:
كمينه:۱۵.۴°
بیشینه:۱۶.۷۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴

ارائه تسهیلات برای خرید اثاثیه منزل و لوازم خانگی

معاون کسب و کار، تجارت و خدمات وزارت صمت از ایجاد سایت (سامانه‌ای) از سوی وزارت صمت در حوزه خرید شفاف و تامین تسهیلات به صورت زنجیره‌ای برای خرید کالا خبر داد و تاکید کرد وزارت صمت ناظر بر فرآیند زنجیره تولید تا توزیع و عرضه به مشتریان خواهد بود.
کد خبر: ۱۹۵۸۰۹
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۸
اقتصادگردان- علیرضا شاه‌ میرزایی در حاشیه «رویداد روایت برنامه تحولی صنعت خودرو» از برگزاری نمایشگاه خدمات کسب و کار ایران برای اولین بار از ابتدای شهریور ماه خبر داد و اعلام کرد: از یکم شهریور ماه لغایت چهارم شهریور در محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی تهران  در ١١ سالن برگزار خواهد شد. در این نمایشگاه شرکت‌های متعدد ارائه دهنده خدمات کسب‌وکار حضور خواهند داشت. رونمایی از پلتفرم خدمات کسب‌وکار، ارائه خدمات حقوقی در حوزه کسب‌وکار و همچنین خدمات روانشناسی در این حوزه، مدیریت زنجیره تامین و.... از جمله خدماتی هستند که توسط شرکت‌های کسب و کار خصوصی راه‌اندازی شده و در این نمایشگاه در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت.

معاون کسب و کار، تجارت و خدمات وزارت صمت با بیان اینکه تاکنون پنج بانک و تعداد زیادی از تولیدکنندگان به این طرح پیوسته‌اند؛ گفت: در مرحله نخست بایستی ثبت‌نام از سوی متقاضیان انجام شود تا اسامی به بانک‌ها ارجاع داده شود.

وی از ایجاد سایتی از سوی وزارت صمت خبر داد و خاطرنشان کرد: این سایت مجموعه‌هایی که در حوزه خرید شفاف و تامین تسهیلات به صورت زنجیره‌ای برای خرید کالا اقدام می کنند را معرفی می‌کند. این سایت با  نام «توان خرید» فعال خواهد بود، البته این سامانه همان سامانه «خرید شفاف» است که تاکنون فعالیت داشته است.

شاه‌ میرزایی تصریح کرد:  با حذف واسطه‌ها، ارائه کد رهگیری و شناسه کالا و همچنین اسناد فروش در سامانه خرید شفاف و کنترل قیمت و اصالت کالا، حال با توجه به اینکه تسهیلات خرید نیز به آن افزوده شده است، به "توان خرید" تغییر نام یافته و مصرف‌کنندگان می‌توانند از طریق تسهیلات دریافتی به این طرح بپیوندند.

معاون کسب و کار، تجارت و خدمات وزارت صمت اعلام کرد: تامین مالی برای ۲۰۰ هزار خانوار  انجام شده و به‌تدریج به هر میزان که منابع مالی توسط بانک‌ها افزایش یابد، گروه‌های هدف نیز اضافه خواهند شد.

وی ادامه داد: وزارت صمت بر کل زنجیره از تولید تا توزیع و عرضه به مشتریان، نظارت خواهد داشت اما هیچ دخالتی ندارد. نظارت بر اصالت کالا، قیمت‌ها، کاهش قیمت به سبب تامین عمده، دارا بودن کدشناسه و کد رهگیری کالاها بر عهده وزارت صمت خواهد بود. این طرح در آینده با همکاری وزارتخانه‌های مربوطه در حوزه خودرو و مسکن نیز اجرایی می‌شود.

در خاتمه این برنامه، از پوستر طرح توان خرید (تسهیلات خرید لوازم خانگی و اثاث منزل) رونمایی شد.