:
كمينه:°
بیشینه:°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴

بیانیه ۲۷۳ نماینده مجلس در تقدیر از عملکرد دیوان محاسبات

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی بیانیه ۲۷۳ نفر از نمایندگان در تقدیر از اقدام هوشمندانه و تحول گرای دیوان محاسبات را قرائت کرد.
کد خبر: ۱۹۵۲۶۹
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۷
اقتصادگردان- احمد امیرآبادی فراهانی در جلسه علنی امروز (چهارشنبه) مجلس شورای اسلامی بیانیه ۲۷۳ نفر از نمایندگان مجلس در تقدیر و تشکر از اقدام هوشمندانه و تحول گرای دیوان محاسبات را قرائت کرد.

«بسم الله الرحمن الرحیم

بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی) در دیدار ۴ خردادماه ۱۴۰۱ نمایندگان مجلس شورای اسلامی با عنایت ویژه ایشان به عملکرد دیوان محاسبات کشور که فرمودند «بحمدالله در این سال های اخیر دیوان محاسبات چابک، فعال و خوب شده یعنی این گزارش های تفریغ بودجه در موعد خودش خیلی زود و خیلی خوب انجام می شود» و اظهار رضایت ایشان از عملکرد این نهاد نظارتی مایه مباهات و نشان افتخاری برای خانواده بزرگ دیوان محاسبات کشور و پشتوانه معنوی برای اهتمام مضاعف به وظایف مورد تاکید معظم له گردید.

دیوان محاسبات کشور به عنوان بازوی نظارتی مجلس شورای اسلامی و منتخبین ملت و نظارت بر حسن اجرای قانون و در راستای پاسداری از بیت المال در سال ۱۴۰۱ گزارش تفریغ بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور را به انضمام تعداد ۲۱ فقره گزارش های خاص تحلیل در اجرای اصل ۵۵ قانون اساسی و بند (ج) ماده یک قانون دیوان محاسبات کشور و بند یک ماده ۲۱۹ آئین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی برای نخستین بار ۶ ماه زودتر از موعد مقرر قانونی و همراه با نظرات کارشناسی و پیشنهادات خود تهیه و تسلیم مجلس شورای اسلامی نمود.

مضافا اینکه ارائه گزارش عملکرد ارزیابی قانون برنامه ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران که برای اولین بار صورت گرفت و همچنین گزارشات مستمر نظارت بر اجرای قوانین بودجه سال ۱۴۰۰و ۱۴۰۱ کشور در مقاطع زمانی دو ماهه نیز که مورد تقاضای نمایندگان مجلس شورای اسلامی بود، دستاورد جدیدی دیگر توسط دیوان محاسبات کشور است که به لطف الهی و تلاش های مجاهدانه همکاران خدوم دیوان محقق گردید.

بنا به مراتب فوق، بدین وسیله مراتب تقدیر و تشکر نمایندگان مجلس شورای اسلامی از اقدام هوشمندانه و تحول گرای دیوان محاسبات که گام دیگری در سرعت و چابکی این نهاد در تحقق منویات مقام معظم رهبری است را از ریاست دیوان محاسبات کشور، مسئولان و همکاران تلاشگر و زحمتکش و حافظان بیت المال در این سنگر مقدس اعلام می داریم.»