:
كمينه:۲۵.۴°
بیشینه:۲۸.۷۹°
Updated in: ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۰

نگرانی از رشد اقتصادی بازار سهام جهانی را متلاطم کرد

بازار سهام روز سه‌شنبه پس از انتشار داده‌های ضعیف اقتصادی چین و ایالات‌متحده که قیمت نفت و ارزهای مرتبط با کالاها را تحت تاثیر قرار داده است با نگرانی‌ها در مورد رشد جهانی دست‌وپنجه نرم می‌کند و برای مسیریابی تلاش می‌کند.
کد خبر: ۱۹۵۷۵۵
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۳
اقتصادگردان- به نقل از استاک، دلار برای مدت کوتاهی به بالاترین حد خود در یک هفته گذشته رسید زیرا سرمایه‌گذاران به سمت ارز امن روانه شدند، در حالی که دلار استرالیا، یورو و یوان چین کاهش یافتند.

شاخص استاندارد سهام اروپا ۰.۱ درصد افزایش یافت و به بالاترین حد ۱۰ هفته اخیر رسید و پنجمین جلسه متوالی سود را به ثبت رساند.

قراردادهای آتی اس اند پی ۵۰۰ و آتی نزدک کاهش یافتند که نشان‌دهنده جهت ضعیف‌تر برای بازارهای ایالات‌متحده پس از بازگشایی آنهاست.

گسترده‌ترین شاخص سهام آسیا-اقیانوسیه، ام‌اس‌سی‌آی در خارج از ژاپن پس از رشدهای اولیه طی روز ۰.۱ درصد کاهش یافت.

بورس آسیا در روز سه‌شنبه متفاوت بود؛ شاخص‌های معیار توکیو و تایوان ثابت، در حالی که سهام کره جنوبی ۰.۲ درصد افزایش یافت.

پس از اینکه داده‌ها نشان داد فعالیت اقتصادی و انبساط اعتباری در ماه جولای به شدت کاهش یافت و بانک مرکزی را به کاهش غیرمنتظره نرخ بهره واداشت، سهام چین از رشد اولیه چشم‌پوشی کرد و شاخص بلوتراشه پس از افت در روز دوشنبه ۰.۲ درصد کاهش یافت.

اقتصاد ایالات‌متحده در سه ماهه اول و دوم منقبض شد و بحث در مورد اینکه آیا این کشور در رکود است یا به زودی در رکود خواهد بود را تشدید کرد.

در روز سه‌شنبه، شاخص دلار که ارزش دلار را در برابر ۶ همتای اصلی اندازه‌گیری می‌کند، تا ۱۰۶.۶۲ افزایش یافت که قوی‌ترین آن از هشت آگوست، قبل از آخرین معاملات در ۱۰۶.۴۹ بود.

قیمت آتی نفت برنت پس از کاهش در روز دوشنبه به پایین‌ترین حد خود از زمان اعزام نیروهای روسیه به اوکراین در ۲۴ فوریه، ۰.۹۳ درصد کاهش یافت و به ۹۴.۲۳ دلار در هر بشکه رسید.

با کاهش تقاضا برای فلز گرانبها به دلیل تقویت دلار و نگرانی‌ها در مورد افزایش نرخ آتی توسط ذخایر فدرال، طلا اندکی کاهش یافت و به ۱۷۷۷.۵۴ دلار در هر اونس رسید.