:
كمينه:۷.۷۹°
بیشینه:۸.۹۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴
محمودی:

در اخذ مالیات از بازاریان انصاف فراموش نشود

نماینده مردم شهرضا در مجلس شورای اسلامی گفت: در مالیات ستانی باید تمرکز بر شناسایی مودیان جدید و مبارزه با فرار مالیاتی باشد و در اخذ مالیات از اصناف و بازاریان در این شرایط اقتصادی نباید انصاف را فراموش کرد.
کد خبر: ۱۹۵۷۴۴
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۴
اقتصادگردان- سمیه محمودی در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی خطاب به رئیس جمهور گفت: بیش از یک سال از آغاز به کار دولت سیزدهم گذشت، بابت تلاش ها و اقدامات به ویژه حضور میدانی در استان ها قدردانی می کنم و یادآور می شوم که طی این مدت مجلس نیز با هدف بهبود شرایط مردم بدون حاشیه با دولت همراهی کرده است.

وی افزود: وضعیت نامناسب معیشتی مردم، شرایط ناپایدار اقتصادی، تورم افسارگسیخته، زخم های عمیق باقی مانده بر تن مردم پس از جراحی اقتصادی بدون برنامه ریزی، عدم هماهنگی تیم اقتصادی دولت و عدم توانایی برخی از مدیران در کنترل و نظارت بر بازار قابل چشم پوشی نبوده و شاهد کوچک شدن سفره های مردم هستیم. اقشار متوسط جامعه ضعیف و اقشار ضعیف جامعه در حال نابودی هستند. پس از گذشت ۱۵۰ روز از آغاز سال ۱۴۰۱ حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی بلاتکلیف است، احکام حقوقی، بازنشستگان، کارمندان و کارکنان دولت و نهادها و نیروهای انتظامی سنخیتی با تورم این روزها ندارد و دولت باید در حقوق پرداختی سال جاری تجدید نظر کند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس یازدهم یادآور شد: رتبه بندی معلمان و ساماندهی نیروهای شرکتی و قراردادی دولت در حد حرف باقی مانده است، تبدیل وضعیت ایثارگران در برخی دستگاه های اجرایی به طور کامل اجرا نشده است. همچنین در حوزه زنان و جوانان برنامه قابل قبولی توسط دولت ارائه نشده و عدم برنامه ریزی و اقدامات موثر در وزارت جهاد کشاورزی صنعت دام و طیور را در سراشیبی سقوط قرار داده است. خبری از تحقق وعده ساخت یک میلیون واحد مسکونی در سال نیست و قیمت دارو افزایش قابل توجهی داشته و وزیر بهداشت پاسخ و برنامه ای ندارد.

محمودی در ادامه با بیان اینکه حمایت موثری از صنعت حمل و نقل و رانندگان در سال جاری نشده و بیمه تکمیلی این عزیزان تمدید نشده است، گفت: کسی هم در این رابطه پاسخگو نیست. توزیع لاستیک های وارد شده به کشور و تخصیص روغن با نرخ دولتی وضعیت نابسامانی دارد و وضعیت کامیون های وارداتی در ازای اسقاط کامیون های فرسوده بلاتکلیف است.

وی افزود: وزارت ورزش هیچ گونه اقدام موثری برای تقویت ورزش پس از تعطیلی دوساله کرونایی نداشته و ورزشکاران با دغدغه های جدی مواجه هستند. مصوبات سفرهای استانی در پیچ و خم بروکراسی اداری بین سازمان برنامه و بودجه و دستگاه های اجرایی بی نتیجه مانده است و در استان اصفهان بی عدالتی و تبعیض در توزیع منابع در سفر جنابعالی موج می زند و موجب نارضایتی مردم شهرستان شده است و گوش شنوایی نیز وجود ندارد.

سخنگو کمیسیون تدوین آیین‌نامه داخلی مجلس بیان کرد: بالغ بر ۵ ماه است به بهانه کنترل تورم پرداخت تسهیلات خرد، بیش از ۹۰ درصد کاهش داشته و در حوزه انتخابیه اینجانب بالغ بر ۱۵۰۰ فقره درخواست مردم برای دریافت این تسهیلات برای خرید دارو، رهن و اجاره و خرید اقلام ضروری وجود داشته که بدون پاسخ باقی مانده است. آقای رئیس جمهور، اکنون که سفرهای استانی به اتمام رسیده لطفا با تمرکز بیش از پیش بر روی مشکلات کلان کشور و تغییر برخی از مدیران ناکارآمد به فریاد مردم برسید.

نماینده مردم شهرضا در رابطه با مسائل حوزه انتخابیه گفت: منطقه ویژه اقتصادی شهرضا در جلسه ۳۱ خرداد شورای عالی مناطق آزاد به تصویب رسیده اما سرمایه گذاران همچنان منتظر ابلاغ صورتجلسه برای آغاز عملیات اجرایی هستند و شایسته است دستور دهید در این امر تسریع کنند.

محمودی خطاب به وزیر اقتصاد اظهار کرد: در مالیات ستانی باید تمرکز بر شناسایی مودیان جدید و مبارزه با فرار مالیاتی باشد. انصاف در اخذ مالیات و عدم فشار بیش از پیش به اصناف و بازاریان در این شرایط اقتصادی نباید فراموش شود.

وی خطاب به وزیر کشور نیز گفت: عملکرد سازمان اجتماعی قابل نبوده و باید در رفع و کاهش آسیب های اجتماعی برنامه قابل اجرا به مجلس ارائه شود.

نماینده مردم شهرضا در پایان یادآور شد: متاسفانه به دلیل عدم پیش بینی دولت در تامین بودجه دارو و درمان جانبازان و ایثارگران با مشکلات عدیده مواج شده اند که در صورت عدم ورود جدی دولت حوزه دارو و درمان آنها بحرانی خواهد شد.