملی نیز متصل شده‌اند.

وی افزود: برخی از دستگاه‌ها نیز خدمات خود را به صورت مستقیم از پنجره ملی خدمات دولت هوشمند ارائه می‌کنند.

زارع پور خطاب به خبرنگاران، گفت: تا الان که خدمت شما هستم حدود 60 دستگاه از طریق پنجره ملی خدمات خود را ارائه می‌دهند و حدود 30 دستگاه هم از قبل از طریق پنجره ملی مجوزها، خدمات خود را که عموما دادن مجوز هست ارائه کردند و چون پنجره ملی مجوزها به پنجره ملی خدمات متصل شده است، می‌توان گفت که اکنون حدود 90 دستگاه در پنجره ما حضور دارند و روند پیوستن دستگاه‌ها به این پنجره ادامه دارد. دیشب سازمان محیط زیست به این پنجره وصل شد، روز گذشته بانک مرکزی و این روند ادامه دارد و این پنجره می‌تواند مرجع تعامل دولت با مردم باشد.