:
كمينه:۱۲.۷۹°
بیشینه:۱۳.۹۹°
Updated in: ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۳

آغاز عملیات اجرایی توسعه میدان‌های مشترک نفت و گاز

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با بیان اینکه عملیات اجرایی توسعه چند میدان مشترک و طرح‌های راهبردی دیگر در هفته دولت آغاز می‌شود، گفت: در بخش مسئولیت‌های اجتماعی ۱۲ هزار میلیارد تومان در هیأت مدیره شرکت ملی نفت ایران برای اختصاص به عمران مناطق محروم و نفت‌خیز تصویب شده است.
کد خبر: ۱۹۵۸۱۴
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۵
اقتصادگردان- محسن خجسته‌مهر سه‌شنبه، در نخستین آیین گردهمایی فعالان فرهنگی شرکت ملی نفت ایران با بیان اینکه تقریبا تمامی میدان‌های مشترک تعیین تکلیف شده‌اند، از آغاز عملیات اجرایی میدان مشترک نفتی سهراب، یاران شمالی، یاران جنوبی، لایه نفتی پارس جنوبی و میدان گازی بلال در هفته دولت خبر داد.

معاون وزیر نفت افزود: همچنین همزمان با هفته دولت ردیف بعدی پالایشگاه فاز ۱۴ پارس جنوبی راه‌اندازی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه وظیفه اصلی شرکت ملی نفت، تولید ثروت برای کشور است، عنوان کرد: ما دارای ذخائر عظیم نفت و گاز هستیم، بنابراین باید برای تولید و استفاده از آن برنامه ریزی کنیم.

خجسته مهر با بیان اینکه ما در صنعت نفت به ۱۶۰ میلیارد دلار برای سرمایه‌گذاری در این صنعت در طی ۸ سال آینده نیاز داریم، گفت: در بخش توسعه میادین نفت و گاز در دولت جدید با پشتکار و همت وزیر نفت در این بخش اقدامات جدی آغاز شده است.
خجسته مهر افزود: حفاری ۴ حلقه چاه از فاز ۱۱ پارس جنوبی مراحل نهایی را طی می‌کند و لوله گذاری دریایی آن نیز روز جمعه ۲۱ مرداد ماه به پایان رسید. به امید خدا از زمستان امسال از این میدان، گاز تولید خواهیم کرد که از نظر بین المللی و خودباوری افتخاری برای نظام است.

معاون وزیر نفت وظایف شورای فرهنگی را خطیر دانست و گفت: مهمترین رسالت ما در این بخش، تأسی به بیانیه گام دوم انقلاب است که پیاده‌سازی آن به ابزارهای متناسب نیاز دارد.

وی با بیان اینکه فعالان فرهنگی نفت می‌توانند دستاوردهای صنعت نفت را برای مردم بازگو کنند، گفت: کار جهادی مشکلات صنعت نفت را برطرف می‌کند و در این مسیر باید اقدامات مهم برای مردم تبیین و تشریح شود.

خجسته مهر با اشاره به اینکه باید در پروژه‌های توسعه‌ای پیوست فرهنگی مدنظر قرار گیرد، گفت: فرهنگ ما فرهنگی غنی است و باید از آن استفاده کنیم.