:
كمينه:۱۸.۷۳°
بیشینه:۱۸.۹۹°
Updated in: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۴

حضور ایرانی‌ها در نمایشگاه بزرگ پکن

اتاق بازرگانی تهران اعلام کرد که شرایط برای حضور شرکت‌های ایرانی در نمایشگاه بین‌المللی خدمات تجاری پکن فراهم شده است.
کد خبر: ۱۹۵۵۲۵
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۲
اقتصادگردان- نمایشگاه بین‌المللی خدمات تجاری 2022 از تاریخ نهم تا چهاردهم شهریور ماه جاری در شهر پکن، پایتخت چین، برپا می‌شود و با همکاری اتاق بازرگانی تهران و سازمان توسعه تجارت، فضایی برای معرفی خدمات شرکت‌های ایرانی در حوزه خدمات گردشگری، فنی‌مهندسی، فناوری اطلاعات و ترانزیت و حمل‌ونقل فراهم آمده است که بنگاه‌های بخش خصوصی می‌توانند از آن بهره‌برداری کنند.

طی این همکاری فضایی در اختیار اتاق تهران قرار گرفته که با تجهیز و غرفه‌سازی در آن، میزهایی در اختیار شرکت‌هایی که توان حضور و ارائه خدمات خود را در این نمایشگاه داشته باشند، قرار داده می‌شود. مقرر شده است در این نمایشگاه بین‌المللی، بنگاه‌های ایرانی که در حوزه خدمات در چهار رشته فناوری اطلاعات، خدمات گردشگری، خدمات فنی و مهندسی، و خدمات حمل‌ونقل و ترانزیت فعالیت دارند، حضور داشته باشند.

میزبانی نمایشگاه بین‌المللی خدمات تجاری پکن 2022 (CIFTIS) به طور مشترک برعهده وزارت بازرگانی جمهوری خلق چین و شهرداری پکن است و سازمان تجارت جهانی، کنفرانس تجارت و توسعه سازمان ملل متحد، و سازمان همکاری و توسعه اقتصادی، از واحدهای پشتیبان دائمی آن هستند.

در حال حاضر این نمایشگاه، در 12 حوزه از زمینه‌های تجارت خدمات تعریف شده توسط سازمان تجارت جهانی را پوشش می‌دهد که شامل خدمات تجاری، خدمات ارتباطی، خدمات ساختمانی (ساخت‌وساز)، خدمات فروش، خدمات آموزشی، خدمات زیست‌محیطی، خدمات مالی، خدمات بهداشتی و اجتماعی، خدمات گردشگری، خدمات فرهنگی و ورزشی، خدمات حمل و نقل و غیره می‌شود.

این نمایشگاه به عنوان سومین نمایشگاه عظیم چین بعد از نمایشگاه صادرات و واردات گوانجو و نمایشگاه بین‌المللی واردات شانگهای شناخته می‌شود که در حال تبدیل شدن به یکی از نمایشگاه‌های مهم در زمینه تجارت خدمات بین‌المللی برای گسترش ایده‌ها، تنظیم عرضه و تقاضا، به اشتراک‌گذاری فرصت‌های تجاری و گسترش توسعه به صورت برد- برد در جهان است.